![]() |
zwarte piet spelen
wie gaan er dit jaar allemaal zwarte piet spelen???
ik ga dit jaar het een paar x doen... heeft er iemand nog tips? of leuke piet rollen? (muziek piet, bling bling piet etc?) |
Ik speel dit jaar (weer) piet, maar vooral een passieve piet. :p Ik doe mee aan een optocht (zittend en wel :p ) en als de optocht is aflopen ga ik meteen weer afsmienken. :) Ik heb een hekel aan pruiken en die smerige smienk, maar ze kunnen me niet missen.
|
Ik kreeg altijd jeuk van de pruiken en dan ging ik krabben en dan was ik ineens een halfwitte piet. Maar toen was ik ook 5 ofzo :P
Nee, het is niet aan mij besteed, moet ik zeggen. |
Ik niet, heb een hekel aan kleine kinderen :o
|
heb het een paar keer gedaan (bij een optocht), maar bij ons in de buurt is het risico dat je dan in mekaar gerost wordt erg groot helaas.
de patser-piet heeft bijvoorbeeld een aantal jaren geleden een aantal kinderen letterlijk weggeslagen bij Sinterklaas omdat ze gewoon bedreigend werden. sindsdien loopt er meer politie mee dan dat er zwarte pieten zijn. twee jaar geleden wilde ik een jochie (jaar of 4) een handje snoep geven en hij stak zn middelvinger naar me op. toen was de lol er wel een beetje van af. ook willen kinderen alleen nog maar snoep. dat wilde ik vroeger ook wel, maar ze (en hun ouders) staan nu met grote draagtassen aan de kant van de weg en die mag je volstorten en oprotten. ik doe het nu ook niet meer. je doet je best voor de kinderen en hun ouders, maar als je niets positiefs meer terugkrijgt, kunnen ze van mij ook de pestpleuris krijgen:p |
Hahaha, jezus, dat gaat wel erg ver hé!
Wij wilden ook nog wel eens stiekem een "stout" sinterklaasliedje zingen achter het schuurtje op school, maar als sinterklaas er was, waren we poeslief, kan ik je vertellen. |
helaas verzin ik het niet. een Piet van 2 bij 2 heeft een joch (jaartje of 10?) met fiets en al vanaf de koets (want daar liep hij te klieren: paarden opjagen enzo) over de stoep de Febo ingemaaid.
|
Hehehe, maar dan is het toch niet leuk meer? Dan kun je toch beter stoppen met zoiets? Leg maar aan je kinderen uit dat ze het te bont hebben gemaakt en sinterklaas nu niet meer naar Amsterdam wil komen :)
|
tja, ik heb in dat opzicht wel respect voor alle vrijwilligers die het ieder jaar weer doen voor de mensen die het wel nog leuk vinden. maar voor mij hoeft het niet meer.
|
Kan ik me voorstellen ja ;)
|
Weleens met een vriendin gedaan. En toen begon het nichtje van die vriendin zelf te vertellen dat ze een hele lieve nicht had wat dus die vriendin was. :D
|
Ik niet, maar ik zou het wel willen, kan ik eindelijk eens echt dicht bij Sinterklaas komen :)
|
ik niet, maar het lijkt me wel leuk om eens te doen!
|
Zwarte piet spelen in de zomer (y)
En dan proberen een lift te krijgen naar Spanje met die horde vakantiegangers... |
Op school (HBO) speel ik Piet samen met een andere Piet en een Sinterklaas. Zullen ze vast leuk vinden. Misschien gaan we de andere faculteit ook nog wel lastig vallen
|
Ik heb het twee keer gedaan, ondanks dat ik niet van kinderen houd:P Maar ik woon in een dorp en hier zijn de kinderen gewoon lief:) En soms kreeg je domme opmerkingen van jongere, maar meestal kenden we die dan en dan maakte het niet zoveel uit. Want het is grappig als jij wel weet wie zij zijn en andersom niet;)
|
Twee jaar geleden gedaan, was wel leuk, maar na een keertje had ik het wel gezien.
|
:D jup, ik ga een schoolplein onveiligmaken als zwarte piet op een singa.
|
Ik ben dit jaar (weer) piet bij de intocht in de wijk (niet mijn eigen wijk, wel de wijk waar mijn ouders wonen). Waarschijnlijk gaan er walkietalkies mee: pieten moeten toch kunnen communiceren als ze te laat zijn met de boot.
|
Wat dacht je van Knuffel-piet? Geef alle kleine kinderen die je ziet een handje pepernoten en een dikke knuffel :)
Mijn broer wilde piet spelen op mijn oude basisschool omdat hij in geldnoot (:p) zit en hij denkt dat het enorm veel geld verdient. Uiteindelijk mocht hij niet van mijn ouders omdat hij een hekel heeft aan kleine kinderen. Ons buurjongetje van 7 kwam vaak lang om te vragen of hij ons konijn een worteltje mag geven. Mijn broer zei dan altijd als het buurjongetje weg was: "Ik wil die wortel eens flink in zijn (...) duwen" Daarom mag hij geen piet zijn. |
Voorgaande jaren heb ik zwarte piet in een revalidatiecentrum in Utrecht gespeeld, was wel leuk, maar dit jaar heb ik er niet zoveel zin in en 't komt niet goed uit qua tijd. Ik was altijd skate-piet, dat vonden die kindjes wel stoer geloof 'k. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Morgen is de intocht bij ons in het dorp en ik doe voor de 6e keer mee. Ik vind het altijd erg leuk, vooral omdat ik veel kinderen ken van onze zwemvereniging (die de intocht organiseren).
Helaas merk ik ook dat de ouders en kinderen steeds brutaler worden. Van die ouders die het hardste roepen: "die van ons heeft nog niks gehad" en als je t snoep dan in de jaszak wilt doen, zit die al helemaal vol met snoep. Of van die buitenlandse kinderen die proberen zoveel mogelijk snoep te krijgen, je helemaal verrot schelden en proberen aan kleine kinderen duidelijk te maken dat Sinterklaas helemaal niet bestaat. Maar gelukkig zijn er ook leuke momenten, bijvoorbeeld het enthousiasme van een groepje verstandelijk gehandicapte kinderen of kleine kinderen met hun ouders die nog wel gewoon fatsoen hebben. En daar doe ik het voor. |
Citaat:
|
Het lijkt mij heel erg leuk, maar hoe komen jullie nu aan zoiets. Ik bedoel waar moet ik heen om zwarte piet te spelen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zo moeilijk moet het niet zijn om de plaatselijke vereniging die dit regelt op te snorren.
overigens is het grote voordeel wel dat je met de intocht als Zwarte Piet zwart kunt rijden. "Sorry conducteur, de foto op het abonnement is niet echt duidelijk:)" en een conducteur die een Piet uit zijn tram/trein trapt, krijgt ruzie met de hele tram/trein :D |
Citaat:
|
terreur-piet ?
|
gabber piet :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ga 5 december zwarte piet spelen, en ik wordt misschien zelfs dan in een politie auto gebracht:D
|
metal piet \m/
|
of punk piet met hanenkam :P
|
Al een paar keer gedaan, voor de (klein)kinderen van de opa en oma van een vriendin van me.. Voor haar neefjes en nichtjes die nog geloofden dus ;)
1x met mn exvriend, 1x met mn broertje en 1x met mn beste vriendin.. Ben benieuwd of we het dit jaar weer mogen doen.. Moet het sowieso op mn werk doen, samen met mn broertje een hele middag + avond lekker rondbanjeren door de winkel :) |
1 keer en nooit meer.
Niet omdat zwarte piet zijn niet leuk was, maar omdat ik nog een week met een zwart gezicht gelopen heb. Ik heb namelijk erge acnee gehad, en de schmiek was in al mijn littekengaatjes zeg maar gaan zitten Arghh :mad: |
Waarschijnlijk wordt ik dit jaar ook nog wel een keertje piet.. We hebben een wedstrijd georganiseerd op de manege, surprisespringen... Altijd super gezellig en jawel ik ga verkleed als zwarte piet te paard en mijn wedstrijdpaard gaat ten onder in glittergel rare dekjes/bandages en dekens bestikt met mijters en chocoletters.. En wordt gereden met de roe inplaats van een zweep haha. Tsja en dan hindernissen springen.. :o
|
Ik ga nooit meer piet spelen, want ik heb h et 3x gedaan en 3x struikelde ik wel over of sinterklaas of de microfoon :( en dat vinden kindjes dan wel heel grappig, maar ik moest het spelen in een bejaardencentrum voor demente ouderen, die nog heilig in sinterklaas geloven :confused:
|
Wil ik wel een keer doen :DNij bejaarden lijkt het me leuk :D
|
Citaat:
Danku danku :p |
Wij doen iets met Anarchie piet en Gay piet?
Ideetje? Ik ben Pimperklaas |
Ik heb het al een aantal keer gedaan! Dit jaar weer op school.. (havo) en ook op een voetbalvereniging! Al die kindjes die er heilig van overtuigd zijn dat je echt een zwarte piet bent..das zo cool!!
|
Citaat:
Vroeger vond ik het gewoon zo fijn om de Sint een handje te geven en dankjewel te zeggen en een handje van een piet en dan kreeg ik 2 oude pepernoten en was ik helemaal gelukkig. Ontopic: ik heb nooit zwarte piet gespeeld. Vroeger wou ik Zwarte Piet worden en Sinterklaas helpen. :o |
Ga morgen Zwarte Piet spelen! Doe het al een paar jaar en heb er nog steeds erg veel zin in, maar ik kan me wel vinden in dat verhaal van al die kids die alleen maar snoep willen. Gelukkig woon ik in een relatief klein dorpje en is dat bij ons nog niet zo heel erg, maar idd het komt voor ja. En dan ben ik gewoon niet zo'n leuke Piet, dan loop ik gewoon door en zeg er wat van, kom nou zeg, kleine etters :D
mijn naam voor morgen: Ali P. :p (y) |
Ik ben dit jaar Piet bij een peuterspeelzaal. Maar omdat die kinderen nog heel klein en waarschijnlijk bang zijn mogen we niet te wild doen enzo. Nouja een beetje achter Sinterklaas relaxen is ook wel leuk, kan ik tenminste ook nog wat pepernoten eten (y)
|
ik speel volgende week zwarte piet op m'n werk, bij de kruidvat. wel tof, ik krijg er voor betaald en hoef eignelijk niet eens te werken :cool: alleen maar een beetje kado's en snoepgoed uitdelen aan alle kids (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15. |