![]() |
dichtgroeien gaatjes
hoi
ik heb zo'n 4,5 maand gaatjes in mijn oren, maar ik moest van de juwelier de eerste maanden 24 uur oorbellen in.Ik word nu 's nachts best wel gek van die oorbellen. Zou ik ze 's nachts al uit kunnen laten zonder dat mijn gaatjes dichtgroeien? |
Ik heb de eerste week toen mijn knopjes ingehad en daarna niet meer, en ze zijn bij mij nog steeds niet dichtgegroeid, ik kan nog steeds oorbellen in als ik wil, en ik heb eigelijk maar eens in het jaar oorbellen in.
Dus ik denk niet dat het iets uitmaakt. |
Ik heb iemand hier ooit eens horen zeggen dat je minstens een jaar altijd oorbellen in moet houden omdat ze anders dichtgroeien. Ik vond slapen met knopjes ook echt heel vervelend maar met ringetjes heb ik nergens last van. Ik weet niet of je dat al doet maar anders kan je dat nog proberen :)
|
Knopje kropen altijd het gaatje in bij mij, heel naar. Ik heb ze vrij snel omgeruild voor dikkere knopjes met een fijne sluiting, die prikte niet in m'n vel achter m'n oor en ze kropen ook het gaatje niet in, ik voelde ze niet zitten.
Nu zijn mijn gaatjes alsnog dichtgegroeid, ik vergat oorbellen te dragen... Stom :| |
6 weken moest ik dat geloof ik :s
Bij mij groeien ze nu ook nog ooit dicht, omdat ze een beetje ontstoken zijn al heel lang. Maar met warm water en groene zeep is het dan snel weer voor elkaar :) |
bij mij moet ik ze als ik ze een half uur eruit haal ze er al weer inprikken, mijn gaatjes die ik al 16 jaar heb blijven wel open al laat ik ze eruit dus ik denk dat t niet echt gaat.
|
Je moet gewoon oorbellen indoen en ze er dan nooit meer uithalen. (y)
|
Ik heb ook 6 weken met knopjes rondgelopen, had nergens last van. Ik weet niet of ze binnen die eerste weken kunnen dichtgroeien, maar waarom zou je anders 6 weken dag en nacht met die dingen moeten rondlopen?
|
ik heb ze nu bijna een jaar en ze groeien nog steeds snel dicht... 's nacht kan nu net, maar dat kon een maand geleden nog niet. Ik zou ze absoluut inhouden, scheelt een hoop pijn en bloed en gedoe...
|
Ik heb toevallig net zo'n 3 maanden geen oorbellen ingehad en ze net vanmorgen weer ingedaan.
Geen probleem, niks doorprikken.. Maar mijn moeder heeft het bijvoorbeeld na 1/2 dagen al dat ze al dichtgroeien. |
Het ligt eraan. Als ik toen īs nachts geen oorbellen indeed, moest ik die gaatjes īs ochtends echt doorprikken. Nu zijn mijn tweede gaatjes nog helemaal niet dichtgegroeid helaas, ook al doe ik daar al jaren geen oorbellen meer in.
|
De eerste paar maanden? Nog nooit van gehoord. Ik heb 15 oorbellen, altijd na 6 weken het knopje eruit gehaald, ringetje erin, nooit geen problemen mee gehad.
|
Ik had 2 maanden lang geen oorbellen gedragen. En zie hier nog steeds heb ik me gaten. Ik doe me oorbellen zelden uit. Heel af en toe als ze toch niet lekker zitten s nachts.
Hoe kan een gaatje nou in een nacht dichtgroeien :confused: |
Wat voor enorme oorbellen heb jij als je er last van hebt bij het slapen? :|
|
Ze groeien niet dicht natuurlijk, maar je gaatje is van binnen een open wondje en daar onstaat dus een soort velletje.
|
Citaat:
|
Citaat:
vannacht heb ik ze toch maar uitgehad, ging vannochtend wel moeilijk maar ik werd zo gek vannacht :S het prikt super:S |
Na 6 weken moet het kunnen, dan is het genezen.
|
Na 6 weken moet het kunnen. Ik heb zelf maanden geleden 2 gaatjes bij laten schieten in m'n rechteroor, en deze kan ik gerust een week uit laten en dan is er niets aan de hand.. Maar dat heeft wel een tijdje geduurd... Je zou nu je knopjes kunnen vervangen door ringetjes of oorbellen met een fijne sluiting zodat het minder vervelend zit. :)
|
Ik heb zelf ook gaatjes, uiteraard maar ik had eerst gaatjes die gezet zijn toen ik een jaar of 1 1/5 was. die waren heel laag gekomen doordat ik toen bewogen heb.. en op mijn11 heb ik toen nieuwe laten zetten en nu is een van die 2 lage gaatjes uiteindelijk dichtgegroeit.. en die andere is nog steeds bruikbaar.. dus het hangt er denk ik een beetje vanaf...
|
Citaat:
|
bij mij duurde het wel iets meer dan 6 weken .. maar ik had het zelfs als ik andere oorbellen in had dan mijn zweerknopjes... heb ze nu bijna een half jaar en kan nu wel gewoon zonder oorbellen slapen, zonder dat ik ze door hoef te prikken 's morgens :)
|
ik heb een keer een oorbel in mn kraakbeen laten schieten, hij ging ontsteken, dus haalde ik m eruit. na een jaar was t gaatje redelijk dicht, maar heb ik t toch door kunnen prikken (wel bloed en pijn), maar t kan dus wel. ik denk dat je je oorbellen wel uit kunt laten, zoalng je ze af en toe maar indoet. anders, koop gewoon kleine ringetjes, die voel je met slapen bijna niet.
|
Ja ik moest ook 6 weken dag en nacht knopjes, sliep wel vervelend inderdaad... daarna kunnen ze gerust 's nachts uit hoor ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33. |