Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Twee weken last van darmen.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1300367)

Andijvie 10-11-2005 09:57

Twee weken last van darmen..

Onbeschaamd begin ik over mijn probleempje :)

Ik heb sinds twee weken elke dag zo'n twee keer (meestal 's ochtends en 's avonds) ineens een heel naar, hol gevoel in m'n onderbuik. 't Voelt een beetje als menstruatie-krampen, maar die hebben nu nog niets hier te zoeken. Ik heb dan meestal ook diarree (of erg dunne ontlasting, niet altijd waterig) en wat ik ook eet, niets helpt. Ik heb een tijdje beschuitjes gegeten, toen goed gegeten (brood, avondeten) en 't blijft precies hetzelfde, geloof ik.

Wat kan ik nu nog doen behalve afwachten? Is het erg dom om nu norit te slikken of juist niet?

Ik heb overigens altijd wel snel last van m'n darmen, maar twee weken achter elkaar heb ik dat nooit.

Martine1986 10-11-2005 10:28

Norit helpt volgensmij alleen als je iets verkeerds hebt gegeten wat je lichaam er heel snel weer uit wil hebben. Norit bindt het dan waardoor je het sneller kwijt bent (correct me if I'm wrong, ik heb er niet veel verstand van)
Mij lijkt het dat als je al 2 weken lang last van je darmen hebt/diarree, dat dat dan niet komt doordat je iets verkeerds gegeten hebt.
Toen ik thuiskwam uit Syrie had ik ook erg last van diarree, ik heb toen eerst norit geprobeerd, maar toen dat niet hielp raadde de dokter mij aan om okugest te proberen. Het is een homeopathich geneesmiddel toegepast bij misselijkheid, diarree, opgeblazen gevoel en ter verbetering van de spijsvertering (heb het doosje hier toevallig nog liggen :p) Bij mij was de diarree toen binnen 3/4 dagen over, terwijl ik toen al bijna 2 weken ziek was (y)
Misschien dat dat voor jou ook helpt?
Andere tips, behalve een bezoekje brengen aan de dokter, heb ik helaas niet..

Andijvie 10-11-2005 10:31

Aah, okugest, dat heb ik gewoon in huis :)
Ga het proberen..

Peacefully 10-11-2005 18:25

hmm spastische darm misschien?

coopergirl 10-11-2005 19:51

Ontslakken? :confused:

MevrouwM 10-11-2005 21:29

Is je ontlasting niet anders van kleur??
Verder beschuit eten, wit brood, banaan, dat stopt allemaal een beetje.
Heb je mss iets raars gegeten, of een ander eetpatroon ofzo?
Ik zou het wel even in de gaten houden als ik jou was.

Gothic 11-11-2005 07:58

Eet je genoeg vet? Als ik een tijdje te weinig vet eet, krijg ik hier ook last van. Dus dingen als pindakaas, boter, gewone kaas, nootjes eten helpt bij mij goed...

Ook als ik te veel vet gegeten heb, krijg ik hier last van, maar dat is na 1 avond/nacht over...

Hans Kazan 11-11-2005 08:40

Misschien een virale besmetting met een of andere staphylococcus bacterie? Mijn vader had dit ook een tijdje geleden. Antibiotica-kuurtje, en het is weer over :)

Warsocket 11-11-2005 11:46

Citaat:

Hans Kazan schreef op 11-11-2005 @ 09:40 :
Misschien een virale besmetting met een of andere staphylococcus bacterie? Mijn vader had dit ook een tijdje geleden. Antibiotica-kuurtje, en het is weer over :)
hoe kan een besmetting met ene bacterie nou weer viraal zijn :confused:

Alicia Silverstone 11-11-2005 11:50

Citaat:

Warsocket schreef op 11-11-2005 @ 12:46 :
hoe kan een besmetting met ene bacterie nou weer viraal zijn :confused:
Tsja, als je Hans Kazan heet kan dat :p

Warsocket 11-11-2005 11:52

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 11-11-2005 @ 12:50 :
Tsja, als je Hans Kazan heet kan dat :p
hehe :p

Andijvie 14-11-2005 08:55

't Komt denk ik door stress/spanning, ik heb nu een heel rustig weekend achter de rug en dat ging prima, nergens last van. Maar vanmorgen meteen weer wel. 'k Ben nerveus geweest over tentamens en daarna over de uitslagen en nu weer over presentaties.

Aspergeteler 14-11-2005 13:02

Eet wat meer asperges.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.