![]() |
Rijbewijs/ rijles topic #5
Omdat de vorige vol zit..
Citaat:
|
Ik post het hier nogmaals: ik heb gisteren op eigen verzoek een keertje file vooruit geparkeerd.. Volgens m'n instructeur komt het op een examen nooit voor.. Daarbij doe je het in de praktijk ook nooit omdat file achteruit veel makkelijker is :)
|
Mja ik vind achteruit ook veeeél makkelijker hoor! Maar als dat zo is, dan zal dat ook wel :P
|
Zakken op de bijzondere verrichtingen is dan ook wel een kunst op zich. :)
Uiteraard omdat elke examinator weet dat wanneer je je rijbewijs hebt je na een half jaartje rijden fluitend je auto overal in parkeerd. |
Citaat:
overigens is vooruit file-parkeren geen bijzondere verrichting bij t cbr, dus dat wordt echt nooit getoetst. |
Gelukkig. :) Vandaag weer gekeerd op de weg, ging hartstikke lomp. :D Nou ja, boeiend. :p Bochtje achteruit ging super goed. Ik heb echt het gevoel dat ik de auto nu een beetje in de hand heb en alles wel kan doen (ik moet nu ook al soms op de meest gare manieren parkeren en zelfs dat gaat goed. :cool: )
Nog twee lessen en dan de toets. :) |
Citaat:
|
Rachel: nog gefelicteerd met je theorie!
Ik raak er steeds gestresster voor :| Heb al elf oefenexamens gemaakt, waarvan maar twee voldoende. |
Citaat:
Keb nu sinds juli mijn rijbewijs en nu gaan die aparte verrichtingen nog slechter, aangezien die regeltjes niet kloppen in mijn moeders auto. Dus ik parkeer alleen in de simpelse vakken, en vind autorijden niets aan omdat het altijd kan voorkomen dat de parkeerplaats vol is |
Ik hoor verschillende verhalen en via de CBR site kan ik het niet vinden! Als je je TTT haalt, maar het examen erna niet.. Vervalt je TTT vrijstellingen dan?! De een zegt van wel, de ander van niet..
|
Citaat:
|
van de cbr-site :
Citaat:
|
Citaat:
Al moet ik zeggen dat ik soms ook wel liever een stuk verder loop, als het parkeren daar makkelijker is :bloos: |
Citaat:
Ik had ook altijd megá veel fouten, 12, 15, 10, 8, een aantalkeer 6 en 1x 0 en 1x 4 |
Citaat:
De enige kwestie is dat je van de auto die je rijd moet uitvogelen op welke plek het magische draaipunt zit dat je moet aanhouden bij insturen. |
mijn 29ste rijles ging best wel goed :cool: Het verkeersplein gaat nu eindelijk ook 'foutloos' :)
|
Citaat:
Ik had hetzelf ook, mijn TTT gehaald en daarna gezakt voor mijn examen. En de 2e keer moest ik dus de speciale verrichtingen weer opnieuw doen. Gelukkig heb ik het de 2e keer wel gehaald;) Maarja daarom vind ik de TTT ook geldklopperij, als je dus 1 keer zakt telt die meteen niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil alleen nog maar zulk soort dingen horen, positieve dingen;) Ik haal steeds die borden van éénrichtingsweg en verplichte rijrichting door elkaar en die voorrangsdingen gaan fout zodra er een tram in voorkomt en blegh... Ik vind tramvragen sowieso stom, ik heb toch nooit te maken met een tram. Maar ja:o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En toen ging de auto ook voor:s |
Citaat:
|
Citaat:
Kreeg jij ook van die voorrangsvragen dat het geen foto is, maar zo´n soort computerietsje, zo´n schematische tekening? |
Citaat:
uhm.. nee ik kreeg allemaal foto's :) en ik had er 2 die, achteraf, veel mensne fout hadden |
Citaat:
Mooi, foto´s snap ik beter:) |
Citaat:
Voor de rest kreeg ik vragen van; - als je een nieuwe auto koopt, wanneer is dan de eerste APK keuring? > aan het eind van het 3e jaar - hoelang is je rijbewijs geldig? > 10 jaar - wat dekt een WA-verzekering? > alleen de tegenpartij ik kreeg, gelukkig, oko weinig borden :P |
Ik heb al bijna examen (23e, maar ik heb nog ongeveer 5 lessen van 2 uur), maar ik heb het gevoel dat het helemaal niet lekker gaat. Ik zie toch nog regelmatig dingen over het hoofd en doe soms nog domme dingen. M'n instructeur geeft dit ook aan; concentreer je eens wat meer. Maar ik doe m'n best en toch gaat er nog regelmatig wat fout. Dit is erg frustrerend en nu het examen er aan komt wordt ik er toch wel een beetje gestresst van.
Gelukkig heb ik wel pas m'n theorie gehaald, dat gaf op zich ook wel weer een duwtje in de goede richting, maar ik ben in het algemeen veel beter in theorie en niet erg goed in praktijk. |
Ik kreeg trouwens vandaag te horen dat ik dit jaar nog voor mijn TTT op kan :D
Maar er was voorlopig alleen nog plek begin januari, maar ik sta wel bovenaan mocht er iemand uitvallen :D:D:D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb dalijk van 10 tot 12 uur, mijn 23e en 24e les. Ben eens benieuwd. :)
|
Heb nu een halve maand m'n rijbewijs. Ben eind februari begonnen, en was half oktober klaar. Heb er 39 lessen over gedaan. Geen TTT en in 1x geslaagd (met heel erg veel geluk :D ). Op de snelweg hield ik namelijk een keer te weinig afstand en bij het file-parkeren stond ik veel te ver van de stoep, maar ik bleef volgens de examinator goed kijken en had het dus wel gehaald :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ging ff mis
|
Uhm.... 24 augustus ben ik begonnen, maar mn 2e les had ik pas in de 1e week van september... Inmiddels heb ik een stuk of 20 lessen gehad en mn examen is in Januari. Vlak na kerst.
Mn theorie heb ik in 1 keer gehaald op 6 oktober... en mn instructeur moet soms nog ingrijpen :bloos: Ben doodsbang, en er een beetje van overtuigd dat ik ga zakken de 1e keer. Verder gaat t wel... snelweg is makkelijk, kijken gaat steeds beter. Fileparkeren gaat goed.. wel nog wat beter kijken. Met achteruit inparkeren boek ik vordering... ik kreeg m de laatste keer perfect in het vak, maar raakte toen jammergenoeg de stoeprand achter me. Wel vind hij dat ik nog te onzeker rijd in examengebied. Meer info volgt :D |
Citaat:
|
ik heb nu net 6 lessen (van een uur) gehad, vind het tot nu toe echt geweldig ^^
|
begin januari moet ik dus op voor praktijkexamen.... wie heeft nog wat tips? *heeft beetje last van zenuwen*
|
ach dat hoort erbij :p
|
Citaat:
Ik moet donderdag op en zie er zo vreselijk tegen op, ben al een week zenuwachtig en weet bijna zeker dat ik ga zakken (als het zo gaat als de laatste paar lessen). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een vraagje :)
Ik denk erover om met rijlessen te gaan beginnen, en nu is er waar ik woon een rijschool die het volgende pakket aanbiedt: Het RIS standaardpakket bestaat uit: 21 lesuren Inclusief: een praktijkexamen Inclusief: een tussentijdse toets (TTT) Inclusief: verkeers manoeuvres toets Inclusief: voertuigsbeheersings toets Inclusief: ROSO (anti-slip cursus) Inclusief: Eigen Verklaring Inclusief: RIS instructieboek Inclusief: Theorieboek en cd-rom Inclusief: Theorie examentraining Inclusief: Theorie examen Bij pakket geen inschrijfkosten Aanvragen diverse examens Voor 1295 euro. Nou klinkt dat in mijn oren wel goed, maar ik heb er dan ook helemaal geen verstand van :p Is dit een redelijke prijs? Of zou het misschien beter zijn eerst een proefles te nemen om te kijken hoeveel lessen ik ongeveer nodig ga hebben? En weet iemand of rijlessen met een automaat duurder/anders (ja, behalve dat je dus niet het schakelen hoeft te leren, lijk me?) zijn dan met een schakelauto? (Zou zijn omdat ik chronisch ziek ben, dat schakelen en koppelen niet echt lekker gaat.) Oftewel, help! :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13. |