![]() |
Levensbeschouwing interview
Hallo allemaal,
ik moet voor levensbeschouwing een heel uitgebreid werkstuk maken, waarbij ik ook iemand moet interviewen, ik doe mijn werkstuk over klonen, en weet hier niet zo heel erg veel van, ik moet 10 open vragen stellen ( dus geen ja/nee antwoorden ) en ik moet doorvragen, iemand die mij kan helpen met deze 10 vragen ? ik zit in 4havo nu, en kan absoluut geen vragen bedenken :( als iemand zo aardig is om mij ff te helpen, hardstikke bedankt :) |
Wie moet/ga je interviewen?
|
mijn biologieleraar
|
aannemende dat je wel weet hoe klonen werkt
beetje standaardvraag natuurlijk: Wat vind u van klonen? |
Wat vindt u ervan dat het verboden is op mensen?
Is het rechtvaardig om mensen en/of dieren te klonen? Wat zou volgens u de grootse gevolg kunnen zijn als men op mensen gaat klonen? Meer weet ik even niet! :rolleyes: Je kan ook even zoeken op internet, misschien staan daar ook wel stukjes of vragen in een intervieuw. Misschien dat je er een goede kan uitvissen? :confused: |
Wat denkt u dat klonen inhoudt?
Stel u staat voor de keuze om gekloont te worden, zou u deze kans dan aanpakken? Waarom wel/niet? |
Wat is volgens u het doel om te klonen?
Wat verstaat u onder klonen? Wat zou klonen voor gevolgen kunnen hebben in de toekomst? In wat voor situaties zou wél of niét gekloont mogen worden? Die vragen hierboven zijn ook goede! (y) |
Aangezien het voor levensbeschouwing is, zou ik levensbeschouwelijke/religieuze vragen niet laten ontbreken. Wellicht is het handig te weten of je biologieleraar gelooft in iets of atheistisch is. Als iemand gelovig is (dat zou handig zijn) en de persoon is pro het klonen van embryo's kun je bijvoorbeeld vragen of dit te rijmen is met zijn of haar religieuze achtergrond.
Als hij of zij atheistisch is, kun je vragen of hij of zij de tegenstand vanuit religieuze/levensbeschouwelijke optiek begrijpt, maar of klonen te belangrijk is om niet door te voeren als legaal in een seculiere staat. |
Citaat:
|
Citaat:
Heeft u geloof betrekking tot u mening over klonen? Is in u geloof klonen rechtvaardig? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |