![]() |
Badwater <--> lichaamstemperatuur
Wat ik me vanmorgen ineens afvroeg: hoe kan het dat badwater van 37 graden toch als aangenaam warm aanvoelt terwijl je lichaam ook 37 graden is?
|
Niet je hele lichaam is precies 37 graden celsius, de buitenste gebieden van je lichaam kunnen best één of twee graden kouder zijn.
|
kan een mens trouwens een sauna van 80 graden aan? Of ga je dan gelijk gestrekt?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Of bedoelde je dat te zeggen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik me ook wel eens afvraag: zweet je in bad (als het warm genoeg is)? En zo ja, heeft dat wel zin? |
Citaat:
|
Citaat:
Zin? Allicht, anders doet je li9chaam het niet. Bedankt trouwens ovor de antwoorden op mijn vraag :) |
Nou, misschien weet jel ichaam niet dat het onderwater is en dat onderwater zweten geen zin heeft. Of misschien weet je lichaam het wel en zweet je alleen maar in plekken bovenwater, of weet je je lichaam het niet maar ban je niet staat water af te stoten als je onder water bent. Misschien dat je dan alleen zou via diffusie verliest maar geen water.
Kippenvel heeft wel zin overigens, houdt je warm... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zoiets :cool: |
Citaat:
Daarom kunnen we misschien wel ter sprake stellen dat kippevel bij onze voorouders (homo erectus) wel van belang was. tegenwoordig hebben we er niks meer aan, zoals je al zei. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49. |