![]() |
[gedicht] Pianomuziek
Pianomuziek
In de vlammen zweeft jouw gezicht, de kleur van de zon. Jouw hoop en doorzettingsvermogen, een vrolijk schijnend licht. Het leven gaat door, en de pianomuziek klinkt… Een liefdevolle omgeving vat vlam. De warmte omvangt me. Jouw brandende ziel, jouw klankloze tonen, Ze maken me bang. Het leven staat stil, en de pianomuziek klinkt… Jij bent opgegaan in de rook, uit mijn leven verdwenen. De stilte en de angst die je achterliet, een gebroken hart zonder hoop. Jouw leven eindigt, maar de pianomuziek klinkt… -x- |
Je schrijft het overduidelijk met veel gevoel (y), maar je zou het misschien iets poëtischer van structuur moeten maken.
Een simpele maar niet gekunstelde rijm zou hier wel passen denk ik |
Ja, er zit veel gevoel in:) En je hebt wel nagedacht over de woorden, geloof ik. Of misschien is dat per ongeluk, maar er zitten leuke dingetjes in.
Maar echt lekker lopen doet hij niet. Ik weet niet, er mist net iets, maar ik kan niet precies zeggen wat, sorry:o |
Hmm...bedankt voor de reacties, al weet ik niet precies wat er mee aanmoet. De zinnen moeten poëtischer en er moet een beter metrum in? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd? (A)
|
Ja, het is vooral heel veel gevoel. Je woordgebruik is zeker niet slecht, maar ik denk dat je er een leukere vorm aan had kunnen geven: nu is het van heel lange regel naar korte regel en daardoor loopt het niet erg fijn. Het idee vind ik leuk, maar die voortdurende herhaling van 'de pianomuziek klinkt' is wat overdone. Ook die '...' daarachter vind ik niet mooi.
|
Een liefdevolle omgeving vat vlam.
De warmte omvangt me. In dit stukje ligt de metafoor van de vlammen er wat te dik bovenop vind ik; het is op zich een mooi beeld wat je oproept maar hier gebruik je het net wat té veel, naar mijn mening. Dat doet dan wat af aan de sterkte van de vorige strofe. Verder in het gedicht heb ik daar niet zo'n last van, omdat 'jij die in rook opgaat' op zich gewoon mooi aansluit :). De herhaling is trouwens niet storend, dat vind ik positief. |
Nee het doet me niet zo veel. Ik vind het te cliché. Alleen het beeld van de pianomuziek vind ik wel mooi. Eigenlijk vind ik alleen de slotzin echt mooi, de rest is niet slecht, maar doet me niks.
(en naar mijn mening is het mooier om die puntjes weg te laten. Ik vind dat sowieso mooier staan, en het geeft voor mijn gevoel beter weer dat de muziek doorklinkt, dat het niet stopt, want door geen leesteken te gebruiken eindigt de zin ook niet echt.) |
shit, ik wilde gewoon even reageren omdat het me meteen doet denken aan iemand (behalve het gebroken hart)
Zelfs aan twee personen (waarbij het gebroken hart wel klopt :P) Ik heb zelfs stiekem gekeken of je in België woont :o Het einde is heel mooi. En waar. :) |
Citaat:
Edit: de rest onwijs bedankt voor het commentaar! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03. |