![]() |
...dus bij deze een kort begin.
het zijn al wat oudere gedichten, maar ik probeer t maar eens zo. Ik wil later nog wel uitleggen wat er achter zit, maar nu is het nog mogelijk ze onbevlekt te lezen. Alle input is welkom, ik ben heel erg benieuwd wat u er allen van vind :)
Smelt en zwem door richtingsvelden woordenboeken niks te melden smelt en stroom door herexamens oogcontact en zomers lachen niets meer moeten, niets meer zijn slecht nog wezen, slechts nog Smelt en zou graag smelten Zondachtnacht Het is een kerk waar ik lig Het zijn basaltblokken als bladzwartcellen vormen gotische bogen, gewelven groeien, krimen zijn maar soms Imputlevels bekaarsen wanden flakkeren koor dat via koperdraden soms engelen, soms incubi bezingt Onder sterren in lood lig ik Doedelzak leid requiem mijn dood, tot aan de ochtend |
LeidT en krimPen
Die 2e vind ik interessant, al vind ik het nogal een opsomming van losse brokken, de sfeer en bepaalde woorden vind ik een beeld scheppen waarvan ik meer wil horen. |
ik vind ze allebei leuk (y)
woordenboeken ~niks te melden Leuk tegenstrijdig, ik denk/hoop dat ik snap wat je er mee bedoelt. Het smelten wat steeds terugkomt geeft wel een soort ritme, hoewel ik het niet helemaal begrijp. Het 'graag smelten' op het laatst rond wel leuk af, omdat je dan begrijpt waarom iemand zou willen smelten ofzo. zondachtnacht is leuk, ik dacht eerst dat het een spelfout was maar aan het einde kwam k dr pas achter, leuk gevonden! Ik vind de 'binnenrijm' leuk, als je het zo kan noemen bij basaltblokken en bladzwartcellen, je hoeft niet echt een diepere boodschap te vinden om dat al leuk te vinden. Ik vind dat 'requiem' en 'doedelzakken' geweldig, ik las het gedicht 'humhum hum... hum. . .. BINGO', k weet niet hoe je dat omschrijft, maar het is een geweldige toevoeging/afsluiting. K hoop dat je hier wat aan hebt :confused: ik met mijn vage uitleg :S |
heel erg bedankt voor de reacties. Ik was al bang dat er niets meer zou komen...
@mutant: ik zal eens kijken of ik het gedicht wat meer 'vlees' kan geven. Het is voornamelijk een sfeerschets (loom klaslokaal), maar het is inderdaad nog wat ... leeg ofzo. @flyaway: ik zit hier met een enorme glimlach achter de computer :D. Dank, allebij |
Citaat:
Het eerste gedicht vind ik ook zeker niet slecht, maar er zit een zin in die je moet herschrijven (:D). Het is deze: zomers lachen Niet omdat de inhoud niet goed is, maar omdat hij niet rijmt. De derde strofe vind ik wat te makkelijk, en doet ook wat cliché aan. Ik ben al benieuwd naar je volgende gedicht :) (y) |
lokaal 24
Smelt en zwem door richtingsvelden woordenboeken niks te melden smelt en stroom door herexamens oogcontact en zomers lachen smelt en vloei uit hersenspinnen loom in te veel lauwe graden niets meer moeten, niets meer zijn slecht nog wezen, slechts nog Smelt en zou graag smelten ik heb er nu de 3e strofe en de titel aan toegevoegd, maar ben er nog niet zo tevreden over. Het is nu wel duidelijk dat het over een te warm lokaal gaat, en er sprake is een hersen-meltdown (no pun intended), maar de 3e strofe mist wat kracht omdat het haast te obvious is, het neigt naar het goedkope... ik zat ook nog te denken aan 'zesendertig' in plaats van 'loom in te veel' de eindrijm was trouwens onbedoeld, en had waarschijnlijk meer de intentie van een klankrijm (veel -en), in het geval van de 2e strofe de -a- klank, en gewoon ritmisch lekker lopend. is het een verbetering? ik ben wederom nieuwsgierig :) |
is ie zo saai geworden...? :(
|
nee,
niet saaier, het zet mij nog meer aan het denken |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |