![]() |
Gratis openbaar vervoer voor bepaalde groepen
Citaat:
Wat vinden jullie hiervan? |
Kennelijk hebben de sociaal zwakkeren het hard nodig om op werkdagen met de trein door het ganse land te boemelen.
|
Gaat nergens over, en het plan haalt het toch niet...
|
Ja, daar zitten we op te wachten. Als student of werkende betaal je je al blauw voor het OV, word je op je vrije dag in de trein ook nog eens geconfronteerd met een stortvloed aan rellende vmbo'ers, stinkende werklozen of kwijlende bejaarden. Go PvdA.
|
Als ze nou eens MBO's van 16 en 17 jaar gewoon een OV-kaart geven. :|
|
Hoe komen ze er op. Waarom in vredesnaam VMBO'ers? :confused:
|
VMBO-ers van 16 en 17 :D
Ze willen vandalisme, diefstal en dergelijke in het openbaar vervoer laten toenemen? |
Citaat:
|
Ah, dat zullen de treinen naar Treblinka zijn. (y)
|
Citaat:
ervaring met massatransport onder grote druk vereist (y) http://mies.scholieren.com/~mccaine/...mann,%20A..jpg |
Citaat:
Citaat:
|
Waarom juist die groepen? Willen ze nog meer grijs op straat?
Lijkt me beter als ze het voor studenten gewoon helemaal gratis maken en fikse korting voor forensen die inderdaad de auto thuis laten. |
Waar gaat dit over? De groepen waar de minste auto's gebruikt worden en die zich het minst ver bewegen, mogen om de doorstroming over de weg te bevorderen gratis met het openbaar vervoer :|
|
Autogebruik terugbrengen door iedereen die toch al niet met de auto reisde gratis OV te geven.
Ow yes, de bestuurlijke incompetentie ontdekt nieuwe hoogtes. (y) |
Citaat:
En ik ga er België nog maar eens bijsleuren.. :) De bus, tram en metro is in Vlaanderen gratis voor: bejaarden, kinderen onder de 6, voor familie van werknemers bij de Lijn, voor iedereen die zijn auto inlevert voor een paar jaar, voor iedereen in Hasselt en alle studenten in Leuven, ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als het openbaar vervoer nu eens wat meer subsidie zou krijgen zodat de prijzen niet omhoog zouden moeten (vooral voor busvervoer met die brandstofprijzen) zou een veel groter deel van de kansloze samenleving geholpen zijn. Dit helpt toch geen drol.
|
Weer eens een leuke actie van de PvdA om populair uit de hoek te komen met een nutteloos en onuitvoerbaar plan :rolleyes: . Deze doelgroep heeft het helemaal niet nodig om gratis met het openbaar vervoer te kunnen reizen. veel ouderen kunnen tegenwoordig gebruik maken van daarvoor bestemde TaxBusjes (oid. bejaardenvervoer) net als de meeste gehandycapten dat kunnen. Verder wil de PvdA klaarblijkelijk VMBO studenten nog dikker laten worden door ze niet meer te laten fietsen :rolleyes: .
Verder vraag ik me af waar de PvdA dit geintje nu weer wil van betalen! Voor 300 Miljoen lijkt me dit geen jaren vol te houden! Nee PvdA leuke stemmentrekker maar hopenlijk blijft het ook volgende kabinetsperiode weer bij Oppostie; zeker als men dit soort idiote plannen blijft voorstellen! |
Het willen terugdringen van verkeersproblematiek door Openbaar vervoer gratis te maken zal niet werken doordat het Openbaar Vervoer veel te weinig dekkend is. Als ik bv. naar mijn stage adres wil ben ik 2 uur bezig met openbaar vervoer; met de auto ben ik er in 30 minuten. Voor veel mensen is de keus dan al gemaakt, wat de prijs ook zijn zal!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar jah, daar los je natuurlijk geen fileproblemen mee op... :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik met de auto ergens meerdere uren eerder kan komen dan zal het mijn reet roesten of het OV goedkoper is, tijd is geld. Bovendien: dit voorstel maakt het OV gratis voor mensen die toch al geen auto bezaten en die voor het overgrote deel toch al het OV gebruikten. Hoogstens dat kleine ritjes met de bus en tram die mensen normaal per fiets afleggen door dit maffe voorstel ietsjes toe zullen nemen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat helpt. Het gratis maken voor mensen die toch als met het OV reisden doet dat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
mar·gi·naal (bn.) 1 in de marge aangebracht 2 tegen de bestaansgrens aan 3 onbeduidend :) |
Citaat:
|
Citaat:
Toch niet die cijfers waaruit onomstotelijk blijkt dat een gratis kaartje voor een spoor waarmee je geregeld uren te laat op je werk zal verschijnen aantrekkelijker is dan een voorspelbare file? :) |
Citaat:
|
Ok, ten eerste, als je 16 of 17 bent en nog op 't vmbo zit, dan is er iets mis met je, waarschijnlijk wordt er hier MBO bedoelt ipv VMBO.
En ten tweede, ik ben 17 en zit in mijn eerste jaar van een MBO opleiding. Ik ga elke dag heen en weer naar Utrecht. Daarvoor moet ik van mijn eigen geld een Openbaar Vervoerspas kopen die me per maand €94,10 kost. Daarbij komt, als ik met de Q-liner wil reizen (en dat lijkt me duidelijk want welke debiel gaat er met een streekbus) per keer €1,50 aan toeslag bij. Dus per maand is dat € 154,10 aan alleen nog maar het reizen van en naar school. Ik weet niet precies hoeveel maanden ik naar school moet maar je begrijpt dat dit voor een studerende MBO'er, zonder stufi, want dat krijg je pas op je achttiende, redelijk prijzig is. Oftewel, wat is er mis met dat MBO'ers ook gewoon krijgen wat iedere andere scholier die de middelbare school ook op normale leeftijd heeft afgemaakt wél krijgen? |
Citaat:
|
De PvdA is me toch een vreemde weg ingeslagen.
|
voor mensen die nu met de auto gaan, maakt dit dus echt geen donder uit. Ten eerste vallen die niet in de genoemde doelgroepen, ten tweede is OV echt geen gelijkwaardig alternatief voor de auto.
mestho had t over prijs/vraag/aanbod; daarbij hoor je wel uit te gaan van min of meer gelijkwaardige producten. De enige overeenkomst tussen eigen vervoer en openbaar vervoer, is dat je van A naar B komt. met de auto van deur-tot-deur in je eigen 'leefomgeving', gegarandeerde zitplaats en een grote mate van vrijheid, nog steeds gecombineerd met een kortere reistijd dan 't OV. Nadeel is de hogere kosten, hoewel de kosten van trein en bus vaak bijna net zo hoog zijn als die van de auto voor korte tot middellange afstanden. de bus is (ietsje) goedkoper, je kan ontspannen zitten, eventueel de krant lezen of studeren of zo. nadeel : enkel van station-station en langere reistijd, m.u.v. bussen die files kunnen omzeilen waar de auto dat niet kan. (daar zou ik dan ook wel met de bus gaan, denk ik.) zie je, 't zijn geen echte concurrenten, daarvoor verschillen ze teveel. kijk, als de automobilist in de portemonnee raken (positief zoals gratis ov, of negatief, zoals hoge kosten) iets uit zouden maken, dan zouden er nu al amper auto's moeten rijden. (weleens wezen tanken de laatste tijd ? toch is t altijd druk bij de pomp...) overigens gaat t in 't voorstel volgens mij gewoon om 'scholieren' van 16 en 17, en dan zou het niet uit moeten mogen maken wat voor opleiding dan (vmbo, mbo, havo). maar om mijn mening maar ff kort samen te vatten : 'nuttig voorstel zeg, die groepen mensen die niks toevoegen of bijdragen aan de economie grotere bewegingsvrijheid geven, ten koste van anderen, want als de bus vol is, dan-istie toch echt vol...' |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.