![]() |
Valium voor Amerigo
Wist je dat ze zo'n paard echt helemaal platspuiten met kalmerende goedjes voor sinterklaas zijn ronde doet? Anders krijgt iemand een dikke rechtszaak aan zijn broek als het mis gaat. Toch schokkend om zoiets te lezen.
|
Ik vond hem altijd al zo vreemd rustig. Bah, nooit meer met dezelfde ogen naar de intocht kijken. (n)
|
Nee, wist ik niet maar ik snap het wel:)
Ik heb een keer meegemaakt dat een paard helemaal in paniek raakte en dat was best beangstigend, want er staan hartstikke veel mensen omheen en dat paard kan eigenlijk nergens heen. Dus eigenlijk vind ik het wel logisch:confused: |
Aww, das wel zielig ja. Maar inderdaad logisch.
Paarden zijn gedeeltelijk voorspelbaar, maar de situatie niet. Stel er is veel herrie ineens, dan is de kans groot dat het paard daarvan schrikt en als er zoveel mensen zijn is dat gevaarlijk. Bovendien vinden paarden zwarte pieten 'eng', omdat ze of de mensen niet kennen, of niet herkennen door de geur. Ik weet niet of er een vertrouwd iemand naast loopt normaal gesproken, maar dat zou wel beter zijn. :) Ik doe elk jaar mee aan een sinterklaas optocht met paarden, maar wij geven de paarden niks. We nemen gewoon genoeg voorzorgsmaatregelen en bij ons is het waarschijnlijk wat minder druk. :p |
Citaat:
|
Dat denk ik ook. En Bram van der Vlugt kent het paard toch ook wel?
|
Citaat:
|
Vind dat persoonlijk helemaal niet gek. Verder kan het ook geen kwaat als het goed gedaan wordt. Beter dat paard wat kalmeringsmiddelen dan ongelukken.
|
Ik kan het opzich wel begrijpen.
|
... ik snap t wel, ben t er alleen niet mee eens. De paarden van de bereden politie worden toch ook niet volgespoten met verdovende middelen ?
|
Citaat:
|
De schimmel van mijn Sinterklaas in elk geval niet, want die werd wel eens onrustig en begon dan te bokken en toen ging hij er vandoor
|
Huh? Ik dacht dat het een politiepaard was. En die waren naar mijn weten wel wat gekrijs en heen en weer geren gewend.
|
Citaat:
het lijkt me best logisch om even een politiepaardje te 'lenen' voor zoiets eigenlijk. |
Volgens mij is het ook een politiepaard of heeft zon training gehad, die paarden kunnen dat wel hebben die herrie.
Anders denk ik dat ie wat sedalin heeft gehad, das nie zielig. Worden ze gewoon wat suffer van. Krijgt die van mij ook wel eens als ie ff alleen moet staan |
Je kunt een paard ook trainen ipv platspuiten met valium, nu ik dit weet heb ik nog meer afkeer voor het sinterklaasfeest :o
|
Ik vraag me trouwens af waar de TS het vandaan heeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Denk trouwens dat ie wel iets verdoving heeft gehad. Ze hoeven niet te schrikken maar een "normaal" paard staat toch belangstellend met de oortjes naar voren. Voor zover ik gezien heb issie wel een beetje duf
|
Lijkt mij wel logische dat het paard wat kalmerends krijgt. Anders zou het paard niet de hele tijd zo rustig blijven.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, de TS komt niet met een bron. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
BRON?!
|
Ik wantrouw de waarheid van dit artikel zonder bron, maar zou het kloppen dan kan ik het begrijpen.
Paarden zijn geen beesten die je zomaar ongetraind in een hectische omgeving of een mensenmassa kunt neerzetten. Als een kindje de sint gedag gaat zeggen, opeens voor dat paard staat, dat paar raakt in paniek, steigert en rost dat kindje ondersteboven met zijn hoeven dan is de beer natuurlijk los. Je kunt dus een paard nemen dat voor zo'n situatie getraind is, of een die dat niet is helemaal suf spuiten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
en dan zitten ze te zeiken over zon dooie mus terwijl ze zon paard helemaal de #$ in spuiten
|
ik dacht ook dat het een politiepaard was. Maar kom maar op met je bron, TS!
|
Citaat:
|
alsof dat beest mij iets kan verrotten :p
maar goed ik zou niet graag ongewild platgespoten worden maak me dan maar af |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nah, geloof er niets van.
Zal wel een [ex?] politiepaard zijn. |
Citaat: