![]() |
Scheiden jullie thuis afval?
En hoe en wat?
|
Waarvan?
|
ja:)
we hebben een grijze en groene bak |
flora en fauna topic!!!
maar ja we scheiden het afval tot op zekere hoogte: -papier in de papierkliko -glas in de glasbak -gftafval in de groenekliko en het restafval in de grijze kliko. |
Ik vind 't niet echt flora en fauna maar dat is mijn mening :p
|
Studentenhuis:
Glas en papier wordt gescheiden. GFT en restafval gaan bij elkaar. Ouders: Glas, papier, GFT en restafval worden van elkaar gescheiden. |
Glas gaat naar de glasbak, papier naar de papierrecycling en batterijen naar de batterijbak. Maar gft afval scheid ik niet, omdat ik het dan zelf naar een gft-verzamelpunt drie kilometer verderop moet brengen en ik wil best afval scheiden maar niet als ik daarvoor een halfuur met een stinkende vuilniszak in m'n armen moet lopen :o
|
Citaat:
nja het hoort wel bij fauna, maar kan hier vast ook wel;) |
Nee.
|
Op mijn kamer niet. Sinds kort wel papier, maar dat is omdat anders de container te vol raakt. We hebben hier trouwens geen groene bak. Glas gooi ik ook in de glasbak.
Bij mijn ouders wordt alles gescheiden. |
Ja, we hebben 4 kliko's thuis; 2 grijze, 1 groene en 1 blauwe (voor oud papier). Verder scheiden we de potjes en flessen ook wel. Qua batterijen zij n we wat minder milieubewust. Overigens doen we ook gewoon groen afval in de grijze als de Groene al vol zit!
|
Niet meer nadat mijn moeder zag hoe een grote vrachtwagen het gekleurde glas en het gewone glas bij elkaar in flikkerde (y)
|
Nee ik pleur alles in 1 bak. :bloos:
Behalve als ik heel veel wijnflessen heb, dan wil ik soms wel 'ns naar de glasbak lopen. |
Studentenhuis: scheiding glas - ander afval
Ouders: papier, glas, bont glas, gft, blik, statiegeld-flessen, voorheen flacons(toen dat nog kon in Hasselt.) Leuk hè. |
Ja met de grijze en de groene container.
|
Thuis: GFT, glas, papier, batterijen, overig afval
Studentenflat: Glas, papier, overig afval |
ik woon in een studentenhuis, that means EEN bak voor groente, fruit, plastic, papier, batterijen en koelkasten :D
|
Glas, papier, GFT, batterijen
|
Ja, omdat het verplicht is.
|
Citaat:
|
Ja. :mad:
|
Nee.
|
Ja, dat lijkt me eigenlijk wel normaal.
GFT, glas, papier, batterijen, rest afval. |
Nee, vooral omdat het hier geen zin heeft, het is té moeilijk om het wel te doen. Ik zou met allerlei soorten afval naar milieudepots moeten en het daar weggooien, kartonnen drinkverpakkingen moeten bij elkaar, papier in een andere bak, glas (dat gooi ik overigens wel in de glasbak), gft, klein-chemisch afval, blikken... sorry, maar daar ga ik echt niet telkens voor naar die milieuplaatsen. Ik mik gewoon alles in een vuilniszak en zet die op dinsdagavond buiten. (Er bestaan wel groene vuilnisbakken, maar die hebben we gewoon niet in deze wijk...)
|
Niet echt, hier wordt gewoon alles in grijze vuilniszakken opgehaald.
Zelf lever ik battarijen en glas enzo wel apart in. |
Ja, we scheiden:
- gft afval (container) - batterijen en overige Chemobox dingen (wordt opgehaald) - cartritges (zelf wegbrengen) - glas (zelf wegbrengen) - papier (wordt opgehaald) De rest gaat in de grijze otto :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
jep
|
Scheiden van afval is zo passé. :rolleyes:
Maar glas en papier natuurlijk wel. GFT en restafval niet omdat de uiteindelijke bonus voor de natuur er eigenlijk niet is en vuilnismannen worden ziek van biobakken. |
Plastic en zo in de grijze otto.
Groen-afval in de groene. Maar een deel van het groen-afval moet dan weer in het compostvat (schillen en zo) Oud papier in de kratten en glas in de glasbak. En batterijen in de baterijen bak. Het is nogal veel maar mijn moeder vermoord me als ik iets in de verkeerde bak doe.. :o En ik vind het eigenlijk wel prima zo. |
Ja, al het tuinafval en groente-afval en zo in de GFT bak. Glas ook apart in een blak. Het oud papier ook apart. En voor het overige afval hebben we 2 vuilnisbakken (eentje in de keuken en eentje buiten).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee de rest van de gezinsleden doen er niks aan. Ik wel. Ik scheidt alleen papier. Flessen zet ik apart en stop ik oude olie in...
|
ja, zoveel mogelijk...
dmv verschillende vuilbakken... En andere bakken om verschillende dingen bij elkaar te houden, zoals papier, plastiek,.. |
Ja
groente en tuin afval in de groene afvalbak de rest in de zwarte afvalbak |
Niet heel strict. Maar in principe gaat glas naar de glasbak. Papier apart. GFT in groene bak. En batterijen naar zo'n bak die bij eh.. bart smit en blokker of zo staan.
|
Ja.
Papier gaat in de papierbak. Glas in de glasbak. Batterijen in de batterijenbak. De rest is restafval omdat de gemeente Haarlem in ons deel iig niet aan groene en grijze containers enzo doet. |
Ja
-P.M.D afval apart (plastic ,metalen verpakkingen, drankkartons) -G.F.T (groente-fruit- en tuinafval) -P.K (papier en karton) -restafval -glas gaat in glascontainer in onze wijk. :) |
Wij scheiden GFT-afval van het gewone huisvuil.. Papier wordt apart gehouden. Glas gaat in de glasbak (tenzij het gebroken is). Chemisch afval zoals batterijen deponeer ik gewoon in de prullenbak. Onlangs stond in de krant dat hier ergens in het buitengebeid van een dorp oid het GTF niet meer wordt opgehaald; het zou te duur zijn:p Die mensen gooien het of op de eigen compostbult, of ze scheiden het gewoon niet.
|
Ja.
|
Jahoor.
|
ja (bij mijn ouders) in belgie moet dat. je moet al je rommel zelf wegbrengen naar het milieupark. dus alles is gesorteerd op hard plastic, zacht plastic, papier, karton, gft-afval, restafval, blik, brikpakken....
echt een ontzettend gedoe |
ja alles in 1 container :D
|
|
papier grijs groen en chem afval
|
Niet meer. Ze hebben in de gemeente die bakken voor karton, blik enz. verwijderd en het is dus onzinnig om alles nog te gaan scheiden.
Daarvoor werd alles netjes gescheiden.... Alleen glas en papier wordt apart gehouden. |
Nee, ik schijt geen afval :o
|
een groenbak, een restafvalbak, een bak voor oud papier, flesjes enzo in de glasbak.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47. |