![]() |
wapens op school..?
Zijn er bij jullie ook wapens aanwezig op school? Zoja welke..
En worden die gebruikt, geshowed? vertel jullie ervaringen aub |
Er is ongetwijfeld materiaal aanwezig dat als wapen kan worden gebruikt. Maar wat betreft wapens komt het bij ons op school niet verder dan een zakmes, denk ik.
|
In welk opzicht is dit eigenlijk belangrijk?
Nee, wij hebben geen AK's in de klassen en geen bazooka's in de practica ruimtes. In de keuken hebben we messen en je kan iemand op z'n hoofd slaan met een stoel. Hoezo, heb je ruzie? :( Daarnaast is er een verbod op wapens voor leerlingen. Reden lijkt me duidelijk. |
Nee, ik zit niet op een vmbo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, bij ons lopen geen gangsters rond.
|
Citaat:
|
Citaat:
Heeft niets met schooltype te maken :o Op het vmbo kwam het niet verder dan een zakmes(je). |
Laten we het nou gewoon over wapens hebben en niet over niveau's. *zucht*
In de brugklas had een meisje elke dag een mes mee. Ze moest elke dag met de trein naar school. Toen iedereen er achter kwam, was er nogal wat ophef over, maar ik weet niet of ze er mee gestopt is daardoor... Achteraf klinkt het nogal debiel, hoezo zou een trein zo gevaarlijk zijn. :o |
Zover ik weet van niet.
|
Niet dat ik weet, maar er zullen altijd wel mensen die wel wapens bij zich hebben.
|
Mijn leraar Latijn had altijd een mesje bij zich voor z'n appel en omdat het zo'n oude was dreigde die er wel eens mee voor de gein.
Wat is een wapen? Van menig potige jongeman is zelfs de blote vuist een uiterst gevaarlijk item. MTPower: hoe kom je daarachter en hoe kwam die persoon eraan? En nog wat, er lopen hier ook mensen van de KMA rond, dus... |
Citaat:
|
Op de MBO opleiding van een kameraad van mij lopen lui rond met een Beretta KA-13ch. Daar wil je écht geen ruzie mee :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat soort dingen gebeuren niet op een gymnasium hoor! :P |
kuchErfieldkuch
|
Citaat:
Ik denk niet dat er veel mensen met echte wapens op school zijn. Je kan alles als wapen gebruiken, van vuist tot passer. |
Citaat:
Zijn vader heeft een wapenvergunning. |
Citaat:
Uiteenlopend van zelf gefabriceerde botte mesjes tot kapmessen van zo'n 40cm :o |
Citaat:
|
Nee, normale mensen hebben geen wapen nodig.
|
Volgens mij zitten hier niet zoveel laffe mensen op school, dus zullen er ook wel niet zoveel wapens zijn. Hier op de campus heeft wel iemand een luchtdrukpistooltje, maar dat is meer voor de gein
|
Citaat:
Uberhaubt, wat moet je met een wapen? Als je een wapen meeneemt betekent dat dat je ook bereid bent het te gebruiken en dat je dus niet goed in je hoofd bent en eigenlijk beter opgesloten kunt worden. |
Citaat:
Verder: ook ik zit/zat niet op een vmbo. |
Ik heb er nooit wat van gemerkt, maar mijn zusje zei dat een vriendin van haar altijd een mes meeneemt (weet niet precies wat voor een, niet erg groot maar toch groter dan een zakmes, geloof ik). Ze wil zich kunnen verdedigen of zo:confused:
|
ow sorry, ik ben wat vergeten. Ik heb dit aan me sleutelbos hangen:
http://www.victorinox.com/newsite/im...kte/0-6223.jpg levensgevaarlijk zo'n zakmes van 5 cm (n) |
naglevijlem zijn ook gevaarlijk hoor. ( think about: de reclame ) ;)
|
Op de basisschool heeft iemand een keertje een pen in iemands gezicht gestoken. Van oog tot aan 1 cm boven z'n lip helemaal open.
Ook bashde ik in de kleuterklas altijd andere kinderen met schepjes totdat ze op de grond lagen te janken, maar dat was gewoon in die tijd omdat de verschillende klassen altijd oorlog hadden met elkaar. Lekker elkaar bashen met schepjes en zeefjes. Op een driewieler was je al helemaal de koning, een soort cavalerie. |
Citaat:
@ Mr.Hypert€xt: Victorinox maakt inderdaad geweldige zakmessen! |
Citaat:
|
Ja ik heb ooit een heel scherp geslepen potlood in de rug van iemands hand geramd..
bloeden enzo.. dat was in de tijd dat alle meisjes hun potloden allemaal netjes op een rij in hun bakje hadden en scherp geslepen.. |
Citaat:
Iedereen weet dat ze wapens hebben, alleen er zijn geen bewijzen. |
Citaat:
Hoezo "geen bewijzen"? Volgens mij ligt er gewoon een groot vraagteken over wie er in werkelijkheid bepaalt wat wel en niet mag op school... |
Citaat:
|
Citaat:
Ze zijn dus beiden strafbaar, die vader mag zijn wapen ook niet zo maar aan iedereen meegeven en de sleutels van de kluis moeten goed opgeborgen zodat alleen hij weet waar die zijn, zodat niemand een wapen uit de kluis kan halen Maar voor zo ver ik weet lopen er bij mij op school geen mensen met rond met pistolen oid. Messen zal vast wl |
Citaat:
Hij mocht het dus niet van zijn vader, hij deed het gewoon. Niet alleen los in een koffer, magazijn/munitie en pistool/revolver moeten apart opgeborgen zijn. (Dit ter voorkoming dat je bij een ruzie in een handomdraai je pistool gebruiksklaar zou hebben) Hij had dat ding dus geladen en al gewoon op zak :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het lijkt mij geen veilig gevoel als je weet dat er mensen met wapens rondlopen die gewoon geladen zijn. Zoals je idd zegt, bij een ruzie kan diegene zo het wapen pakken en schieten. Hoewel dat tog al wl vaker voorkomt in Nederland volgens mij |
Citaat:
|
Citaat:
|
verder als een kabelmes kom ik niet.
|
Citaat:
|
Ja zat. Wij hebben een keuken op school, genoeg wapens te vinden dacht ik zo. Maar dat zijn idd wel dingen die als wapen gebruikt kunnen worden, maar dat niet per definitie zijn.
Wapens als in pistolen ofzo, geen idee, heb zo het vermoeden dat ze daar niet zo mee zullen lopen zwaaien.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30. |