![]() |
[GSM] Hoe kom ik van mijn Abonnement af?!
Ik heb nu sinds 2 maanden een nieuwe Samsung D500 + 2-jarig Hi 20 abonnement. In eerste instantie was er niets aan de hand en vond ik de telefoon fantastisch, maar daarna kreeg ik mijn eerste rekening :rolleyes:
Nu na 2 maanden vind ik een abonnement veel te duur en het liefst wil ik graag weer terug naar een goedkope prepaid telefoon. Ik weet dat ik de telefoon met het abonnement door iemand over kan laten nemen en dat ik de abonnementskosten in één keer kan betalen zodat ik er in één keer vanaf ben. Weten jullie misschien of er nog andere mogelijkheden zijn? :confused: |
In beginsel zit je er gewoon aan vast. Je kan idd een contractovername laten doen, maar of je het in 1 keer kan laten betalen ligt aan je provider. Ik zou je provider eens bellen om te informeren wat de mogelijkheden zijn.
|
Citaat:
|
'nee'.
Mits ze niet opeens iets wijzigen in hun contractsvoorwaarden dat aantoonbaar nadelig kan uitpakken voor je heb je geen keus dan gewoon je abbo laten aflopen. En ik kan je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren gezien je als bestaande abbonee simpelweg de keuze krijgt mee te gaan met de nieuwe voorwaarden of te blijven bij wat je hebt afgesloten. Beter nadenken de volgende keer. |
sim kaartje doormidden breken (y)
|
Citaat:
|
maar dan kan die niet meer zoveel bellen :o
|
Hou jezelf gewoon in bedwang. Het is echt niet duurder dan een prepaid, je moet gewoon niet over je bundel heen gaan :o
|
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar het probleem is dat ik nu iedere maand sowieso 20€ moet betalen. Dit staat me nogal erg tegen.... :(
|
Wat een sukkel ben je dan als je van tevoren niet kan bedenken dat je abonnement je 20 euro per maand gaat kosten, dat lijkt me toch een nogal belangrijk onderdeel van je besluitvorming over het wel of niet nemen van een abonnement.
En natuurlijk kun je niet zomaar na twee maanden je abonnement opzeggen. Je hebt net een gratis telefoon gekregen? Er is volgens mij wel een site waar je een advertentie kunt zetten dat je iemand zoekt om je abonnement over te nemen, weet alleen het adres niet meer :p |
Je weet toch van tevoren hoeveel je moet betalen :s
|
Je bent echt dom man :P Waarom deed je niet gewoon een 25 euro abonnement. Dan kreeg je een leuke D600 en dan kun je ook nog eens naar 6 maand terugschakelen na een 20 euro abonnement ;p D600 is veeeel beter ;)
Ach die 30 euro ;) wel bij HI |
wel vreemd ja d500 + 2jarig abbo. Met een 2jarig abbo kan je toch een veel duurder toestel nemen. Dan kon je hem nog verkopen en je abbo afkopen, maar voor een d500 krijg je max 250 mits in perfecte staat.
|
Nee, kan niet. Beter nadenken volgende keer.
Zou ook wat zijn, dan kan iedereen zomaar een abonnement afsluiten, telefoon in zijn zak steken en het vervolgens weer opzeggen! |
er bestaat toch een site waarop je zulke advertentie kunt plaatsen..
een oproep kunt doen: of iemand je abbo wil overnemen |
Topic verplaatst.
Het gaat meer over het abonnement, dan over de telefoon/technische aspecten. |
Je kan je abo na 6 maanden downgraden naar een kpn flexibel.
Ik weet niet of je in 1x naar flexibel economy (9,95 p/m) kan, anders kun je eerst naar flexibel allround (15,95 p/m) en dan naar economy. Je toestel kun je dan verkopen. Je kan trouwens ook op telecomvergelijker.nl kijken, dan heb je een kpn mobiel+ met 20 euro tegoed p/m voor 2 euro p/m. |
het hele idee van een abonnement is nou net dat de provider weet dat ze de komende twee jaar iig een vast bedrag aan je verdienen. daarom is abonnements-bellen goedkoper dan prepaid: de provider heeft zekerheid.
zal lekker zijn als je op ieder moment die zekerheid weg kunt nemen, en goedkoop bellen (abonnement) als het jou uitkomt. en ff overschakelen naar prepaid als je een maandje minder denkt te bellen. |
Wat boven al gezegd is. In de algemene en bijzondere voorwaarden staat de minimale contractsduur en misschien een mogelijkheid om er eerder vanaf te komen, bijv. het recht na een half jaar het abonnement te downgraden of tegen een verlaagd tarief af te kopen. Er is geen 'algemeen' recht dat je ter beschikking staat als je 'per ongeluk' een te duur abonnement hebt afgesloten.
|
mmm.... ik zit er dus gewoon aan vast :s
|
Je kunt je telefoon verkopen en dan je abbo afbetalen....... :cool:
|
Dat is dus het gezeik met al die abonnementen.
Mensen zien alleen de nieuwste telefoons en daarbij '0 euro!' maar beseffen niet dat ze dan vast zitten aan een duur abonnement. Je betaalt in feit ook nog voor de telefoon. Ik heb een sim only abonnement 400 minuten voor 7,95 p/maand. Alleen geen hip fancy telefoontje. Tis maar waar je prioriteiten liggen. Misschien wel een tip nog voor de volgende keer; een sim-only abbo kost je 50% minder. |
Citaat:
|
Eigenlijk zou er een domme consument van het jaar (c) award moeten bestaan.
|
Dom! :o
Als je een abo neemt van zo'n €20, wéét je gewoon dat je dan €20 minimaal kwijt bent. Los daarvan: misschien kun je downsteppen. Ik heb ook een 2-jarig abo afgesloten bij Vodafone, en deze kon ik na 6 maaden (waarvan 3 gratis) gratis één stap terug doen naar een goedkoper abo. Zoiets moet je vantervoren even uitknobbelen. En je even bij jezelf nagaan of je dat bedrag wel kwijt kunt dan wel wilt aan een telefoon. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
klopt wel,er zijn wel vaste kosten maar die zijn niet €20. je kan ´tegoed´ meenemen naar de volgende maand heh. dat tegoed is gewoon geld, dus daarom kan je rekening lager zijn.
|
Citaat:
|
Dan wordt het dus nog onoverzichtelijker, want iedereen heeft het hier over belminuten per maand voor X euro, terwijl er dus blijkbaar ook nog zoiets is als de vaste abonnementskosten die je betaalt ongeacht je verbruik.
Als een advertentie luidt: '400 minuten per maand voor X euro' dan kan dat dus twee dingen betekenen: minuuttarief = 400 / X zodat je per seconde/minuut betaalt, waarbij de vaste kosten er nog bijkomen, óf een totaal van 400 minuten voor de prijs van X die je altijd kwijtbent ongeacht hoeveel je ervan verbruikt (met uiteraard een hoger tarief als je boven die 400 uitkomt). Lekker overzichtelijk weer. En dan vraagt men zich af waarom er zoveel jongeren in de schulden komen. :s |
Citaat:
je betaalt 20 euro per maand en krijgt 200 minuten je betaalt 20 euro per maand en krijgt 20 euro "beltegoed" (ik noem maar wat getallen natuurlijk ;)) Van beide mag je meestal resp. minuten danwel beltegoed meenemen naar de volgende maand. Maar je bent zoieso die 20 euro kwijt. Als je niet een vast bedrag per maand betaalt is het toch geen abonnement? :o |
Ik had bij mijn laatste rekening verkeerd gekeken. Dat was 16 euro, maar excl btw :o Sorry :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maargoed, abbonement afbetalen dan maar. |
Citaat:
|
Citaat:
maand 1: saldo 20 je gebruikt 17 rekening 20 maand 2: saldo 23 je gebruikt 23 rekening 20 |
Je kan hem afkopen maar kost wel veel 300 euro dacht ik wat ze mij eens vertelde toen ik een abbo nam... mij bevalt ie goed 175 belminuten €25 per mnd. Inmiddels al weer betere abbo,s maar ja dan kan je wqel blijven w8ten he ;)
|
Citaat:
|
Je hebt een contract getekend en duidelijk niet goed gekeken naar de abonnementsvoorwaarden (heel dom en typisch Nederlands). Je kan alleen onder je contract uitkomen met een goede reden, zoals erg slechte netwerkdekking (dit moet je overigens wel binnen een week na aankoop melden). Dat jij vindt dat je te veel betaalt, is absoluut geen reden voor ontbinding. Ik snap ook niet waarom je deze topic plaatst, alles zal duidelijk in je contract en in de abonnementsvoorwaarden staan.
Als je niet betaalt dan wordt je 06-nummer na 1 of 2 openstaande betalingen geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Later zal je abonnement afgesloten hebben en kom je bij een incassobureau terecht en als je het laat escaleren uiteindelijk bij de deurwaarder. Veel mensen sluiten heel makkelijk een contact af zonder zich te realiseren wat het eigenlijk inhoudt. Een simonly abonnement is inderdaad heel geschikt voor mensen die tevreden zijn met hun huidige toestel en goedkoop willen bellen. Ik betaal zelf 2,50 euro voor 150 belminuten. Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hou het daarom (het bovenstaande probleem) bij 1-jarige abonnementen.
|
Citaat:
Zelf heb ik nu wel enigszins spijt van een tweejarig abbonnement, maar op zich zit ik er verder niet zo mee. Ik heb een mooie, nieuwe, degelijke telefoon en een goed abbonnement met een goede dekking. Dus verder heb ik geen klagen. Ik wil wel een simonly, maar dan met deze telefoon :P over paradox gesproken! |
Mjah, beter rondkijken de volgende keer. En abo's kan je best aangaan, maar géén twee-jarige zooi. Een jaar is (als je beseft hoeveel je per maand moet betalen :rolleyes: ) wel te overzien.
|
Je kan het abonnement verkopen met telefoon, na bijvoorbeeld 2 maanden. dan heeft de koper van jou abonnement dus een abo met nieuwe telefoon maar dan niet voor 12 maanden maar voor 10 maanden.
voor info www.mobieletelefoons.eigenstart.nl |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.