![]() |
laxeerpillen
hallo allemaal ik weet nie of dit het goede forum is
maar ik denk dat ik verslaafd ben aan laxeerpillen ik slik er vaak wel 10 op een dag om af te vallen en kan er niet van af blijven wat kan ik er aandoen???? grtz lissa :bloos: |
Je beseffen dat laxeermiddelen niet helpen om af te vallen. En dat je hierdoor essentiele voedingsstoffen gaat missen en dat dit erg slecht is voor je lichaam.
Waarom wil je afvallen? Waarom doe je het niet op een gezonde manier? Praat er eens over met je huisarts, je ouders, een vertrouwenspersoon oid. |
Citaat:
ben nou al een jaar bezig eet alleen me avond eten en drink 3 bekers drinken eerst woog ik 68 nou 55 |
Het lijkt me verstandig als je er met iemand in je omgeving over praat. Bv. met (één van) je ouders, een leerkracht, de vertrouwenspersoon, je mentor, een goede vriendin, een oom of een tante of je huisarts.
|
Citaat:
en de familie vertelt alles door de laatste keer dat ik iets aan me arts vertelde wisten me ouders et dankzij hem en moes ik naar een psygholoog :mad: |
Citaat:
Iedere school heeft een vertrouwenspersoon, die in principe ook zwijgplicht heeft. Net als de schoolarts. Je moet niets, dus ook niet naar een psycholoog. Maar als je het niet alleen op kunt lossen, dan lijkt het me wel het overwegen waard om toch eens met een professioneel iemand (dus bv. een psycholoog) te gaan praten. Zo iemand eet je niet op, hij/zij probeert je te helpen. |
hulp zoeken bijvoorbeeld.
en hopelijk ben oud genoeg om te weten dat het troep is. |
Citaat:
toen wassik er voor wat anders wat niet echt geholpe had |
Citaat:
maar het helpt ik zit nou een dag zonder en ben helemaal aant flippen :eek: |
Je verliest er alleen vocht mee en het maakt je lichaam kapot.
Ik ben een aantal jaar verslaafd geweest aan laxeermiddelen, waardoor mijn darmen nu verstopt raken als ik niets gebruikt. Ze worden er lui van en weten niet meer hoe ze zelf moeten laxeren. Dus wil je je hele leven die klote pillen blijven slikken omdat je nu denkt dat je dik bent? Hoe lang ben je? En het is toch beter om hulp te zoeken. Je weet zelf al dat je fout bezig bent, als je je eetstoornis stop wilt zetten zoek dan hulp. Als je kapot wil gaan kan je zo doorgaan. |
Het helpt niet :o Dat zit tussen je oren. Je darmen worden er juist ontzettend lui van waardoor het juist averechts werkt.
|
Citaat:
Zoek hulp. Bij wie, dat moet je zelf beslissen, maar ga er iig met iemand over praten. |
Je bent echt niet lichamelijk verslaafd.
Je maakt jezelf gewoon gek en uiteindelijk ruïneer je ook je lichaam. Ga naar een psycholoog, bureau jeugdzorg, ggz etc. Nu kan je lichaam nog herstellen van het tekort aan voedingsstoffen. |
Citaat:
eetstoornis???? volgens men heb ik dat niet maar hoe ben jij er mee gestopt????? ik ben 1,73 |
Citaat:
En als je nog steeds denkt dat je dik bent en 10 laxeerpillen per dag slikt heb je een eetstoornis of ben je druk bezig met het maken van een eetstoornis. Ik ben ermee gestopt doordat mijn moeder mijn kamer vaak doorzocht naar die troep nadat mijn ouders van mijn eetstoornis wisten, en ik er flink ziek van werd na een overdossis. |
Citaat:
1 keer ondekt maar dat was vorig jaar en ze geloofde dak et gebruikte omdat ik nie kon poepen |
Citaat:
Zoek hulp. Voor jezelf, voor je toekomst. Als je me wilt toevoegen op msn moet je maar pm'en. |
Citaat:
dat je bijvoorbeeld 2 maande nie ongesteld word en daarna weer wel????? enzo |
Citaat:
|
Citaat:
en daarvoor weer 1 week wel en toen weer 2 maande nie |
Dus je maakt jezelf langzaam aan kapot.
|
Citaat:
|
Zoek dan hulp.
|
Citaat:
|
Jemig he, je hebt zelf volgens mij dondersgoed door hoe stom je bezig bent. Volgens mij heeft dit eerder met aandachttrekken te maken. Zoek dan die hulp, stop ermee. Pak je problemen aan. En dan bedoel ik dus niet alleen je eetprobleem.
|
Citaat:
|
bedankt voor de reacties tot nu toe :)
|
Citaat:
Ik ben geen arts, maar als je nog geen eetprobleem hebt, ben je er een aan het ontwikkelen en nu kun je dat nog stoppen. Straks word je met een beetje pech tegen je wil in opgenomen, als je dan nog niet dood bent of de schade onherstelbaar is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kun je niet een keer een brief naar je ouders schrijven ofzo?
of mischien kan je erover praten met een goede vriendin? |
Citaat:
en men vriendin hed me an ooit genaaid |
Citaat:
|
Citaat:
oke lastig dan zou ik het idd ook niet aan hun durven te vertellen, mischien heb je een aardige leraar/es ? of heb je niemand waar je mee durft te praten? ik durf dat ook niet hoor daar niet van :o |
Citaat:
|
ga je dat dan ook doen? :)
|
Citaat:
|
Dat doet er nu toch ff niet toe?
|
Te lui zijn om normaal te typen is gewoon irritant.. :o
@TS --> Volgens mij was je vraag hoe je kan stoppen met het slikken van laxeerpillen omdat je denkt dat je eraan verslaafd bent. Het antwoord is al 20 keer gegeven: zoek hulp. Dat kunnen we nog wel 2000 keer zeggen, maar jij zult de stap zélf moeten zetten. Dat is heel eng, heel spannend, maar als je écht van die pillen af wilt (en het gaat natuurlijk niet alleen om die pillen..), dan weet je nu welke stappen je moet zetten. Het is jouw keuze. Sterkte ermee! |
Citaat:
khad teveel redbull op ja en dan ga ik te haastig typen nog meer uitleg nodig?????? |
Citaat:
hij weet er al van :) |
Lis, voor dit topic er was heb ik je ook al gewaarschuwd, maar toen wilde je niet luisteren. Hopelijk doe je het nu wel nu meerdere mensen zeggen dat het verkeerd is wat je doet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
om normaal te type wat nie zo is |
Citaat:
|
http://games.voedingscentrum.nl/body...body_mass.html
Je zit nu nog goed, maar minder moet het echt niet worden geloof ik :S Met 68 zat je ook nog goed :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |