![]() |
Waar erger jij je aan in het Openbaar Vervoer?
Ik erger me nog het meest aan ouders die met hun kleine kinderen op stap gaan. Ze rennen door de trein, ze huilen, ze maken ruzie, ze schreeuwen, ze staren je aan, en als je ze een vuile blik terug geeft krijg je de ouders op je dak (n)
|
Hmm... Ik erger me eraan als mensen naast/bij mij zitten met hun muziek té hard op.. Bedoel; heb zelf ook muziek op, maar bij mij hoor je niets omdat ik fatsoenlijke oordopjes heb (Y)
|
Ik erger me aan mensen die een nieuwe ringtone gaan instellen, en daarvoor eerst alle opties moeten beluisteren. En dan nog eens, en nog eens. Of dat ze elkaar filmpjes en opnames of weet ik wat gaan laten zien op een volume dat de hele wagon mee moet luisteren.
|
Mensen die luidruchtig bellen, of die heel hard muziek op hebben staan maken mij niet blij. Als ik in een coupe kom met veel kleine kinderen loop ik meestal ook wel door, en mensen met voeten op de bank die ze gauw weghalen als de conducteur langskomt, maar die er twee tellen later gewoon weer opliggen (zonder krantje eronder).
|
ik erger me aan al het bovengenoemde
maar het meest erger ik me aan mensen die niet fatsoenlijk kunnen wachten totdat alle mensen zijn uitgestapt en zich tussen de mensen die proberen uit te stappen wringen en/of pal voor de uitgang(ingang) gaan staan aaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh :mad: |
overvolle treinen :)
|
Ik erger me het meest aan de vertragingen.
Daarom reis ik ook eigenlijk nooit met het ov. Harderwijk-Middelburg, 6,5 uur over gedaan :eek: (laatste keer dat ik met de trein geweest ben) |
- vertragingen
- ongeduldige mensen bij het in- en uitstappen - mensen die teveel herrie maken in de trein. |
Citaat:
Ik erger me aan... Ik weet eigenlijk niet zo:o |
te weinig zitplaatsen en de prijs ( heb nog geen ov:))
|
Is ergeren wederkerend? :o
Nouja, tussen Den Haag Centraal en Eindhoven/Venlo weet je niet of je ICK krijgt of VIRM. Ik wil materieel zekerheid, dan kan ik kiezen welke trein ik neem. :o Weet iemand dit? 's Ochtends tot een bepaalde tijd is het altijd ICK en daarna VIRM, maar vanaf hoelaat in de middag is het dan weer ICK? |
Vertragingen en drukte. En in zekere zin de prijs, maar nu ik OV heb merk ik daar niet zo veel van.
|
Ik erger me aan mensen die breeduit achter in de bus gaan zitten en vreemde geluiden maken met hun mond. :s Ook mp3spelers enzo die te hard zijn vind ik vervelend. Bussen/treinen/metro's die te vol zitten of 2 verschillende klasses in de trein erger ik me ook aan.
|
De kosten. Drukke treinen/bussen. Vertraging.
|
Dat als ik in de file sta met de auto, de bussen links en rechts voorbij komen over de busbaan.
Ik begrijp het concept niet dat arme mensen sneller op hun plaats van bestemming zouden moeten komen dan ik. |
vertraging
en luidruchtige allochtonen!! |
Treinen die niet rijden zoals het hoort.
Een stille trein en ik wil graag met iemand praten. Mensen die keihard tegen elkaar praten zodat je gedwongen wordt mee te luisteren en het gaat dan ook nog over domme onderwerpen ook. |
Citaat:
Veel mensen zijn trouwens allochtoon waarvan je het niet verwacht. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vertraging.
|
Citaat:
|
vertraging en luidruchtigheid
|
luidruchtigheid (bellen en muziek idd) en iemand zei ook mensen die te vroeg de trein in stappen ja... of als ze gewoon met zn allen in een cirkel om de deur gaan staan als de anderen er eerst uit moeten :mad:
|
Congestie.
|
mensen die hun muziek te hard hebben is toch wel mijn grootste bron van ergernis. Kinderen, luidruchtige mensen enzo kan ik nog wel hebben maar dat...pfft.
en vertraging. want dat heb ik altijd als ik haast heb.*gromt* |
Mensen met te harde muziek.
Jank kinderen. Mensen die ruzie maken met de conducteur. Mensen die rond de uitgang van de trein gaan staan in een halve circel. Man wat is dat irritant. Meestal ga ik dan ook met m'n grote sport-tas eerst naar buiten zodat ik er een stuk of 3 meeneem. Mensen die het nodig vinden om in hun eentje een heel bankstel in te nemen en je dan raar aan kijken als je wil zitten. Donder op, de trein is vol, ik wil zitten. Mensen die met hun voeten op de bank zitten. ZONDER KRANT uiteraard. Mensen die hard praten in de trein. Inc. Bellen, Muziek. Mensen die zonder enige reden tegen je aan beginnen te lullen over onderwerpen die je totáál niet interesseren. Dronken mensen. etc. etc. Ik kan me best irriteren. |
hehe, chill out man :eek:
tja, ergernissen: - kinderen - huisdieren in de trein voor beide geldt, laat die gewoon thuis. verder zijn mensen die overal een probleem van maken ook irritant. en een trein die veel bochten maakt ook want dan gaat mijn laptop alle kanten op :mad: |
Mensen die denken dat de trein zonder hen vertrekt is veruit grootste ergernis.
Verder mensen zonder kaartje en die daar dan nog moeilijk over durven te doen ook(échte zwartrijders, niet iemand die in slaap of verkeerde trein stapt). Ik vind het heerlijk om naar telefonerende mensen te luisteren. Als de inhoud van die gesprekken een afspiegeling is van het IQ van de desbetreffende gemiddelde bellende, dan schiet mijn zelfvertrouwen ongelofelijk omhoog (y). |
Openbaar vervoer komt altijd te laat en er zitten meestal al irritante mensen op. Op de spitsuren moet je altijd rechtstaan en sommige bestuurders/conducteurs zijn uiterst onvriendelijk.
Voor de rest geen klagen, ik nuttig elke dag het Openbaar Vervoer, kan me niet inbeelden wat ik zonder zou doen. |
-treinen/bussen die te laat weggaan, maar ook die te vroeg vertrekken:mad:.
-mensen die alleen zijn en op een 4 persoonsplaats gaan zitten wanneer jij met een groepje bent. -kleine kinderen die irritant doen -mensen die uitgebreid gaan zitten bellen -mensen die de trein al inwillen terwijl jij er nieteens uit bent blablabla |
Citaat:
|
Citaat:
vooral bussen hebben hier een handje van lijkt het wel :( |
Citaat:
|
Kinderen. Vreselijk iritant. En van die 15 jarige breezersletjes die luidkeels gaan zitten ouwehoeren over hoe gezellig het zaterdag wel niet was en hoe lam ze waren.
|
Oh en dat er soms bussen uitvallen oid, en dat ik dan om vijf voor 7 's morgens een kwartier in de kou moet staan wachten ipv een paar minuten, en daardoor ook nog eens m'n trein mis.
|
Stelletjes met zo'n vriendin die gelijk wil hebben. AARGH!
|
dat die pleuristreinen hier ALTIJD vertraging hebben... en ik dan altijd mn aansluiting/bus mis...
gillende kinderen, hard pratende hoeren, mensen die in hun telefoon gillen, mensen die hun muziek zo hard hebben dat ik t ook hoor, bejaarden die niet weten wat wachten is en vervolgens jou uitschelden omdat je de trein uitloopt terwijl zij naar binnen willen, mensen die blowen in de trein (like wtf) of zatte idioten, bussen die gewoon niet komen (n) |
Volle treinen, zodat je moet staan en dan na het overstappen wéér moet staan.
Dat de trein niet op de collegetijden aansluit en ik dus altijd minstens 25 minuten moet wachten. En alles wat overmatig geluid maakt. |
Mensen die hard praten. Maakt niet uit of het dan kinderen, tieners of volwassenen zijn. Je kan toch gewoon op een normaal niveau met mensen spreken? Dat geldt ook voor het bellen: dat je belt vind ik geen probleem, maar je hoeft echt niet zo te schreeuwen.
|
Kinderen.
En vertragingen in Brussel. |
Citaat:
Via: Uitvoer -> Dienstregeling van een trein -> dan typ je het treinnummer in -> dan krijg je een tabelletje en daar bovenin onder de dag, naast het traject staat de materieelvoorspelling. (moet je er even met je muis op gaan staan, dan zie je het) :) |
- mensen die teveel lawaai maken (hard telefoneren, te harde muziek, te hard praten, zeker om half zeven 's ochtends :mad: )
- mensen die gaan staan duwen op de rand van het perron als het heel druk is en de trein aan komt rijden (ik vind dat doodeng) - mensen die niet even voor je opstaan als je bij het raam zit en er uit moet |
Citaat:
|
Mijn grootste ergernis zijn toch echt die irritante vertragingen van de NS.
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn volgende ergernis zijn stoptreinen en dan vooral de buffel ofzoiets, als je daar een deur open slaat, dan komt hij voor een stoel en zit je daar dus mooi vast achter. Helemaal rot wordt het als diegene naast jou er op het laatste moment nog uit wil en dus eerste de deur dicht moet voordat hij er uit kan. :mad: |
Citaat:
Ik tref het altijd met treinen dat ik mijn poten nergens kwijt kan, die dingen zijn echt niet gemaakt voor iets langere mensen... Als je dan gewoon vraagt of je mag zitten maak ik best ruimte hoor :p |
Ik erger mij aan onvoldoende zitplaatsen waardoor je een uur moet staan -_-
Ik erger mij aan OV wat te laat dan wel te vroeg komt opdagen waardoor je je aansluiting mist -_- Ik erger mij aan mensen die een half uur zeer luidkeels zitten te bellen. In het openbaar kun je bij deze mensen weglopen, als ze naast je zitten wordt het een ander verhaal -_- Ik erger mij aan mensen die het geluid van hun telefoon niet uitzetten waardoor je de hele tijd een bleep bleep bleep geluid hoort van het spelletje wat ze spelen -_- Wellicht erger ik mij wat snel aan mensen ;) |
Ik erger me het meest aan domme opmerkingen terwijl ik probeer te lezen of chill in slaap wil vallen.
Zo'n extreem achterlijke vrouw uit assen die denkt dat er een extreme klimaat verandering is omdat zij 20 jaar geleden nooit zulk weer had. Mensen die conclusies trekken uit ontzettend weinig feiten... t blijft me verbazen. Vandaag ook weer een student in de spits die het wel eens was met de stelling dat het klimaat veranderd is omdat het zo warm was dit weekend. Ze noemen het niet voor niets warmste oktober sinds 1901!!! Dat betekend dat het in 1901 ook fokking warm was! (toen reden er nog geen auto's!) Ik beweer hier overigens niet mee dat het klimaat niet aan het veranderen is, maar dat duurt eeuwen en moet men niet concluderen uit de temperatuur van 2 dagen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |