![]() |
Wat is jouw lievelingsgetal en waarom?
Zie topictitel
TS begint: 52, want 4 keer achter elkaar had ik prijs met bingo, vandaar... en jullie? |
4, omdat ik niet weet waarom! :rolleyes:
|
8, omdat ik op nummer 8 woon. :o
|
3. Gewoon weet niet waarom.
7 ik vindt het een mooi getal. 3+7=10. |
7. O.a. omdat het een heilig getal is. Of 3, idem.
Ik ben niet zo religieus, juist in tegendeel. De symboliek erachter vind ik alleen wel aardig bedacht. |
Mijn geluksgetal is 11. Dat is het nummer van de auto waarin ik mijn broer heb verslagen met karten.
Mijn lievelingsgetal is 8. ik weet niet, het klinkt zo leuk. 8erlijk. w88. min88d. HEt handigste getal is 24 omdat je dat door 2,3,4,6 en 12 kan delen. Dat kan je bijna altijd eerlijk verdelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
22, bijna perfect
|
Ons lievelingsgetal is acht. :o
|
3 omdat uh, weet niet is denk ik de periode in jaren waarin ik me geestelijk gezien bevind. :p
Nee 't klink gewoon goed. :o |
13, omdat het staat voor ongeluk :cool:
|
8.
Het is een mooi getal. Symmetrisch en oneindig. |
Citaat:
|
7, gewoon een mooi getal.
|
5
|
Citaat:
ontopic: ik heb geen favo getal en als ik er een had zou het 0 zijn omdat die rekenkundig geen getal is |
8, symmetrie ;)
|
Ik heb geen lievelingsgetal.
|
8, omdat ik daar wel eens vaker geluk mee heb gehad en ik het gewoon een leuk getal vind.
|
Acht, want acht vond ik vroeger altijd heel mooi klinken en ik ben acht dagen te laat geboren.
En anders zeventien, maar vraag me maar niet waarom, ik denk dat dat uit Kruistocht in spijkerbroek stamt. |
Citaat:
|
Alle onevengetallen.
Waarom? Tja? |
147. Omdat dat m'n huisnummer is en ik het wel lekker vind klinken.
|
11, om een mysterieuze reden die ik zelf nog niet heb achterhaald.
|
8, geen reden voor mss de oneindigheid van het getal?
17, mn leeftijd. |
0, want het is het meest paradoxale getal
|
13, gewoon omdat dat zogenaamd het 'ongeluksgetal' is, omdat de letter M (eerste letter van mijn naam) de 13e letter in het alfabet is en omdat ik vroeger Kinderen voor Kinderen 13 heel leuk vond.
(dit rijtje redenen heb ik dus ook al heel lang geleden bedacht :)) |
11.
daarom. |
ik vind het altijd zo suf die mensen die heel trots gaan vertellen dat 13 hun geluksgetal is, juist omdat het voor ongeluk staat. Volgens mij zegt ook een kwart van de bevolking dit. :|
|
666
duh |
8, want anders val je uit de toon.
|
2
Euhhm.... Omdat het het enige even priemgetal is :o |
4.
Het enige getal dat zowel het kwadraat als het dubbele van een getal (2) is. Die bedenk ik even ter plekke. Heb eigenlijk geen idee waarom :o |
Citaat:
|
Niemand heeft een lievelingsgetal.
|
8 zonder speciale reden
|
777
:cool: |
14, omdat we op de basisschool eens een getal moesten raden (docent had het achter op het bord geschreven), degene die het zou raden, kon een cadeautje uitkiezen (stripboek, mooi schriftje, mars, waterpistooltje en nog wat dingen) ik mocht beginnen en ik wist gewoon zéker dat het 14 was :) Sindsdien vind ik 14 fijn :)
|
Citaat:
|
8
8 oktober 8= oneindig |
8.
die zit 3 keer in mijn geboortedatum en hij is net zo rond als ik:o |
13, omdat ik op de 13e jarig ben.
|
3
<3, duh |
11, dat is het gekkengetal.