![]() |
Toon Hermans - Zo waait de wind
Bij gebrek aan inspiratie maar een mooi gedicht van Toontje...
Zo waait de wind Zo komen de dingen en gaan We verzinnen ze niet, ze gebeuren en al weten we niet waarvandaan ze maken ons blij of we treuren alles is nemen en geven mijn kind zo waait de wind. De wolken ze varen ze varen voorbij de sneeuw van december de bloei van de mei alles wat ik zing wordt een herinnering lief kind zo waait de wind 't is een hand op je schouder 'n voetstap op het grind zo waait de wind Zo komt de liefde opeens ontmoet je haar ze komt jouw kant op en niemand weet van waar als je de moed hebt verloren komt onverwachts een vrind zo waait de wind |
ik vind hem erg mooi, ik vind trouwens best veel gedichten van Toon Hermans mooi.
Hij heeft een hele mooie over vriendschap geschreven, alleen weet ik zo snel niet hoe die gaat. |
Aaa heel mooi!!:)...Ik heb zelf dit gedicht staan in een gedichtenbundeltje van 'm....
|
erg mooi. het ritme moet je even uitpluizen maar hij is subliem!
|
Hmmm ik had het ritme snel te pakken maar ik vind hem naar mijn mening erg simpel en duidelijk schrijven, maar vaak met een geweldige boodschap of achterliggende gedachten...zo vond ik dit gedicht op zich niks, tot het "zo waait de wind"dat maakt het voor mij dus weer subliem...
Grtz Secreet |
nog een Toon:
---- ik zie het zachtjes sneeuwen ik hoor de spreeuwen schreeuwen toch staan de bomen echt al in de knop April speelt weer zijn spelletje dus pak ik pen en velletje en schrijf het even op ---- niet echt voor deze tijd van't jaar maar schattig nietwaar? Toon Hermans forever! |
Citaat:
|
Vind deze wel leuk van hem:
Groter... In Belgie is alles groter de friet, de boordjes, de bonbons. In Belgie is alles groter dan bij ons. Ik keek ik vergeleek - en vond, wij hebben el de grootste mond |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52. |