![]() |
Wat gebeurt er daarna mee?
Ik weet niet zeker of het hier wle hoort, maar zo niet dan merk ik het wel.
Als je nou geld geeft aan de nierstichting, hartstichting, astmafonds, kankerfonds enzovoort, wat doen ze daarna ermee? Betalen ze het onderzoek ermee, betalen ze voor mensen met zo'n ziekte of betalen ze de advertenties ermee? Weet iemand het? |
Kijk eens op hun site zou ik zeggen. :o :) Vaak kan de collectant je al heel veel vertellen erover trouwens. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een duidelijke titel.
|
Citaat:
Maargoed ik heb eigenlijk geen idee, vraag het de eerst volgende keer eens aan de collectant. Hoewe ik er eigenlijk nog nooit eentje heb getroffen die ook daadwerkelijk antwoord had op mijn vragen. Ik weet dat de hartstichting er in iedergeval het salaris van de directeur van betaalt alias 200.000 euro per jaar als ik me niet vergis. :rolleyes: Was een half jaar geleden nog in het nieuws... (y) |
|
Geld van een groot goed doel gaat natuurlijk niet naar 1 ding.
Een groot deel van het geld gaat naar onderzoek, de hartstichting bijvoorbeeld financieert een groot deel van het onderzoek naar hart-en vaatziekten. Daarnaast moeten ze natuurlijk ook reclame maken, maar dit is natuurlijk niet het hoofddoel. Elk goed doel heeft natuurlijk andere "doelen" voor ogen, en zal daarom ook het geld anders besteden. Bij Novib wordt het geld bijvoorbeeld praktischer besteed (waterpompen bouwen) dan bij het Wilhelminafonds (grote belangrijke onderzoeken financieren naar oorzaken, behandelingen, etc. van kanker). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |