![]() |
Is een brommercertificaat verplicht?
Ik vroeg me af of de meeste brommer/scooter rijders ook een certificaat hebben. Volgens mij rijden er ook veel gewoon zonder certificaat.
Heb je dus gewoon lessen gevolgd? Of meteen een brommer gekocht? |
Citaat:
Lessen heb ik niet gevolgd. |
Tenzij je een auto/motor rijbewijs hebt ben je verplicht een bromfietscertificaat te hebben als je op een brommer/scooter/brommobiel/snorbrommer/snorscooter/spartamet rijdt.
Niet in het bezit van een certificaat(of rijbewijs): 65,- |
Mensen die regelmatig zonder certificaat rijden zijn ontzettend dom en achterlijk. Het examen is zooooo fucking makkelijk dat iedere mongool het in ieder geval in 2 of 3 keer haalt. Dat kost dus, voor domme mensen, op zijn meest 100 euro, voor een normaal persoon kost het geloof ik iets van 35 euro.
Als je zonder certificaat rijdt en je maakt een ongeluk dan moet je altijd zelf alles betalen, ook al is de brommer verzekerd. De mensen die nu gaan roepen dat je dan ook niet met een opgevoerde brommer moet rijden om die reden hebben ongelijk, omdat de kans erg klein is dat er bij een ongeluk gekeken wordt naar de technische staat van de scooter en de kans nog kleiner is dat de verzekering moeilijk doet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed; ik had mijn scooter al gekocht &. hij stond ook al binnen (naja, de 6e kwam hij thuis en de 10e ging ik op voor mijn certificaat). Edit; ik heb geen lessen gehad, wist ook niet dat die ervoor bestaan :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1) rijden zonder in het bezit te zijn van een geldig bromfietscertificaat 2) rijden zonder het certificaat te kunnen tonen en de boetes daarvoor zullen inderdaad wel verschillen. |
Citaat:
niet kunnen tonen: 20,- :) Gegevens heb ik uit de boetebase van het OM. |
Oke :)
|
Ik rijd soms ook en heb geen certificaat :bloos:
|
Citaat:
Het varieert per district! Ik rijd zelf in leeuwarden en heb een keer boete gekregen voor certificaat niet kunnen tonen van 35,- en een maat van me die geen certificaat heeft kreeg 70,- 't beste is om gewoon theorie goed te leren en certificaat te halen;) dat rijdt een stuk relaxter! |
Citaat:
In mijn geval kwam het alleen maar voordelig uit... Rijden zonder helm, een maat van me kreeg er 55,- voor, terwijl ik er 45,- voor kreeg :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58. |