![]() |
Hoelang duren bij jullie de lessen?
Bij ons op school is een lesuur 45 min.
|
op mn oude school 50 min
|
50 minuten
|
M'n eerste middelbare school 70 minuten en de school daarna 50 minuten. Op m'n huidige school (HBO) 45 minuten, maar bijna alles wordt in blokuren gegeven. Dat is eigenlijk niet zo handig, want 90 minuten luisteren ed. is gewoon te lang en 45 minuten is weer te kort.
|
Oude school: 50 minuten
Universiteit: 45 minuten, maar alles is in blokuren, dat is dan 2 ker 45 minuten met in het midden 15 minuten pauze (net een voetbalwedstrijd dus :p). |
Op mijn oude school was het 50 min.(vmbo). Op mijn huidige school is dat 45 min. (Mbo). Alleen ik krijg geen les volgens die tijden. Ik krijg vier dagen les van kwart overt tien tot kwart voor twaalf, andershalf uur dus, Verder moet/mag je zelfstandig gaan werken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op mijn middelbare school was het 45 minuten. :)
|
45 minuten, maar de werkcolleges/instructies zijn meestal 2 uur en 30 minuten, met daartussen een pauze als je die wilt.
|
Middelbare school: 45 minuten.
Universiteit: Verschilt, meestal is er na 45 minuten een kwartier pauze. Maar bij practica ed ga je gewoon drie uur achter elkaar door. |
45 minuten. Maar een les duurt minimaal 2 lesuren. Soms langer.
|
Citaat:
|
één uur en dertig minuten. Academisch kwartiertje kennen ze niet.
|
50 minuten.
|
50 minuten
|
Middelbaar ook 50 min.
Universiteit: hoorcolleges 2 uur, met een pauze van 10 min in het midden meestal, en oefeningensessies/practica 2 tot 4 uur (in het laatste geval een kwartier pauze in het midden). |
45 minuten, en dat is lang zat.
|
50 minuten
de school daarvoor 45 en die daarvoor 50 |
Citaat:
|
Tweemaal drie kwartier, met een pauze van een kwartier ertussen.
|
50 min
|
Middelbare school: 50 minuten
Uni: varieerde, soms colleges van anderhalf uur, soms van twee uur en soms van twee en half uur HBO: lessen van 40 minuten met vijf minuten speling tussen de lessen maar ik heb bijna altijd een blokuur dus 85 minuten. |
Citaat:
|
70 minuten (n). Iedereen (leraren en leerlingen) baalt ervan, behalve het management. Dat denkt nog steeds dat het een groot succes is.
Eerst was het 50 minuten. Ze hebben i.p.v. 2x 50 minuten nu 1x 70 minuten ingevoerd. Per saldo wel minder les dus, maar je pikt bij twee korte lessen veel meer op dan in een langere les. En we moeten die 30 minuten dan 'compenseren' door 'zelfstudiestempels' te halen. Een grote frauduleuze bende, maar daar weet het management natuurlijk niks vanaf. Een grote teleurstelling. Maar ja, wat doe je d'r aan? De andere school in de buurt blinkt ook al niet uit in de kwaliteit van het onderwijs. |
Citaat:
|
Op de universiteit altijd blokken van 2 uur, met 10 minuutjes pauze. Soms zijn er ook blokken van 1,5 uur, zonder pauze.
|
Op mijn middelbare school: 40 minuten, echt fijn (y)
|
50 minuten -> is bij meeste vakken te korte en bij sommige kut vakjes te lang
|
Citaat:
|
40 minuten maar. Vroeger was het 50 minuten, bezuinigingen he.
|
Bij de meeste colleges hebben we blokuren. Eerst 45 minuten les, een pauze van een kwartier en dan weer 45 minuten les.
|
50 minuten. In de Tweede Fase bestaan er ook A-uren, deze duren 75 minuten.
|
Citaat:
|
Op m'n oude school eerst 50 minuten en daarna 45 minuten.
Op de uni 2 uur, waarvan een kwartiertje vooraf en een kwartiertje tussendoor d'r af gaan, dus 1,5 uur echt les. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Vijftig minuten, eerste en derde uur drie kwartier.
|
Officieel hele uren, dan meestal blokuren of 3 achter elkaar, maar meestal elke na elke 50 minuten 10 minuten pauze (HBO)
Op middelbare school waren het er 50 |
Middelbare school: 50 minuten
HBO: 45 minuten/90 minuten/135 minuten |
Middelbare: 50 minuten.
MBO: 30 minuten. Maar meestal heb ik een uur, of anderhalf les. |
70 Minuten
|
Citaat:
|
45 minuten
|
Middelbare school : 50 min.