![]() |
Ik ben geobsedeerd door jou.
Weggerukt uit elk verband
en enkel levend om te overleven Ik groef duizend kuilen in de grond: wie zal vallen, zou om me geven stel mij je voor in 't schitt'ren van de zon hoe je mijn contouren zou zien, in tegenlicht hoe je me zou zien, zonder mijn gezicht "Wat is een zee zonder zijn zout? Een meer." |
Hm. Ik vind de slotzin eigenlijk een beetje tegenvallen. Ik had het speelser verwoord, en ik dacht meteen: 'Een meer, niet meer.' Verder geloof ik wel dat je woordkeuze even zorgvuldig is altijd, maar de vorm is niet genoeg om me te raken. De komma achter de derde regel van de tweede strofe vind ik jammer.
|
Wat goed! Ik vind het prachtig. De sfeer, de strakke verwoording, álles. Ik tijwfel nog of ik het mooier vind als je 'hoe zou je me zien' zou schrijven ipv 'hoe je me zou zien', aangezien het eerste misschien net wat meer raakt.
'en enkel levend om te overleven', daar moet ik écht nog even over na denken. |
Om de een of andere reden klinkt: wie zal vallen, zou om me geven me raar in de oren, maar ik weet niet waarom.
Verder vind ik 'm mooi. Hij loopt lekker, je bewoording is mooi en het beeld dat je schept van de zon en het tegenlicht enzo vind ik ook mooi. Alleen weet ik niet zo goed of ik je slotzin nou juist wél of niet mooi vind. Ik weet niet zo goed wat ik vind vandaag geloof ik. |
Dank voor de reacties! Ik heb een nieuwere versie gemaakt, maar kan het niet meer aanpassen in het topic dus voor de liefhebbers:
Weggerukt uit elk verband en enkel levend om te overleven groef ik duizend kuilen in de grond: wie zou vallen, zou om me geven stel mij je voor in 't schitt'ren van de zon hoe je mijn contouren zou zien, in tegenlicht hoe je me zou zien zonder mijn gezicht "Wat is een zee zonder zijn zout? Een meer ." Alleen ben ik in die versie weer niet helemaal tevreden met de dubbele 'zou' in de eerste strofe, laatste regel. @Reem: Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de tegevallende gedachte: "Een meer, niet meer ". Dat je die gedachte tegen vond vallen? Of dat je het tegen vond vallen dat je meteen iets dacht? Wel jammer dat 't niet kon raken, volgende keer beterrr.. ;) (en de komma in de tweede strofe heb ik weggehaald. Je had gelijk.) @Ave: Mij klinkt het ook raar in de oren, en met 'zou zou' minder maar dan heb je weer die vervelende herhaling :(Probleemzinnetje! Die dagen heb ik ook weleens, gaan wel weer over ;) @xineof: Hmm ja, ik wist ook niet helemaal wat ik nou moest doen met de tweede strofe: zoals het er nu staat of meer als een vraag. Ik heb voor deze versie gekozen omdat ik dan geen vraagteken hoef te gebruiken, dat in de volgende strofe óók al voorkomt. Maar je hebt gelijk, het 'raakt' wel meer. |
Citaat:
Ik vind je tweede versie veel beter dan de eerste :) De herhaling van 'zou' is niet storend. Misschien kan je zelfs de twee zou'en naast elkaar plaatsen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |