![]() |
Sinte sinte maarte, de koeien.....
Wat voorn snoep heb jij in huis gehaald?
ik: -Zure matjes -Schuiblokken -Trekdrop - Chocola(milkyway en kinderbueno) Veeeeel te veel en mijn favorieten :D :p |
Lolly's.
voor mezelf |
Dat ken ik dus niet, is dat regio gebonden ofzo?
Ik zeg 11de van de 11de: Carnaval!! |
Dat is bij ons al geweest. En we hebben een ander liedje.
Ontopic: De kast ligt (bijna) altijd vol met snoepachtige dingen, aangezien we met 5 meiden/vrouwen zijn, waarvan er 4 omstebeurd ongesteld zijn. |
Citaat:
|
kleine marsjes en kit-kat
|
Niks, aangezien ik vanavond niet thuis ben: ga zelf met 17 kinderen de deuren langs.
(tenminste, dat staat op 't programma) @Bravo: Met St. Maarten (11/11) gaan kinderen met een lampion de deuren langs en zingen dan liedjes. Als ze klaar zijn is het gebruikelijk dat ze een snoepje krijgen van de persoon die open deed. Resultaat was vroeger altijd hele plastic tassen vol snoep (y) |
Ik heb dat nooit gedaan, is niet echt gebruikelijk hier in het oosten, volgens mij..
Wel jammer, had het wel leuk gevonden. :) Ik heb weleens bij iemand anders thuis gezeten dat er kinderen van een school door een vooraf uitgekozen buurt liepen en dat zag er wel gezellig uit. :o Dus ik heb niets.. :) |
Ow shit, tis vanavond he, blegh (n)
|
Ohja! Sint Maarten! :cool: Ik heb genoeg in huis, hoef hier niet speciaal voor naar de winkels.
Ik laat die kinderen trouwens altijd twee of soms drie of vier liedjes zingen. :) Soms hoor ik dan, als ik de deur achter me dicht wil doen, "Hier woont juffie kikkerbil, die ons niet sparen wil". |
omg, dat begint echt een rage te worden ofzo
|
Citaat:
|
Citaat:
te irritant al die kutkinderen |
Ik dacht trouwens dat heel Nederland hieraan meedeed. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
@Mr. Pignati: is 't al zo lang als ik me kan herinneren. Hoewel 't hier vroeger wel populairder was dan nu. Toen kwamen er tussen 18.30 en 20.00 uur zo'n beetje nonstop kinderen langs. Nu zijn het er maar een paar op de hele avond. |
Citaat:
Zelf heb ik het trouwens nooit gedaan. Waar ik woonde kwam ook niemand aan de deur. Misschien hier wel, ik woon hier nog geen jaar. Toch maar wat halen dan. |
Citaat:
|
Citaat:
@S.: Oh, bij ons deden ze dat gelukkig nooit. Maar als ze extra veel snoep d'r voor krijgen zullen ze het wel best vinden. Had jij vroeger ook altijd wat mensen er tussen zitten die mandarijntjes gingen uitdelen, omdat ze snoep slecht vonden? (n) Daar had ik echt zo'n hekel aan. |
Citaat:
|
Ja, mandarijntjes. Ik at ze iig nooit op. :o
Of mensen die kruidnootjes uitdelen. :| |
Citaat:
|
Volgens mij doen ze daar hier niet aan, gelukkig. Hoewel..laatst stonden ze ook met Haloween voor de deur. :|
|
Er komt hier nooit iemand (in de rest vd stad/wijk wel..) en we hebben altijd lekkers in huis.
Stomme mensen met mandarijntjes :| |
Citaat:
Het is wel zo dat er apart snoep in huis word gehaald. |
Citaat:
De mandarijntjes deed ik altijd meteen weg. Ik herinner me ook nog de teleurgestelde reacties als we weer bij iemand waren geweest die fruit weggaf :D |
Foekepotterij!
|
Foekepotterij, foekepotterij,
geef me een centje, dan ga ik voorbij. ik heb geen geld om brood te kopen, daarom moet ik met de foekepotte lopen. Foekepotterij, foekepotterij, geef me eenn centje dan ga ik weer voorbij. |
Die kutkinderen moeten niet bij mij aan de deur komen, dan verwelkom ik ze met Masonna.
|
Citaat:
|
Ik ga ergens anders heen.
|
Dan is de Grote Vriendelijke Reus niet meer zo vriendelijk als hier kinderen aan de deur komen.
Kinderen...iehl. |
Zuurtjes en celebrations. Ik niet, m'n moeder. Zojuist de deur open gedaan voor de eerste lichting kinderen :)
Citaat:
|
Citaat:
|
Sint Maarten is voor de heidenen. (en katholieken, maar die zijn eigenlijk nog erger)
Dus hier komt niemand aan de deur. |
wat is er met die koeien in de topictitel? :confused:
|
Sinte sinte Maarten, de koeien hebben staarten, de koeien hebben oren, daar zijn ze mee geboren!
Sint Maarten liedje ;) |
Ik vond die hele Maarten trouwens best een loser. Ligt zo'n man daar dood te vriezen, wat krijgt van onze o zo gulle held... een halve cape. Nou hoera :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
geloof je dan? |
Citaat:
sinte sinte maarten, de koeie hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, hier komt sinte maarten aan |
Daar doen we hier niet aan. Wel is er morgen een feest ivm carnaval.
|
Ik vind sint maarten altijdwel leuk. Ook een keer ging ik lopen deed een vent snoep in mn lampion :D . Of ik moest een keer van zo n vent op school gaan vertellen dat ik sint maarten had gezien. Was die kerel helemaal verkleed als Sint Maarten :confused: Ik was 12 maar goed. En wat ik verschrikkelijk vond waren fruit en van die snoep in zo n boterhamzakje
|
Citaat:
|
Citaat:
|
niets hier wordt er niet aan sint maarten gedaan
|
Sint Maarten? Dat is mij niet bekend. Wel dat het de 11e van de 11e is. :cool:
|
Aan Sint Maarten wordt eigenlijk alleen gedaan in het noorden van Noord-Holland en in het midden van Limburg, volgens een boek over Nederlandse volksgebruiken.
En Mr. Pignati, marsjes zijn toch geen apart snoep :confused: en als je geen snoep in huis hebt kun je ze wat anders geven, ja. Fruit, koekje. Ik heb ooit trick or treat gedaan met halloween, in een studentenbuurt, en ik kreeg erg boeiende dingen mee. Of je doet gewoon niet open :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |