![]() |
Enquete, een raadsel
Hoi,
ik zou het heel fijn vinden als jullie een aantal minuten van je tijd hieraan willen besteden :) De bedoeling is dat je het volgende raadsel oplost, en vervolgens laat weten hoe lang je er over hebt gedaan: http://crux.baker.edu/cdavis09/roses.html Verder zou ik graag je leeftijd en opleiding (met name middelbare schoolopleiding+profiel) willen weten. Verpest het aub niet door het antwoord hier te posten! Als dit niet in de kantine hoort dan spijt dat mij zeer. Deze enquete is voor mij en m'n zus' profielwerkstuk. Bedankt! |
Ik verplaats hem even naar S&S dan, aangezien het iets voor school is.
|
Wat bedoelen ze in godsaam met "the answer of a roll"?
|
Ik had het fout, wat dan?
|
Ik heb hm drie keer gedaan. Drie keer op Roll geklikt en 3 keer een ander antwoord ingevuld. Had het ook 3 keer correct.
Ik studeer nu leraar Nederlands en heb hiervoor HAVO gedaan, profiel Natuur en Gezondheid. Owja ik ben 19 jaar oud. |
Moest je elke keer iets invullen dan:confused:
Oké, ik kan geen Engels. |
Na ongeveer vijftig keer rollen en gokken had ik het door :o
Ik doe nu een universitaire opleiding, heb HAVO gedaan met profiel C&M met alleen Wiskunde A1. En ik ben niet goed in cijferraadselen... |
Ja je kan t zo vaak opnieuw doen als je wilt, en met de antwoorden moet je dan proberen het raadsel op te lossen. (oftewel erachterkomen hoe ze nou steeds aan dat cijfer komen).
MoonWolf en DutchECK, bedankt voor jullie info, Moonwolf je had m snel O.O Kunnen mensen in t vervolg wel ff erbij zeggen hoe lang ze er ongeveer over doen in tijd (minuten, uren, dagen.. (ja dagen komt ook voor) etc.) Succes drmee :) |
Ongeveer in zes keer, dus een halve minuut.
Maar ja, zoals vermeld op die site: "It had taken Dr. Duke well over a year himself, and he would always explain that the smarter you were, the longer it took to figure it out." 17 jaar, bezig met 6 gymnasium N&T. |
Ik deed er denk ik ruim een minuut over ofzo, en ik heb daarin denk ik 8x gedobbeld waarvan ik de laatste drie keer goed omdat ik t toen snapte, maar ik wilde nog ff checken of het geen toeval was.
Ik ben 20 jaar en ben eerste jaars psychologie (Ik heb atheneum, economie en maatschappij gedaan) |
Ik had het antwoord gewoon steeds goed. 6x gedaan.
1e jaar Universiteit. 18 jaar. :) |
Ben 17, doe VWO 6e klas met N&G en had 'm vanaf de 2e keer steeds goed.
|
Ik ben 21 jaar, heb 2 jaar universiteit gedaan, doe nu HBO (vooropleiding VWO, N&T + M&O) en heb hem 2 keer gedaan en 2 keer goed gehad
|
Ik heb HAVO gedaan, N&G. nu doe ik een laboratoriumopleiding op het HBO.
Ik had het één keer fout en daarna steeds goed. Misschien is het handig als je hier even instructies typt in het Nederlands, het duurde lang voordat ik snapte wat ze nou bedoelen. :o |
Ik snap nog steeds niet wat nou de bedoeling is, dus ik heb het ook maar niet geprobeerd ook.
|
Citaat:
en als ik de tekst mag citeren: hoe slimmer je bent hoelanger het duurd |
Het duurde 10 seconden voordat ik had doorgelezen en snapte wat de bedoeling was... iets van 10 keer gedaan, en steeds het goede antwoord...
Ik ben 17 en zit in VWO-6 met profiel E&M |
Ooh, damn, deze ken ik...
Ik heb er ooit al een hele tijd naar zitten staren; alles vermenigvuldigd, opgeteld, afgetrokken, etc en ik kwam er maar niet uit... Net even opnieuw geprobeerd; de oplossing is echt te simpel om waar te zijn. :o Deze keer had ik hem in tien minuten. Maar ik weet niet of je er iets aan hebt, omdat ik hem kende. Vorige keer zal ik er ong. een uur naar gekeken hebben, maar tussendoor op sites gekeken. Iig; ik ben 19, heb VWO N&G gedaan en studeer nu. :) |
Citaat:
|
na 30 keer ongeveer toen ik het ineens zag, ofwel dat het me ineens te binnenschoot.
ik doe VWO 6 C&M |
Ik begrijp er geen bal van...:P
Wat moet je nou proberen te achterhalen? |
Ik weet niet precies wat voor onderzoekje je hiermee gaat doen, maar dat is natuurlijk major beinvloed door selection bias.
Alleen de mensen die slim zijn, of die dit leuk vinden, gaan het oplossen. Als je 100 willekeurige mensen zo'n som laat maken, doen ze het gemiddeld dus veel slechter. Je onderzoeksgroep is dus bar slecht. PS ik had hem in 10 seconden (2x rollen) en ik doe WO Geneeskunde 3ejaars, ben 20 jaar. Heb gymnasium N&G gedaan met Grieks en CKV3(drama) |
Citaat:
|
Ik heb hem nu.. maar dat komt meer omdat ik op internet heb zitten zoeken naar tips.
Anders was ik er nooit achter gekomen denk ik, |
Bij de 4e keer had ik um door.
|
Ik had m gelijk goed en de volgende vier keer dat ik het deed ook, daarna ben ik gestopt omdat ik er niets aan vond.
Ik doe studeer nu economie aan de universiteit en heb VWO gedaan met c&m en ik ben 20 :) |
Citaat:
|
Ik had hem in 2 pogingen.
Ben 20 jaar, 2e jaars pedagogische wetenschappen (WO). Hiervoor vwo gedaan, profiel C&M met wia12 en ma2. |
Na 4 keer had ik hem door.
16 jaar, 6 gymnasium (E&M) |
ik had hem de tweede keer, ook wel logisch als je het antwoord erbij zet bij een foutief antwoord. dan kan je zo bedenken hoe het dan wel moet.
19, doe nu 1CMV deed vroeger: havo, C&M |
Wat is hier moeilijk aan :|
in 1x, werktuigbouwkunde, Tu Delft, N&T VWO |
Ik had hem de tweede keer, dus na een halve minuut ofzo.
Ik ben 19 jaar, tweedejaars Biologie, heb hiervoor VWO NG gedaan. |
ik had hem na 5x
ik heb havo C&M gedaan en doe nu na een omweg hbo-uni weer hbo |
hmmmmm ik maakte het duidelijk moeilijker dan het is.
zie profiel voor gegevens. (kwartier) |
Ik had hem meteen door.
Opleiding: Zit nu in 6VWO, profiel C&M, ik ben 17 |
rose? :confused:
|
ik snap dr eerlijk gezegd geen bal van, maar heb ook niet zoveel tijd gehad om er naar te kijken. morgen maar 's opnieuw proberen.
(overigens, iemand zei iets over 'slechte onderzoeksgroep' omdat alleen 'slimme' mensen dit doen : gezien de antwoorden is iedereen hier dom. Immers, hoe langer je er over doet, hoe slimmer je bent. Ik plan dan ook om er minstens een jaar over te gaan doen ;)) |
snap er helemaal niets van:D
|
VWO NT + NG gedaan, nu Luchtvaar- en Ruimtevaarttechniek te Delft, 2e jaars, deed er ong 10 minuten over om het te zien, leg we leven meer uit in PM om het niet duidelijk te maken voor anderen.
|
Citaat:
Maar het is natuurlijk vooral een leuk smoesje als je er wel lang over doet. ;) Maar 2x is echt zo snel; hoe krijg je dat voor elkaar? De eerste keer krijg je alleen die énen; daar heb je wat aan, maar niet alles. Maar die keer er na heb je toch ook nog niet alle info? Je hebt toch minstens een derde keer nodig ter controle? Ik heb hem iig minstens 4 keer gecontroleerd. :o |
ja hallo, nederlandse uitleg graag? Weet ik veel wat 'around the rose' betekent? En ik neem aan dat dat begrijpen niet bij de test zelf hoort?
|
Dat Petals around the Rose is niet echt van belang.
Je ziet een reeks dobbelstenen en daar hoort een antwoord bij. Die reeks kun je steeds verversen en het bij behorende antwoord bekijken. Vervolgens moet je de samenhang tussen die reeksen en de antwoorden zoeken. |
Ik had er nog geen minuut voor nodig en ben daar niet echt blij mee als ik The Background lees, maar dus: ik zit in het 1e jaar Psychologie, 19j. In het middelbaar deed ik wetenschappen-wiskunde
|
Citaat:
|
Ik had hem de tweede keer, waarna ik vervolgens nog twee keer gecontroleerd heb.
Ben nu twintig en derdejaars rechten. |
Ik had hem de tweede keer, waarna ik vervolgens nog twee keer gecontroleerd heb.
Ben nu twintig en derdejaars rechten. |
Ik had hem in 1 keer, zo'n 10 seconde ofzo... Ik moest ff nadenken wat er met rose bedoeld werd :p
Ik ben 19, heb een havo diploma en doe nu hbo. |
Citaat:
En het geeft wel een hint naar de oplossing :) (ja, ik weet dat het letterlijk "rond de roos" is, maar dit vond ik wat beter passen :p) |
Ik vraag me af of sommige mensen het wel helemaal snappen. Als je een keer het goed cijfer raadt wil dat nog niet zeggen dat je ook snapt waarom dat zo is. Je zou het daarna toch nog wel 2 of 3 keer moeten controleren. :)
Anyhow, ik ken het raadsel al en toentertijd heb ik het een kwartiertje geprobeerd - met ik weet niet hoeveel ingewikkelde verzonnen formules en theorieën - en toen heb ik het antwoord opgezocht. :o Ohja 16, gymnasium N&G (wel met wiskunde B2) |
Na de 1e x had ik 'm door.
Leeftijd: 18 Heb VWO E&M (met wis B1) gedaan (studeer nu rechten). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17. |