![]() |
Dub?
Behalve een paar Dubremixes ben ik niet zo bekend met dub. Kan iemand me wat artiesten aanbevelen?
|
Check Wackies en Rhythm & Sound.
|
Of begin gewoon bij Basic-Channel.
|
the clash ;)
|
Wat is dub?
|
King Tubby and the Aggrovaters :cool:
T is waarschijnlijk niet wat je bedoeld (de grote uitvinder van de dub zou je hem kunnen noemen), maar wel erg leuk (dubbel cd "30 years of rude boy dance hall dub" ligt bij de plato voor een 10tje). |
Citaat:
Een dansbare mix van ska en reggae waarbij de nadruk niet op blazers en gitaren ligt maar bij drums en basslijntjes. |
Oeh, dat klinkt gezellig!
|
Dub Will Tear Us Apart
|
Dub pistols?
|
dubbie dubbie dubbie dub dub dub dubbie dubbie dubbie yeah yeah dubbie dubbie dubbie dub dub dub i don't need your loooove anymoooore
|
deadbeat
|
Dub is eigenlijk gewoon de version van een track bewerkt met de nadruk op bepaalde geluiden, dubs worden veel gebruikt door sound systems . Hoofdzakelijk zijn dubs instrumental met stukjes tekst uit de echte track ervan, de toasters gebruiken de dubs dan om daarop te zingen/toasten
en wat mensen vaak vergissen is dat in jamaica de man met de microfoon de DJ wordt genoemd, de man met de plaatjes is de selector (ff tussendoor) jah shaka jah warrior(militante engelse dub) dub syndicate sly & robbie (wat doen die gasten niet) lee perry (mafkees maar wel dope shit) mad professor king tubby (helaas niet meer bij ons maar wel dope basis) revolutionairies prince jammy prince alla augustus pablo (werkt veel met melodica,erg leuk) groundation (amerikaanse gasten volgens mij) vibronics (harde engelse dub) scientist en elk roots album had (of ze dat nu nog allemaal doen weet ik niet) meestal wel zijn dub versies anders check je eens bassrelic bij de 3voor12 shows |
http://www.dubroom.org/
is een site die je wel es kan gaan checken, gemaakt door de Nederlandse dubdj Messian Dread. |
bad brains
underdog |
SS Decontrol
Charge |
Dub War?
Iig wel een leuke band. |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20. |