![]() |
een bepaalde site blokkeren
hoi!
Ik heb geen verstand van computers, vandaar hier een vraag: Ik wil graag 1 bepaalde site op mijn computer blokkeren, omdat mijn kleine zusje hier telkens heengaat en dat is niet goed voor haar. Hoe doe ik dat? Het gaat dus echt maar om deze ene site.... Hoop echt dat jullie mij kunnen helpen! |
=> Software & Multimedia
|
Het simpelse is misschien je hosts file aanpassen met notepad oid.
Deze staat (In Windows XP) in de volgende map: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc (Bij sommige andere windows versies staat die in C:\WINNT\System32\drivers\etc) In de hosts file staat zoiets als: Code:
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp. oid. Zodra je zusje dan een van die adressen in de browser intypt, zal je computer dat adres niet kunnen resolven. Het is geen supergoede oplossing omdat er makkelijk omheen gewerkt kan worden. Maar voor een betere, moet je toch snel gaan denken aan een firewall of een nanny achtig programma. |
typisch s&m :)
|
extra---> internetoptie--> inhoud---> internetrestricties inschakelen-->goedgekeurde websites
|
Als je Zone Alarm als firewall gebruikt kun je bij Firewall -> Zones een site toevoegen die dan geblokkeerd wordt. Dan wordt de site ook niet gevonden. Dan moet je bij Overview -> Preference even een wachtwoord instellen zodat de opties niet gewzijzigd kunnen worden als je het wachtwoord niet weet.
Ik heb de Pro versie van Zone Alarm, ik weet niet of het bij de gratis versie werkt, maar je kan natuurlijk ff kijken |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |