![]() |
Munich - Steven Spielberg
Wow ik zag net de trailer van Spielbergs nieuwe film, en het greep me echt. Volgens mij wordt het eindelijk weer eens een echt goede Spielberg film, ook al heeft dat een aardige tijd moeten duren. The Terminal, A.I., catch me if you can en War of the Worlds waren wel aardig, maar haalde het niet bij zijn eerdere werk, als je t mij vraagt.
Trailer Kijk m! Ben benieuwd hoe jullie erover denken na het zien ervan... |
Ja ik kijk er al een hele tijd naar uit, hij lijkt me echt geweldig! Ik ga er zeker heen. (y)
|
Ik heb hem al gezien (de trailer dan hè), en ik ben zeer benieuwd. Ik hoop wel dat Spielberg er genoeg tijd in heeft gestoken om echt weer eens iets van kwaliteit neer te zetten. De film is in vrij korte tijd gemaakt geloof ik. Ik vond WotW best matig (en daar heeft-ie ook niet al te lang over gedaan), maar omdat hij aan Munich waarschijnlijk meer waarde hecht zal hij zich er ook wel wat meer voor hebben ingezet.
|
Ik heb net ook de trailer gekeken, en ik moet zeggen dat het er goed uitziet. Ik wil Munich in ieder geval wel zien (wil ik al een hele tijd). Ik ben echt benieuwd ernaar.
|
Nu ik de trailer heb gezien lijkt ie me best leuk!
lijkt me toch spannend. En ook: de film is genomineerd voor 'Best Screenplay' - Golden Globe. Dus ben benieuwd :) |
Mooi verhaal, gaat wat worden, mooi dat ze de commercie/reclame ontwijken, de film moet voor zichzelf spreken, spreekt van karakter en beloofd veel goeds
|
Schijnbaar is mijn nieuwere Topic over Munich gesloten. :mad:
Maar ja, ik heb net een link gevonden waar je enkele samples van de Soundtrack kunt horen. http://www.soundtrack.net/features/article/?id=175 |
Ik ben benieuwd, Spielberg en historische gebeurtenissen gaan meestal hand in hand.
|
De trailer wil bij mij niet maar heb een stukje gelezen in de preview en het leek me een hele aardige film. ben zeer benieuwd.
|
Hier is een Nederlandse Trailer die nog niet zolang geleden verschenen is. Ik moet zeggen het ziet er goed uit.
De muziek is de originele soundtrack van John Williams en zo te horen wordt het een juweeltje. http://www.uip.nl/pictures/Munich/tv60nl.mpg |
Citaat:
|
wat betekent Munich? München?
|
Ja.
|
:cool:
|
De film is behoorlijk omstreden. Vandaag besteedden ze er al tijd aan in het NOS journaal. Ik word er wel erg nieuwsgierig van.
|
Vanmorgen gezien,
Wow dat was even heftige shit zeg...de een na laatste scene is trouwens echt een pareltje, met klagende muziek over een flashback. Spielberg is terug op zn schindler's list niveau als je t mij vraagt. Had wel een beetje raar gevoel toen ik naar buiten kwam, van dat onbestemde. Film is ook vrij grauw en grof, maar hij had van mij toch wel iets korter gemogen. (y) |
Lijkt me goed (y)
|
Lijkt me opzich wel een goede, aangrijpende film, maar het lijkt me wel een moeilijk te begrijpen film als ik naar de trailer kijk..
|
Ik verheug me op het (naar verluidt) niet-aanwezige sentiment in de film :D
|
Citaat:
|
Heeft iemand de film ondertussen al gezien? En wat vonden jullie ervan?
Ik ga er waarschijnlijk volgende week heen, ben benieuwd. |
Citaat:
|
Citaat:
Spoiler
Was verder toch vakkundig in elkaar gezet en èrg spannend. |
Echt één vd beste films die ik in tijden gezien heb, zo indrukwekkend :eek: (y) .
Even een vraagje:
Spoiler
|
bleeh spielberg (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ga dinsdag :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zie je punt ineens (y) ow, en dat Joodsche ventje met zn schattige hoofdje dat helemaal uit de Joodsche nederzetting in het verre heelal hierheen kwam om vervolgens op kosten van de palestijnse staat helemaal naar huis te bellen! OMG ontopic:lijkt me best een leuke film |
vrijdag gezien, aparte film. ik vond em echt boeiend van begin tot eind.
|
Citaat:
Spoiler
die scene vink trouwens wel de 'ergste' van het hele verhaal. de muziek, alles. |
Hij heeft 3x flashbacks, klein detail hoor.. Maar maakt verder niet uit..
ik vond de fuck-the-pain-away scene ronduit belachelijk. En de film zeker geen meesterwerk. Het wilde me iig niet boeien tot aan het einde. Eric Bana zet een mooie rol neer hoor, daar zeker niet van en Geoffrey Rush in een aardige bijrol is nooit weg. Maar op een of andere manier vond ik al dat de gehele promotie en commotie rondom deze film al iets té groot was. Wat mij betreft geen aanrader als je toch een avondje naar de film wilt, ga dan naar Jarhead, een stuk beter (Y). Overigens viel me de score enorm tegen, kon niet echt horen dat John Williams hand hier nou echt te merken was. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Spoiler
Ik zal dit ook geen "puur zionisme" noemen, maar een zionistisch trekje vind ik zelf in het slot van deze film niet ver gezocht, in tegenstelling tot die andere films die ik noemde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn bedoeling was overigens om aan te tonen dat de bewering van lodemai, zelfs met een goedgezinde tegemoetkoming, nog als een tang op een varken slaat. |
Citaat:
Dit vind ik echt vreselijk vergezocht, vooral met zo'n muziekje (hierin kan de goedkeuring 'geproefd worden'?) |
Citaat:
The Six Day War broke out on Monday, June 5, 1967. The Old City of Jerusalem was captured by the Israel Defence Forces on June 7. When the war broke out and Jerusalem was freed "Jerusalem of Gold" immediately became an anthem of sorts. During the liberation of the city, the soldiers burst out singing "Jerusalem of Gold" at the Western Wall. Television producer Yossi Ronen, who at the time reported from the scene, noted that "the excitement reached its peak." Rabbi Shlomo Goren, chief rabbi of the IDF, blew the shofar, and recited prayers. "'The paratroopers burst out in song, and I forgot my role as 'objective reporter' and joined with them in singing 'Jerusalem of Gold'". Twenty years after the incident and after much contemplation, Shemer (de componist) reiterated her viewpoint in a newspaper supplement commemorating twenty years of the reunification of the city: Jerusalem devoid of Jews was mournful and in ruins, and the Land of Israel without Jews was in desolation. "Jerusalem of Gold" was selected as "Song of the Jubilee" on Israel's 50th Independence Day, celebrated in 1998. In a survey carried out jointly by the Reshet Gimmel radio station, Channel One television station and the Yediot Aharonot daily, the song was selected as the most popular in Israel's first fifty years. Dit "muziekje" is dus minder onbeduidend dan jij lijkt te denken. |
Citaat:
|
'Jerusalem of Gold' komt ook voor in Schindler's List, het staat tevens ook op de soundtrack.
|
Citaat:
|
:D
wat ik wil zeggen is dat zodra spielberg een zionistische statement kan maken dat hij dat zeker zal doen. ik zeg niet dat ik zionisme afkeur, maar van popcornfilms naar zeer moreel zionisme vind ik behoorlijk opzichtig. aanstellerij wil ik het niet noemen, maar aandacht krijgt-ie zeker. vooral doordat hij even flink benadrukte dat hij geen cent betaald wilde krijgen voor de film. |
Ik blijf het knap vinden dat mensen echt van die diepere lagen proberen te zoeken.
En je er dan ook nog zorgen over maken oid... priceless.. Ik zou voortaan gewoon elke film overslaan voordat daar een diepere laag in zit... :eek: Pure ironie natuurlijk, maar waarom zou je je er druk om kunnen maken... het is en blijft maar gewoon een film. |
Ik heb een natuurlijke analyseerdrift, ik kan er niks aan doen. ;)
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03. |