![]() |
Competitie-element in relatie
He
Soms voel ik een soort competitiesfeer tussen mij en mijn vriend. Dan heeft de een het over een nieuwe broek kopen, koopt de ander er binnen een week ook een. Of dan spreekt de een af met vrienden om naar een concert te gaan, gaat de ander dingen regelen om die dag ook ergens heen te gaan. Dat soort kleine dingen, op uiterlijk en materialistische dingen gericht. Herkent iemand dit, en wat doe ik eraan? En hoe komt het eigenlijk? :confused: |
Het gevoel van beter willen zijn dan de ander? Ik weet niet of het dat is want ik herken het niet maar als dat zo is lijkt me dat niet goed.
|
Ja, beter zijn dan de ander. Of wanhopig bang zijn naar het gevoel minder te zijn dan de ander.
|
Waarom? En het lijkt me een 'patroon' wat je zelf kunt doorbreken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Onzekerheid misschien? |
is het niet zo van:
vriendin: ik ga naar een concert ik denk: hey daar heb ik eigenlijk ook wel zin in |
Citaat:
vriend: ik ga naar een concert ik denk: hmm, ik heb geen zin om alleen thuis te zitten, ik ga ook wat doen! |
kan ook maar hoe verklaar jij dat broek verhaal dan:P
|
hij heeft een nieuwe broek gekocht
zij denkt: ik ben ook wel toe aan een nieuwe. Wij hebben dat niet. |
Mh, hooguit als we gaan klimmen - ik vind het strontvervelend als hij een route wel kan, en ik niet. En ik gniffel stiekem als hij iets niet kan dat ik wel kan. :o
|
Denk dat het niet echt competitiegedrag is, meer dat je doordat de één iets doet, de ander erop geattandeerd wordt.
|
Citaat:
|
Mijn vriend en ik discuseren constant over wie er nou beter is. Maar dat is bewust. En we houden allebij niet van broeken kopen, dus.
|
Citaat:
Ontopic: Het klinkt een beetje kinderachtig. Ik zou er niet echt om kunnen lachen als dat in mijn relatie gebeurde. |
Citaat:
|
Nee, want ik ben niet materealistisch en ik kom sowieso niet vaak buiten de deur.
|
Tja, zal wel normaal zijn, zolang het niet te ver gaat. Kben zelf miss een beetje abnormaal oncompetitief opgesteld.
Komen jullie voor de rest een beetje goed overeen? :D |
Dat vriendinnen/vrienden dat onder elkaar doen klinkt wel bekend, en logisch. Maar binnen een liefdesrelatie? Nee, kan me niet voorstellen dat ik me uberhaupt meer of minder zou voelen dan mijn partner, of dat ik me meer of minder zou wíllen voelen en dat gedrag ga vertonen.
Zoals Wolter al zegt gok ik erop dat het meer een herinnering of 'goed idee' is dan tegen elkaar op hanen... het zou best een ongezonde situatie zijn als dít wel het competitiegedrag is dat je insinueerde. |
Nee eigenlijk niet. Kleine dingetjes ja, wie eerder bij de deur is als de bel gaat, bij wijze van spreken. Maar dat is eigenlijk totaal offtopic, want dat is dus helemaal voor de grap :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |