![]() |
Jong Rechts promoot Nederlandse vlag
UTRECHT - De organisatie Jong Rechts voert vandaag op het CDA-congres in Utrecht actie voor het promoten van de Nederlandse vlag. Onder de noemer 'Rood Wit Blauw kan' pleit Jong Rechts ervoor om op scholen te driekleur juist te stimuleren in plaats van te verbieden.
Zo moest begin dit jaar op het Cals College in IJsselstein een scholier een vlaggetje van zijn schooltas verwijderen omdat het kwaad bloed zou zetten bij zijn islamitische klasgenoten. Over het voorval ontstond destijds veel ophef. Jong Rechts overhandigt tijdens het CDA-congres in Utrecht een brief aan premier Balkenende met hierin de aanbeveling voor hernieuwde aandacht voor het rood-wit-blauw. |
het tonen van de Nederlandse vlag zet kwaad bloed bij moslims? :confused: Wie heeft dat nou weer bedacht? MOgen we dan straks ook de vlag niet meer uithangen? (n)
|
Zo ver willen we het inderdaad niet laten komen Superduck ;)
|
Ik denk dat Fok! een beter forum is voor jou.
|
want.....
|
Citaat:
whehe stupidfuck |
Je reet afvegen met die driekleur van je valt niet onder de vrijheid van meningsuiting waar piMmiTJuHh zo voor stond?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Overspoelen?
Mijn doel is om te weten te komen hoe jongeren over verschillende zaken denken. |
En wat is precies de bedoeling? Wat voor positieve effecten zal het laten zien van de vlag hebben op diverse sociaal-economische problemen? Trots zijn op een abstract idee heeft nog nooit iemand verder gebracht. De Amerikaanse jeugd begint al eeuwenlang zijn schooldag met de 'pledge of allegiance to the flag' maar de sociale problematiek is daardoor echt niet minder geworden.
|
Citaat:
|
Het is een deel van de problemen in Nederland.
Veel Nederlandse jongeren voelen zich "gediscrimineerd",zo van "hun" wel en "wij" niet. Vandaar dat steeds meer Nederlandse jongeren de confrontatie opzoeken. en FOK is niets voor mij,ben namelijk niet extreem rechts ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, de reden dat die jongeren de confrontatie opzoeken, is dat ze een zondebok willen voor het feit dat ze werkloos zijn, in plaats van te gaan zoeken naar de werkelijke oorzaak (namelijk dat ze dom en lui zijn).
|
Citaat:
Wat was jullie leus ookalweer? 'Aanpassen of opkrassen'? |
Citaat:
|
Mensen die ons oordelen als extreem rechts nodig ik graag een keer uit op ons partijkantoor.
Onder het genot van een bakje koffie en met uitleg van het 10-puntenplan. |
Volgens mij klopt het berichtje dat in de openingspost staat niet helemaal. De rood-wit-blauwe vlag werd tijdelijk verboden gesteld door een bepaalde schooldirectie, om er makkelijker over te kunnnen discussieren. Ik geloof dat het 2 dagen duurde voordat dat verbod werd opgeheven.
|
Citaat:
Net of het verder iets zou uitmaken. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zitten mensen bij onze partij van Marokkaan tot Italiaan tot inderdaad Belgen.
|
Zo had ik de Nederlandse vlag nog niet bekeken; dit geeft stof tot denken. Bedankt, Jong Rechts! (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Het probleem is de cultuurbotsing, allochtonen willen niet altijd 100% aanpassen, en autochtonen zijn het daar vaak niet mee eens. |
Citaat:
(ik zeg jullie, aannemende dat jij het partijprogramma van nieuw-rechts kent en ondersteund. Zo niet je persoonlijke mening graag ;) ) |
Er zijn veel jongeren die bij ons aankloppen omdat de Nederlandse vlag VERBODEN is op hun school.
Wat RTVUtrecht op hun site zet kan ik niets mee inderdaad,maar kijk eens naar de werkelijkheid. En perseus kijk eens op de website van Jong Rechts, het thema van de maand gaat hierover,dus folders genoeg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Aanpassen? Leidt niet tot minder criminaliteit. Waar is dat dan voor nodig? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar los van die vraag- stel dat die discriminatie wordt opgeheven en jongeren mogen met vlaggetjes lopen, wat heeft het dan voor concreet nut dat men dat doet? Denk je nu echt dat de sfeer op scholen er beter van wordt als je groepen vlaggetjesdragers krijgt tegenover groepen gangsta-kleding dragende jongeren? Natuurlijk niet. Wil je optreden tegen discriminatie op scholen op grond van kleding, voer dan meteen een uniformplicht in (iets waar ik overigens volmondig voorstander van ben). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet alles hoeft overigens een concreet nut te hebben; want het is toch belachelijk dat je geen Nederlandse vlag mag gebruiken in je eigen land, omdat je gelijk aangezien wordt voor racist? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar moet nog is bij opgeteld worden dat ze meestal grote gezinnen hebben. Dus het weinige geld dat ze hebben moeten ze over meer mensen verdelen. De sociaal-economische verschillen tussen allochtonen en autochtonen speelt mijns inziens een veel grotere rol dan de culturele verschillen tussen beide groepen. |
Citaat:
In de geest van Pim (y) |
Citaat:
Bovendien, ook al zou je bereiken dat die Nederlanders zich niet meer 'onderdrukt' of 'achtergesteld' voelen, dan nog krijg je er een even groot probleem voor terug, zoals ik zei: de sfeer op ROCs en dergelijke in de Randstad is al niet best, en als je daar dan ook nog mensen met vlaggetjes laat lopen omdat ze daar zo trots op zijn, dan wordt het alleen maar erger. |
Citaat:
Het zijn altijd de schreeuwlelijkerds die een efficiente oplossing verhinderen. |
Citaat:
|
Citaat:
Even een voorbeeld; ik zie niet zo vaak hele groepjes Nederlandse jongeren in de binnenstad mensen bedreigen en beroven, dit is iets wat veel vaker voorkomt met allochtonen. Of wil je dat ontkennen? |
Citaat:
|
Gisteren hebben we een folderactie gehad in het centrum van Utrecht.
Hier bleek wel weer dat veel jongeren er tóch wel baat bij hadden. VBele positieve reacties en een stapel aanmeldingsformulieren mee naar huis was het resultaat. Dit zegt mij genoeg..... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43. |