![]() |
wormpjes
Ik vond daarnet een wormpje in mijn kamer, uitgerekt zo'n 1 cm lang, en wittig/geel met voorop (of achterop) een bruin vlekje. Gister zat er ook al een op de muur. Weet iemand misschien wat dit is? Ik heb namelijk twee degoe's (knaagdieren) op mijn kamer, maar ik vond gister ook een bijna dode bromvlieg op mijn hor (aan de binnenkant), dus misschien zijn het maden?
Als je weet wat het is, zeg het dan alsjeblieft, wat ik wil niet dat die beesten overal gaan zitten! edit: heb op google gekeken en de mijne zijn dun, dus ik denk toch dat het (gelukkig) geen maden zijn. |
ik neem aan dat er zaagsel zit in de hokken van die degoe's?
misschien moet je even kijken of daar ook wormpjes inzitten. ik heb dat ook een keer gehad met mijn cavia in de zomer (kwamen dus extra veel vliegen op af), en het lag in de hoek helemaal onder de eitjes (waren wel maden). |
Nee, in het hok zitten houtsnippers, maar daartussenin kon ik geen wormpjes vinden (heb daarnet hok verschoond). Heb ook mijn kamer daarstraks grondig schoongemaakt, maar ik kon niks vinden wat op eitjes of nog meer wormpjes leek. Toch zat er weer een op m'n plafond toen ik thuiskwam vanmiddag.
|
Hebben ze zelf ook geen wormen, ook niet diep in hun vacht zeg maar?
|
waarschijnlijk zijn het larven van motjes, motjes kunnen zitten in knaagdierenvoedselzakken (vanuit de dierenwinkel) ik heb er ook last van gehad, khaal nu bij een andere winkel voer en heb die kleine larven weg gestofzuigd. :)
http://www.rentokil-initial.ch/grafik/motlarv.gif |
Het kan ook zijn dat ze wormen hebben
Onze kat had laatst allemaal wormpjes uit zn kont hangen :rolleyes: :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat je kunt doen daartegen trouwens (ook direct goed middel voor mijtenbestrijding) is de bodembedekking en het voer als je het koopt eerst 24 tot 48 uur in de vriezer leggen, dan weer goed laten ontdooien en dan pas geven (dus zorgen dat je koopt voor alles op is), alles wat er dan in zit is direct dood.
|
Dat hadden ze bij ons in de dierenwinkel ook, zat in een ton met voedsel. Het reismandje dat wij wilden kopen zaten ook allemaal van die 'wormpjes' op. Die zijn er toen allemaal eerst vanaf gehaald.
Volgens de verkoper zijn het inderdaad motjes. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54. |