![]() |
[HACKER] wat te doen?
Hallo,
iemand heeft nu meerdere keren geprobeerd in mijn computer in te breken, tot nu toe onsuccesvol vanwege een fatsoenlijke scanner :o Er zijn nu meerdere poortscans uitgevoerd op mijn computer en er is geprobeerd binnen te komen. Ik heb een IP adres, dit is van iemand uit Tokio. Mijn vraag: Wat kan ik hier tegen doen? Ik vind het namelijk behoorlijk irritant worden dat ik iedere dag weer meldingen krijg dat er is geprobeerd in te breken. Het is ook iedere keer weer hetzelfde IP adres. Ik heb een aantal virusscans uitgevoerd, maar is (op wat spyware na) niets gevonden. |
In een hoekje kruipen en zielig gaan huilen...
Je loopt al te janken om een poortscanner, doe even gezond ofzo :s En wat heeft dat met hacken te maken? |
zoeken wat voor e-mail er bij het ip hoort, en dan mailtje sturen, ip aangeven bij politie aangeven lijkt me wel handig... verder, heb je een goede firewal?
|
Citaat:
Er wordt helemaal niks strafbaars gedaan :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat heeft poortscannen te maken met hacken? |
Citaat:
|
Citaat:
Nog niks illegaals hoor.. |
Citaat:
|
Kan ook gewoon een bot zijn op zoek naar websites oid, ik zou me er niet zo druk over maken.
|
Citaat:
|
Als thuisgebruiker ben je voor een Japanse hacker niet bijzonder genoeg om te hacken, MTpower.
Tenzij hij van je een mail-zombie wil maken. Ik raad je aan om bij je softwarematige firewall een router aan te schaffen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan er niets aan doen. De politie kan er niets mee, ookal heb je bewijs. Verder moet je het maar negeren.
|
Lekker boeiend. Lekker laten scannen wat kan jou dat nou schelen? Ik heb niet eens een softwarematige firewall op m'n computer die zit bij mij ingebouwd bij de router.
|
Gewoon terugdoen :evil: :evil: :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op het moment dat er misbruik gemaakt wordt kun je hoogstens en mailtje sturen naar de ISP van degene waar de portscans vandaan komt en zelfs dan is het de vraag of er dan wat ondernomen wordt.
Je moet namelijk weten dat een port hoort bij een bepaalde gedistributeerde proces die je gebruikt (b.v. websurfen via 8080, telnetten via 22 etc...) op het grote boze internet. De port hoort bij jouw IP adres, en het is dan eigenlijk ook jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de processen die op jouw endsystem draaien niet misbruikt KUNNEN worden. Een portscan is eigenlijk niets meer dan een provocatie om te kijken of er niet een gat in het protocol zit en zo te zien zit dat wel snor bij jou. |
Ik haat dat soort gassies...ze spammen soms mn hele FTP log vol :D en maar proberen in te loggen onder 'anonymous'...kansloze sukkeltjes :D
|
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je daar niet veel mee kunt. Als het gaat om Aziatische IP's, kun je er niet veel tegen doen. Daar zijn portscans nl. legaal, itt Nederland(EU?), voor zover ik weet. Als het een Nederlandse bron betreft kun je iig een mail sturen naar abuse@isp.nl.
Ik krijg zelf ook zo'n 80 scans per uur binnen, maar ik probeer er alleen iets tegen te doen als ik zie dat ze echt proberen te bruteforcen (bijvoorbeeld op poort 22). |
Citaat:
En ik neem aan dat ZoneAlarm Pro die bruteforces wel stopt...(of et feit dat na 2 foute passwords et IP geblocked wordt op mn FTP :p) |
Citaat:
Mocht dat niet werken, zijn mailadres opzoeken en aanmelden bij een paar honderd mailing lists is ook leedvermaak. :) |
Citaat:
Ook nik, want een poortscan is niet hacken of illegaal... |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18. |