![]() |
vraag over verkeerssitustie
ja daar ben ik weer, k moet morgen op voor theorie maar heb n vraag:
ik weet, dat als je vanuit een onverharde weg komt, je voetgangers niet hoeft voor te laten gaan, alleen bestuurders.. maar dat telt niet bij een uitrit zei mn rijlerares... klopt dat?? want ik zag net op een site dat dat niet zo is :confused: |
Hmm ik ga nu ook twijfelen.. Voetgangers zijn namelijk niet mijn sterkste punt dus toen zei mijn instructrice van:
Kijk je hem in de nek of in de bek, remmen als een gek! En volgens mij geldt dat bij een uitrit-constructie ook.. :bloos: |
Als jij een uitrit uitkomt moet je alles en iedereen voor laten.
Voorrang verlenen dus. |
Citaat:
|
Citaat:
weet je dat zeker?? als je bijvoorbeeld wegrijdt en je ziet een bord met einde woonerf en n voetganger wil daar oversteken.. weet je 100% zeker dat je m dan voor moet laten gaan? |
Citaat:
Bij het verlaten van een woonerf weet ik het niet zeker maar ik dacht alleen aan bestuurders. |
woonerf is toch technisch gezien een uitrit
en daarbij, kleine moeite ze wel voor te laten,hoedan ook. Als je het vraagt voor je examen ofzo, je examinator zal het wel waarderen als je iemand voorlaat als je van een woonerf afkomt. |
Citaat:
Maar in de praktijk...zal het wel anders zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vrijwel alle woonerf-uitgangen zijn uitritten.Dan moet je al het verkeer voor laten gaan inderdaad.
maar voetgangers zijn inderdaad wat lastige verkeersdeelnemers, daarom horen ze ook op de stoep. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar bij een gewone uitrit ook? |
Citaat:
Ja, volgens mij wel. :o |
Citaat:
|