![]() |
[Nero] avi op dvd branden
Ik heb Nero 6.0 en Nero Vision Express (3) SE. Ook heb ik de DVD-mpeg2 plugin.
Nu wil ik een aantal *.avi bestanden van mijn harde schijf op DVD branden. Deze avi's zijn ongeveer 350mb groot. Maar als ik ze bij Nero inlaad, dan zijn ze ineens meer dan 1GB groot. Ik wil gewoon een avi van 350mb op dvd hebben, waar hij ook 350mb moet zijn. (Zo kan ik namelijk veel meer bestanden op de dvd zetten). De bedoeling van de dvd's is om ze af te spelen op de computer. (Dat alles gewoon van mijn harde schijf af is). Eventueel op tv kunnen afspelen is mooi meegenomen, maar het belangrijkste is dat de bestanden klein blijven. Kan iemand mij helpen? :) |
Gewoon als data-DVD fikken, dus in de Nero Disc Layout kiezen voor 'DVD ISO'. Anders maakt hij er namelijk MPEG2-DVD-bestanden van en die zijn inderdaad een stuk groter dan (vermoedelijk DiVX) AVI-bestanden.
|
Citaat:
Ik heb NeroVision Express SE en ik kan alleen maar kiezen voor DVD-video of editable DVD. Waar vind ik DVD iso? [edit] Ok, ik ben officieel blond nu :p Ik vind bij Nero StartSmart ook een knopje 'dvd' (staat standaard op cd) en dan "dataschijf maken". Hoe kan ik die dan afspelen op tv? |
Even naar classic view switchen :)
|
Citaat:
|
Dankjewel :)
Ik heb met succes mijn eerste dvdtje gebrand (y) Ik heb er nu datafiles van gemaakt en mijn computer speelt ze gewoon af. Dvd speler heb ik niet in huis, maar vrienden van mij wel, dus dat moet ik even afwachten! |
De kans is niet zo groot dat hij DivX ondersteunt. Xvid lijkt me al helemaal sterk. Daar zou ik dus niet teveel op rekenen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14. |