![]() |
Mooie metal zonder grunts?
Ha die ho,
Ik heb een vraag. Jawel. Het zit namelijk zo, ik heb een probleem. Ik houdt ontzetten van goede muziek. Wie niet. Ik luister vooral naar een beetje de softere rockmuziek, metal is ook ok, maar zodra het een voorvoegsel begint te krijgen vind ik het altijd wel wat te ver gaan (voorvoegsel als in: death - doom - verderf en ellende en brand in hel metal). Maarrrr sommige bands vind ik wel erg leuk en mooi. Neem nou: Opeth. Prachtige muziek! Maar nu komt het: Die grunts :( Ik vind dat toch zo'n achterlijke gewaarwording hè. Vreselijk! Wat een herrie. Het is dat de muziek zo mooi is, anders zou ik er nooit naar luisteren. Maarja, wie naar mooie muziek wil luisteren, moet pijn lijden. Geven en nemen. Ofzo. Maar nu dus hier mijn vraag: Weet iemand mooie muziek welke een beetje met Opeth te vergelijken is, zónder dat gruntgedoe!? Ik zal ontzettend dankbaar wezen! Kan ik ook een keer wat hards luisteren zonder me te hoeven schamen als er iemand langsloopt en er net zo'n lekkere grunt bezig is. Houdoe! |
rofl
|
converge
|
Control Denied spreekt je misschien aan.
|
Pelican, die zal je nooit op een grunt kunnen betrappen.
|
bullet for my valentine ahum
|
dragonforce h
|
Kill 'em all?
|
Ohja, mooie metal is een contradictie.
Metal is gaaf Metal is goed Metal is hard Metal is snel Maar mooie metal doet me denken aan nightwish en dat soort shait. |
nasum
|
Citaat:
Misschien dat het geschikt is voor de minderbegaafde kwijlconus, maar verder..... |
powermetal !!!!!
|
Citaat:
Dus je hebt gelijk. |
Ga opzoek naar een metalkaraoke.....
|
Je zou Klimt 1918 eens moeten proberen.
myspace klimt1918.com Op die myspace staat dat het ook gothic is, maar dat hoor je echt niet terug in de muziek. Het is gewoon melancholische rock/metal met mooie zang. |
Nee, ik help je niet, alleen maar omdat je afsloot met "houdoe" (N)
|
Met homofilie is niks mis hoor.
:) |
Citaat:
|
Je weet toch!
Oh en om even alle andere kutgrappen te maken volgen nog twee posts! |
Chain of strenght - true till death
|
Heel koel ja. :)
|
5 Minute Grind - Who Needs Guitars Anyway?
|
Maareh.
Niet echt metal, maar zou Tool niet iets voor je zijn mocht je daar nog niet bekend mee zijn? |
Mooie metal is voor mensen die eigenlijk liever Robbie Williams horen maar hem niet stoer genoeg vinden :(
|
Zelfs noel gallagher vindt robbie williams niet cool genoeg dus.
|
Boycot dit topic.
|
Ik wilde alleen maar aangeven dat de TS minstens even cool is als Noel Gallagher.
Maar beter gaat de TS Dream Theater luisteren. Geen grunts, wel vergezochte muziek en 'goede muziekliefhebber' -verantwoord. |
Ik doe lekker dwèrs en post hier:
Rompeprop - Pelikanenlul. |
|
Nou, TS kent wel 2 namen uit dit topic en dat zijn Tool en Dream Theater en daar luister ik beide erg veel naar ja. Morgen ren ik naar de cd winkel om de andere namen aan te schaffen!
Dus dank allen. Enne, niks mis met houdoe! Zeker nooit in Brabant geweest? |
Wie wil er een verderfenellendeenbrandinhelmetalband met me beginnen?
Oh en luister gewoon: Rainbow Thin Lizzy Judas Priest |
de nieuwe Arcturus
misschien ISIS? |
Citaat:
Citaat:
|
Powermetal en Dream Theater
Wel gay though. |
Hey Eresjkigal, ik heb vele stemgeluiden hoor!
|
nieuwe Katatonia
Nevermore Iced Earth Evergrey |
mayhem
|
Dredg komt als eerste in me op. (y) Download het of koop het, je gaat er geen spijt van krijgen.
Grappig trouwens dat je juist Opeth noemt, dat vind ik juist de enige (bijna de enige) band waarbij ik de grunts gewoon goed vind. (en van een toegevoegde waarde) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik verbaas me erover dat je er zoveel moeite aan besteedt om telkens op een (sub)forum te komen om alleen maar bepaalde muziek/mensen af te kraken. |
|
'iiiit"s a curse....'
|
Citaat:
|
Nederland heeft er al genoeg: oa. Ayreon, Silent Edge, Sun Caged.
|
Citaat:
|
Opeth - Damnation
|
Citaat:
|
type o negative.
|
In Flames - Reroute To Remain
Steengoed album, bijna geen grunts. Of wel? |
Citaat: