Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hoesten na het sporten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1298502)

Roos 06-11-2005 20:40

Hoesten na het sporten

Na het hardlopen heb ik echt een onwijze hoestbui. Soms hoest ik wat (ongekleurd) slijm op. Het is een kriebelhoest in mijn bronchieen (althans zo voelt het). Superirritant! Het hoesten houdt ongeveer een half uur aan, daarna gaat het over. Het is zo'n soort hoest die mensen met astma/bronchitis ook wel eens hebben (zo'n soort zeehond geluid :D)
Ik heb geen verleden met astma ofzo.

Ik denk niet dat dit iets ernstigs is hoor, maar ik vroeg me af of andere mensen dit herkennen!

Daantje_0705 06-11-2005 20:51

Ik heb dat ook idd. Maar bij mij komt het wel door mijn astma. Ik heb verder niet zoveel last van mijn astma maar wel na sporten/bewegen heel erg hoesten wat jij dus beschrijft en bij temperatuurovergangen.

Heb je dan ook dat als je diep ademhaalt dat je het helemaal kan horen 'rommelen'?

roosjemarijn 06-11-2005 20:58

Ik heb ook precies het zelfde. Ik heb ook verder geen last van astma ofzo iets dergelijks en ook geen vreselijk slechte conditie (ook niet echt geweldig.. ) Als ik hard gelopen heb dan heb ik nog de hele dag van die hoest buien, zo'n gevoel van zo'n drukkende hoest (ook met slijm soms) En ook wel van rommelend geluid in mijn longen. (soort slijm geluid)
Ik vind het wel vervelend omdat ik er dan de hele dag last van heb.

Cookie 06-11-2005 21:22

Zon "rook dr nog eentje"hoest?
Misschien dat je longen zo hard moeten werken dat er slijm in beweging komt..teveel dan ofrzow?
Helpt drinken tijdens het sporten niet?

Roos 06-11-2005 21:31

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 06-11-2005 @ 21:51 :
Heb je dan ook dat als je diep ademhaalt dat je het helemaal kan horen 'rommelen'?
Volgens mij heb ik dat niet.

MTpower 06-11-2005 23:22

Daar heb ik ook vaak last van, bij mij komt het denk ik door het roken :o

RHCP_NAC 07-11-2005 06:52

Ik herken het, zit er nu zelf al een tijdje mee. Is gekomen toen ik weer begon met lopen, ik haal een hoestdrankje en na een paar dagen heb ik er geen last meer van en kan ik vervolgens sporten zonder dat drankje.

mar87 07-11-2005 07:56

Hm dat heb ik ook eens gehad na een skeelerwedstrijd. Kon daarna niet meer op houden met hoesten en ademen voelde ook vreemd. Zo'n rommelig, borrelig gevoel waardoor je weer moet hoesten. Iemand zei toen tegen me dat dat wel vaker voorkwam na een wedstrijd of iets waarbij je je flink uitgeleefd hebt. Volgens mij is het niets bijzonders....je longen zijn misschien wat vreselijk hard aan het werk gezet ofzow....

Fietsertje 11-11-2005 17:49

Ik heb dat inderdaad ook, maar dan alleen na een heftige intervaltraining. Wanneer ik op conditie, en dus op een rustige hartslag en ademhaling heb getraind heb ik er totaal geen last van

Roos 11-11-2005 18:00

Oke gewoon lekker doortrainen dus (y)

Mara 11-11-2005 20:06

Heb ik ook, heel vervelend inderdaad.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.