![]() |
welke hedendaagse artiest zal in 2050 nog geluisterd worden?
dat vraag ik me even af...
welke artiest van tegenwoordig denken jullie dat over ongeveer 50 jaar nog steeds populair zal zijn bij velen? barst maar los :) |
waarom niet 2051 of 2074?
|
Nirvana!
|
De grote bands van nu zullen het nog wel een tijdje volhouden. Een band als Radiohead overkomt heel wat dingen die Pink Floyd dertig jaar geleden overkwam. Ik denk niet dat zij (beiden...) snel vergeten zullen worden.
Op Bruce Springsteen en Nick Cave staat geen houdbaarheidsdatum, maar het feit dat ze tegen 2050 waarschijnlijk dood zullen zijn, zal het nu niet gemakkelijker maken om echt populair te blijven. Kjik, ik denk dat de muziekwereld op vijftig jaar tijd nog enorm zal veranderen. De manier dat we muziek maken, maar ook de manier waarop we naar muziek luisteren, de manier waarop we muziek kopen, en de manier waarop we (live) muziek zullen beleven. Dit zal ook wel een invloed hebben op de namen van artiesten en bands waarnaar we dan nog luisteren. |
Citaat:
|
Rolling Stones :)
|
bij velen denk ik dat dat er Heel erg weinig zullen zijn. ik bedoel, muziek die 50 jaar geleden werd gemaakt word nu alleen nog beluisterd door oudjes, jonge liefhebbers, of ze worden gemixd.
|
brace hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
|
Bruce Springsteen en de Rolling Stones beschouw ik niet als hedendaagse artiesten, ze zijn al over de top heen. Alhoewel ik moet zeggen dat ik de nieuwste Bruce single wel goed vind. En sowieso denk ik dat dezen over 50 jaar nog best geluisterd worden.
Nick Cave is een goeie worp, ik denk dat die als één van de weinigen wel geluisterd gaat worden. Voor de rest heb ik geen hoop. Misschien dat er later nog iets te binnen schiet. |
Ik denk dat ik over 30 of 40 jaar nog wel eens een Maiden- of DT-plaatje uit de kast trek, maar ik denk dat mensen die in die tijd leven daar geen trek meer in zullen hebben, laat staan over 45 jaar. Ik denk dat er erg weinig overblijft.
|
autechre
|
is er nog muziek die er op grote schaal geluisterd wordt van 50 jaar geleden.
Ik kan er zo geeneen bedenken. Dus ik denk het niet ofzo |
Citaat:
Volgende week is het vijftig jaar geleden dat Elvis Presley zijn eerste platencontract afsloot bij RCA Victor. Elvis Presley heeft op 4 juli 1954 zijn eerste single opgenomen. Hound Dog en Don't Be Cruel zijn in 1956 uitgebracht. Johnny Cash beleefde toen ook zijn (vrij legendarische) Sun-jaren. Naar beiden wordt toch nog vrij veel geluisterd. Alle info over 50 jaar rock vind je op deze site. |
tja 'veel geluisterd' is betrekkelijk... wat is 'veel' in dit geval?
|
ja ik had Elvis in mijn achterhoofd, maar ja is dat echt nog op grote schaal. hij is nog wel bekend. Johnny Cash misschien ook wel. Maar ja met de hedendaagse muziek denk ik niet dat iemand over 50 jaar nog geluisterd wordt
|
Radiohead.
|
Lvo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
marco borsato.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Coldplay
vrees ik |
Sabbath.
|
Citaat:
|
u2?
|
Mijn band :D
|
radiohead idd
jamiroquai u2 :( madonna :( moby |
The village people
|
Vast allerlei knettere experimentele IDM en noise enzo die nu te weird om aan te horen is (behalve door een select groepje mafkezen) maar over 50 jaar als klassiek, saai en easylistening wordt beschouwd.
|
Citaat:
Maar wat men nu van Elvis weet is bijna allemaal vanaf '69. |
radiohead
|
Pearl Jam
|
Citaat:
|
Van wat genoemd is ben ik het eens met radiohead en madonna, en ik geef the mars volta ook een redelijke kans idd, maar die zijn nog niet zo lang bezig.
en allicht tool. |
|
hedendaags.
|
|
35007
|
Lemon Seven.
|
Andre Hazes
|
Citaat:
Overzichtje Billboard |
the unseen
en waar blijven de chain of strength en 5 minute grind grappen?:( |
Citaat:
|
Hedendaagse bands mn reet, jullie noemen bijna allemaal oudere bands of bands die op dit moment allang over hun top zijn.
Radiohead? Get real. Radiohead heeft een hoop fans ja, maar er zijn meer mensen die alleen Creep kennen en het verder gewoon wazige shit vinden. Ik denk iig dat muzikaal gezien goede muziek niet gauw door de massa onthouden zal worden, er is iig een grotere kans dat K3 onthouden wordt dan Radiohead. U2 zal wel onthouden worden hoewel ik dat eigenlijk ook geen hedendaagse band vind, who cares anyway. |
Tool, en Youssef & Kamal, als we tegen die tijd door de Heydenen worden overheerscht :)
|
|
Citaat:
radiohead heeft wel degelijk meer invloed gehad op de muziek van tegenwoordig dan je denkt. |
Tom Waits?
Eels? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25. |