![]() |
(jonge) Antiallianen weigeren in Nederland
Citaat:
Wat vinden jullie hiervan? Mogen we Antillianen weigeren in Nederland? |
Ha, mijn hopelijk toekomstige kantoor :cool:
Het zoveelste voorbeeld van klungeligheid van het ministerie, dat eigenlijk alleen kijkt naar politieke belangen en zich geen drol aantrekt van het recht. Overigens ben ik eigenlijk pertinent tegen het weigeren van elke gehele groep mensen alleen op grond van het feit dat een X percentage van die groep onwenselijk gedrag vertoont. Het is natuurlijk zo dat Antillianen een relatief (zeer) groot deel van de criminaliteit voor hun rekening nemen in bepaalde grote steden, maar dat kan natuurlijk nooit een reden zijn om álle (jonge) Antillianen te weigeren. Wel zou er een regeling moeten komen die het makkelijker maakt om snel harde maatregelen te nemen tegen Antillianen die wél duidelijk de fout in zijn gegaan. Terugsturen zou dan het beste zijn, maar daar staat de nationaliteit aan in de weg en dat vind ik gewoon jammer. |
Het zou helpen als het kon, maar het kan niet.
Dan lijkt begeleiding in plaats van weigering van mensen die de criteria niet halen me een betere oplossing. |
Wat zijn de criteria dan? Zich netjes gedragen, werk hebben, niet frauderen met uitkeringen? Dan lijkt het mij dat dat ook à la minute op kansloos Nederlands plebs moet worden toegepast, want dat is ook strontvervelend.
|
Wat zijn de baten die Nederland heeft bij zo'n arm overzees gebied? Kunnen ze niet scheiden metmekaar? Dat het een niet lopend huwelijk is, is duidelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel vind ik het hypocriet dat het bestuur van Antillen Nederlandse invloed op hun bestuur probeert te frustreren, als ze een gebiedsdeel willen zijn moet het bestuur daar ook naar zijn. |
Hoog tijd dat de Antillen onafhankelijk worden. Kunnen ze elk jaar een zak geld en andere ontwikkelingshulp krijgen. Iedereen blij.
|
Het is inderdaad waar dat Nederland niet eenzijdig het volkenrechtelijk verband kan beëindigen, tenminste niet in de zin van 'eruit gooien' van de Antillen etc. Er is daarentegen wél in de literatuur opgeroepen tot uitoefening van het volkenrechtelijke zelfbeschikkingsrecht dat elke staat heeft, uit een volkenrechtelijk verband te stappen. Nederland zou dus dat recht moeten uitoefenen en éénzijdig het Koninkrijk verlaten, is wel betoogd (en niet door de minsten).
|
Citaat:
Andere invloed hoeft men daar in beginsel niet te dulden. |
Citaat:
Nu werkt het alleen maar andersom, dat Nederland niet van Aruba en de Antillen af kán. Dat kan niet de bedoeling zijn geweest toen dit verdrag eeuwen terug werd opgesteld. De enige reden om het verdrag te blijven eren is om als het ware boete te doen voor eerder aangerichte schade in het land. (uitbuiting en diefstal) |
De reden voor dat verdrag kwam eigenlijk vanwege Nederlands-Indië. Als 20-30% van je nationaal inkomen komt vanwege de handel die de grondstoffenexport daarvan je opleverd dan wil je dat wel houden, die paar eilandjes zijn gewoon meegenomen.
Ja, wisten we toen veel dat Indonesië alsnog onafhankelijk zou worden en we nu opgescheept zitten met eilandjes die kunstmatig economisch in leven moeten worden gehouden. Van uitbuiting is in het geval van de Antillen ook geen sprake, dus dat hysterisch gedoe over kolonialisme zodra Nederland iets vind over het bestuur daar vind ik dan ook debiel. Zijn ze niet onafhankelijk, dan krijgen ze geld en moeten ze zich voegen naar het beleid hier. Hoeven ze dat niet, even goede vrienden, maar dan mag Nederland de geldkraan ook dicht draaien als we het niet eens zijn met wat de regering daar uit vreet. Iets dat mijn inziens veel te weinig gebeurd. |
Ik denk dat het bestuur daar juist beter zou gaan als we ze weer zouden koloniseren. Er is geen reden toe omdat daar niets (meer) te halen valt, maar ze hebben in elk geval wel laten zien er met eigen autonomie ook een potje van te maken.
|
Citaat:
Maar is dit haalbaar? En hoe moet dit gecontroleerd worden? En natuurlijk lijkt mij dan de belangrijkste vraag, mogen we mensen die ook Nederlanders zijn wel zomaar het land uitzetten. |
Veel zinvoller, lange-termijn denkender en juridisch haalbaarder zou zijn om gewoon de Antillen onafhankelijk te maken. Laat hen hun eigen boontjes doppen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49. |