![]() |
Game is een Sport??
Vinden jullie dat gamen een sport is??? Ik wel voor een beetje. Want ja je moet vaak wel inzicht hebben plus je moet oefenen om goed te worden etc. Electronic Sportbond is ong 1/2 maanden geleden opgericht en in januarie gaan ze leden werven heb ik gelezen, ze zijn al lid van Het NOC*NSF. En hopen dat gamen wordt toegelaten op de Olympische spelen in 2028 :>
www.e-sportbond.nl |
Gamen is zeker een sport! Als je alleen al ziet hoeveel je dr kan verdienen tegenwoordig en hoeveel tijd/energie topspelers erin stoppen. En bovendien als schaken/dammen als sport wordt gekwalificeerd is gamen dat ook.
|
Neen, gamen heeft in mijn ogen niks met sport te maken. Het is maar spelletjes op de computer spelen. Loos amusement.
Er zijn wel meer dingen waarvoor je veel moet oefenen, of waar je inzicht voor nodig hebt. |
Sport
activiteit waarbij je je lichamelijk inspant vb:zij doet niets aan sport denksporten [schaken en dammen] Er is een verschil tussen sport en spel, game is zoals de vertaling laat zien een spel en geen sport Spel bezigheid met regels, vaak een wedstrijd vb:kaarten is een spel |
Gamen doe je juist omdat het onstpant. En bij sporten span je je juist in. Als je het goed doet teminste.
En schaken is wel een sport denk ik. Je wordt behoorlijk moe van een partij van 5 uur:(. Voordat ik dat doorhad vond ik het ook geen sport hoor. En het is toch een ander soort sport dan lichamelijk actieve sporten. Maar om gamen nu een sport te gaan noemen :rolleyes: Mischien als je Counterstrike in competitie verband speelt of na het nk of wk gaat voor een bepaalde game kan je het wel sport noemen denk ik. Maar om nou die online spelletjes en die andere games die je hier gewoon voor de lol speelt sport te noemen vind ik een beetje ver gaan. Maar ja als jij je verslaving zo als iets nuttigs wilt zien moet je dat vooral doen;) |
Ik weet niet veel van gamen, maar als het heel moeilijk is en je doet het in wedstrijdverband, dan is het voor mij een sport.
Lichamelijke inspanning vind ik overigens geen vereiste om iets een sport te noemen. Van golfen word je ook niet moe, terwijl dat toch echt een sport is. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja, als schaken en darten een sport genoemd mag worden, mag gamen dat ook imo. Alleen zie ik het olympisch kampioenschap gamen niet zo zitten. Er zijn ook de World Cyber Games, dus dat is wat overbodig. |
Nee, gamen is geen sport.
Citaat:
|
Citaat:
Klik Wel even naar beneden scrollen ;) |
Citaat:
|
Dan kan je het beter een baan noemen dan een sport
|
Gamen is geen sport, het kan er wel affiniteit mee hebben.
Maar voor blijft gamen een spel:) |
En toch staat Hattrick bij sport ;)
|
Citaat:
Gamen is geen sport, het kan er wel affiniteit mee hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar gamen kan een denksport zijn. Maar voor de olympische spelen komt het voor mij niet in aanmerking :) |
Citaat:
Er is volgens mij ook een nederlandse e-sport site die met noc-nsf zijn verbonden. Ik zal ff de link voor je opzoeken. |
Citaat:
je moet goed zijn, goede tactieken gebruiken, samenwerken etc. |
Het wordt een enge wereld als men gamen als sport zou zien... (n)
|
gamen is geen sport, evenmin als schaken, dammen en darten
|
Voor mij is sport een wedstrijd waarbij, onder ideale omstandigheden, geluk geen rol speelt en het moet moeilijk zijn. Met moeilijk zijn bedoel ik dat het niet mogelijk is om het perfect te spelen.
Iemand het oneens met deze defenitie ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Benieuwd hoe je ouders reageren als je na het eten zegt dat je nog een uurtje gaat sporten, om je dan achter je pc of spelconsole terug te trekken wat te gaan schieten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, ik vind het geen sport. Je kunt er natuurlijk wel gruwelijk goed en snel in zijn. Maar als ik snel vliegtuigjes kan vouwen vind ik dat ook geen sport. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
-Voor beide moet je erg veel oefenen om de top te bereiken -In beide is ook geld te verdienen(hangt natuurlijk ook van de sport af -Voor sponsors zijn gamers interressant net zoals sporters. -Er zjin tournooien waar gamers tegenover andere gamers komen te staan. En alleen omdat er voor gamers niet echt veel lichamelijke arbeid is , neemt dat niet weg dat je het niet als sport kan definieren. Anders zou je de denksporten ook wel weg kunnen laten. |
Dit is sport volgens het woordenboek:
Citaat:
|
Citaat:
|
tuurlijk kan je gamen als een sport zien. anders zou schaken ook geen sport genoemd moeten worden.
|
Citaat:
|
Gamen is zeker een sport. Het is best wel (in)spannend om te doen.
En als gamen geen sport is, waarom voetbal dan wel? Bij gamen doe je meer zelf (om je geld te verdienen) als bij voetbal, Ik heb niks tegen voetbal, maar vaak krijg je een hele tijd geen bal en bij gamen is het constant opletten dat je niet af wordt geknald. |
Het maakt niet uit of je jezelf voor gamen moet inspannen. Voor golf hoef je jezelf ook niet in te spannen en toch is het een sport. Althans ik ken niemand die golf geen sport vind.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33. |