![]() |
Pentium 2800?
Ik kreeg vandaag dit mailtje van een vriendin die hem op haar beurt weer kreeg via haar werk:
Citaat:
En nu wil ik weten hoeveel Mhz een pentium 2800 heeft? Ik weet dat de rest van de specs minimaal zijn, maar ze gaan allemaal voor rond de $50 de deur uit daar met toetsenbord, muis & monitor, dus als het aantal megahertz minimaal 1 ghz is lijkt het me toch wel leuk om als extra pc voor mp3s of whatever te gebruiken. |
IK zou denken dat het een 2800 Mhz is :o
|
Voor €50,- zou ik gelijk zo'n pctje binnenhalen, ook al was et alleen maar om mp3'tjes te spelen.
|
Een Pentium 2800 MHz oftewel 2.8 GHz heeft een kloksnelheid van 2800 MHz, inderdaad :)
Voor vijf tientjes is dat een strakke deal, zou ik meteen doen. |
Vanaf 50,- he
Dat is dus een Pentum 4 1500 met 128mb ;) |
die zou ik ook wel willen hebben voor €50
Die P2800 zal ook wel niet heel duur zijn lijkt mij |
Citaat:
|
Ja, het is VANAF 50 euro, maar ze hebben al eerder dit soort dingen gedaan, en de prijzen zijn nooit boven de 100 euro gekomen...
Ik ga toch maar die 2800 aanschaffen, dan krijg ik vanzelf de prijs :) |
Waar ik aan zat te denken trouwens, kan ik beter eentje met 128mb nemen en die vervangen door 2 512mb chips? Ik heb geen idee wat voor moederbord enzo het is, dus ook niet of het zou kunnen...
|
Ga er maar vanuit dat je dat geheugen makkelijk kunt vervangen hoor. Lijkt me overigens dat die P4 wel met 256MB komt.
|
Ah, dan is dit een hele mooie deal, ik heb nu namelijk:
Amd nog iets 1ghz 512 MB ram (Geen DDR) Geforce 4 ti4200 64mb 30 GB Ik neem aan dat op die Pentium 4 ook een moederbord zit met DDR ram? Of waar je dat ook in moet steken :). Ik kan hem dan Zaterdag ophalen, wat zooi overzetten (videokaart) en daarna wat spullen aanschaffen en upgraden. :) |
Zal wel SDRAM zjin, maar upgraden zou ik neit meer doen, kost je te veel geld voor minimale performance verbetering.
|
Ik bedoel voornamelijk een nieuwe videokaart en extra werkgeheugen.
|
als het SDRAM is, zou ik het ook niet doen, ivm het is uistgestorven, nieuws kost je het ongeveer 1,2x meer dan DDR geheugen en 2e hands kan je wel wat vinden.
|
Als het SDram is pak ik het uit deze PC (als het goed is zit er één chip van 512 in) en zet ik het mindere in deze.
|
Mwah, met een P2800 verwacht ik wel dat het DDR ram heeft. 1 staaf van 512mb is dan zo'n 40-50 euro. 1 staaf van 1024 is helaas nog steeds meer dan 100 euro (wacht nog steeds op een prijsverlaging voor me vrije slot :( ), dus zou je met 2 staafjes goedkoper uit zijn.
1 staafje 512mb SDram is geloof ik tegen de 70 euro. Iig, dat zag ik laatst bij wat computerwinkels. |
Ah, dat valt dan nog wel mee, en ik weet hoe fijn het is om een redelijke hoeveelheid MB ram te hebben, begon op deze PC met 128, wat een hel.
|
Citaat:
|
kan je r ook 1 voor mij bestellen, check je PM...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03. |