![]() |
Iraanse jeugdserie verheerlijkt martelaars
Iraanse tekenfilm verheerlijkt zelfmoordenaars
Gepubliceerd op zondag 06 november 2005 De Iraanse staatstelevisie heeft een tekenfilm uitgezonden die zelfmoordaanslagen tegen Israëliërs verheerlijkt. De tekenfilm toont hoe een jongen zichzelf opblaast, nadat tegen hem is gezegd: "Ga en toon de zionisten hoe dapper en heldhaftig de kinderen van Palestina zijn.'' De tekenfilm werd een week geleden uitgezonden tijdens de zogeheten Jeruzalem-dag, waarop Iraniërs jaarlijks massaal protesteren tegen de bezetting van de Palestijnse gebieden door Israël, meldde de Britse krant The Sunday Telegraph. Israel van de kaart vegen De tekenfilm lijkt onderdeel uit te maken van de oproep van de Iraanse president Ahmadinejad om Israël "van de kaart te vegen'', zoals hij dat vorige week tijdens een conferentie uitdrukte. Die oproep zorgde voor internationale verontwaardiging. bron:planet Tekenfilm: duurt ong. 10 minuten |
Heb het ook gezien. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo opvallen in een land als Iran, waar islamitisch fundamentalisme meer regelmaat dan uitzondering is.
|
gut, tismetogwat.
|
Ja het is zeker wat, je zou hier een tekenfilmserie moeten maken, over hoe je moslims het best kunt opruimen en dat uitzenden bij klokhuis, kijken hoelang dat op de buis blijft(y)
|
Ik ben voor. Vrijheid van meningsuiting.
|
Citaat:
|
Inderdaad MightyMarcel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach, ik kan me er niet zo druk om maken.
|
Citaat:
|
Yay! Bingo.
|
Al die strafartikelen die zien op 'aanzetten tot haat' enzovoorts zijn sowieso stom.
|
Mja, zeg dat mr. Donner maar.
|
Donner krijgt al vaak genoeg te horen dat hij onzin kletst via bijv. het Nederlands Juristenblad. Niet dat hij dat leest. Maar toch.
|
Nee, maar wacht: zou jij het prima vinden als er expliciet opgeroepen zou worden om die "godverdomde, klote Friezen de keel door te halen, want (...). Laat ons de pest van dit land eindelijk wegnemen: rijg elke Fries aan je mes. Dood ze allemaal."
En dat dan systematisch à la Rwanda. |
Ik vind dat soort dingen natuurlijk niet 'prima', maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik daarvan vind (verbieden of niet).
|
Het zijn me toch een rakkers.
|
Hehe, wat lame
|
politiek zal het allemaal wel moeten kunnen kunnen, maar kinderen op zo'n manier in zo'n achterlijke strijd is wat mij betreft schandalig. kinderen, kinderen en nog eens kinderen. kinderen aanzetten tot moord, tot oorlog, tot zelfmoord.
Natuurlijk, die mongolen mogen elkaar fijn allemaal uitroeien, ze hebben tenslotte een ander wetboek. ze mogen schreeuwen wat ze willen, het zijn toch hun kinderen, laat ze maar doen wat ze willen. ik heb er geen woorden voor, hoe KAN iemand dit afdoen als iets wat moet kunnen, of waar hij geen mening over heeft? iemand, serieus, leg me uit hoe dat kan? ik maar denken dat ik inlevingsvermogen heb, maar ik zie ECHT niet hoe het kan. |
We will not allow these bloodthirsty Zionists to steal even one inch of our holy land! If necessary, we will die this way.
- Well said. I applaud your deep faith. |
Dan hadden wij het vroeger toch beter met Alfred J. Kwak, die dit soort geweld juist veroordeelde. (y) ;)
|
"Suske en Wiske en de dodelijke zelfmoordaanslag". :eek:
|
Het wordt tijd dat Bush eens op de Iraanse televisie verschijnt.
|
Citaat:
En verder, alsof alle andere zaken in Iran wel oke is enzo. *ahum* |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien 'Suske en Wiske en de suïcidale selfmoordaanslag' of 'Suske en Wiske en de zuïcidale zelfmoordaanslag'? |
Citaat:
|
Citaat:
|
De baviaanachtige bommenriemombinder! :D
|
De Foute Fundamentalist.
|
De extremistische eikel
|
De Wrange Wreker.
|
Nu dat de Hofstadgroep al met zulke aantallen voor de rechter komt: "Suske en Wiske: Het Gajes in de Bajes"
|
De Gekke Geitenneuker.
|
Het is dat Verhaegen al buiten ligt, maar die had best zo'n verhaal kunnen maken. :D
|
Ach, "Submission" is toch ook geen probleem? Waarom dit dan wel?
|
Citaat:
B. Submission verheerlijkt geen moord en terrorisme. |
Citaat:
|
Geweld tegen onschuldige vrouwen wordt in Submission zelfs aan de kaak gesteld. Het is zeer bedenkelijk om Submission met die Iraanse jeugdserie op een lijn te stellen.
|
Jongens we hebben het hier over Rick, onze extremistische internet terrorist.
Doel: onrust zaaien op internet. Gevolg: hopelijk snel een ban. |
Citaat:
|
Citaat:
En verder moet de Iraanse regering zelf weten wat ze willen toelaten op tv. Daar hebben wij, Nederlanders, helemaal niets over te zeggen. We kunnen hoogstens gaan janken, en dat doen waarschijnlijk al velen van jullie. |
Citaat:
|
:d
|
Citaat:
|
Zo kan-ie wel weer.
|
iemand uitmaken voor extremist en terrorist is niet mis.
|
internet
|
Suske en Wiske en de friendelijke forummers....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35. |