![]() |
Formateren Windows XP
Ik heb nog nooit geformateerd of iets dergelijks en heb ook geen idee hoe alles moet. Het komt er neer dat ik alles dr af wil hebben, en daarna een lege windows xp er weer op.
Wie helpt mij? |
Ook vanaf de windows xp installatie cd kan je de boel formateren.
|
Dus als ik het goed begrijp, moet ik gewoon de windows xp cd er in doen, en kijken wat er gebeurt? (stappen volgen ofzo?)
|
Nou, je moet eerst je computer laten opstarten vanaf je windows xp cd. (installatie cd erin stoppen en je computer laten herstarten).
Op een gegeven moment zal hij vragen op welke schijf/partitie je windows xp wil gaan installeren. Daar kan je je partities gaan formateren. |
dan moet ik schijf c doen ofzo? en dan is dus alles weg?
|
Als je in het installatie scherm zegt dat je windows op een partitie wilt installeren (C dus in dit geval) dan zal hij zelf vragen of je deze partitie wilt formateren.
Denk wel na dat je ALLES wat op deze partitie stond kwijt bent. Staan er nog dingen op die je wilt bewaren zet die dan ff ergens anders.. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat jij het hebt over windows over je huidige windows installeren, of te repareren of iets wat er op lijkt :rolleyes: Citaat:
|
Mensen bedankt voor uw aanwijzingen/tips, het is helemaal gelukt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47. |