![]() |
knutselen voor sinterklaas
heeft er iemand creatieve voorstellen voor groep 5? ik moet een les handvaardigheid geven en ik wil niet de eeuwige wc-rol-piet maken.
kom maar op met jullie uitspattingen! :D |
Een 2 meter hoge Sinterklaas op de deur plakken en die laten versieren.
(kan misschien beter in omgekeerde volgorde :p ) Was wel leuk op mijn basisschool (tip: veel watten hebben, is altijd leuk) |
toen ik in groep vijf zat hebben we pieten aan parachutes gemaakt. de parachutes waren van papiermaché (halve ballon ofzow) en die waren met touwtjes aan de pieten vastgemaakt. De pieten werden ook zelf gemaakt, waren geloof ik wc-rollen :p
leuk om op te hangen in de klas |
cadeautje naknutselen wat ze zelf willen hebben?
of ehm een 'hippe' Sint maken ofzo? dat ze hem zelf mogen 'aankleden' als een popster/koning/iets? ehm een extra grote schoen maken:D |
Wij mochten vaak ook een sinterklaascollage maken, veel bart smit gidsen en dan uitknippen wat je graag zou hebben
|
Citaat:
|
(y) das een heel goed idee :)
|
ik heb vorig jaar met groep vijf raamhangers gemaakt van het gezicht van sint of piet.
Het zit allemaal met paperclips aan elkaar vast zeg maar. Het hoofd hangt dus met paperclips aan de hoed of mijter, enz. De kinderen vonden het erg leuk. Je kunt ook een mobiel maken, leuk gezicht voor aan het plavond. Volgens mij staan er op sint.pagina.nl ook nog wel meer ideeen. |
een stoomboot maken :D
|
Bodypainting.
|
Citaat:
vroeger toen ik in groep 2 zat zat er een touw aan de deur en als de deur dan open ging ging er een piet omhoog.. miss een leuk idee in samenwerking met die pieten luchtbalonnen |
vette shit http://members.home.nl/knutsel2/sinterklaas3.html mijn persoonlijk voorkeur gaat uit naar een stoomboot gemaakt van een melkpak ;) http://members.home.nl/knutsel2/sint...4.html#melkpak
|
misschien is het ook wel leuk als er een grote sint en een grote piet wordt gemaakt met zn allen van ouwe kranten en crepepapier.. heet dat zo ?..
en die zet je dan op een stoel.. denk wel dat dat origineel is :p |
Hij is er eindelijk, dus deze verhuis ik naar Sinterklaas :)
|
Je kunt ze ook hun favoriete lfiguur laten knutselen en daarvan een sinterklaas van laten maken. Bijvoorbeeld een Spongebob sinterklaas.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33. |