![]() |
Een paar "gedichtjes" van mijn hand.
Ik weet dat het misschien niks is, maar wou het toch even posten.
======== levend op de grens van het bestaan balancerend tussen leven en dood geen begrip maar ongeloof vol ongeloof kijken ze ze, die ooit je vrienden waren waar je mee kon praten nu kijken ze raar, met afschuw zwijgend ga ik verder lachend, huilend. eenzaam........... ======== ======== Hij zittend op een stoel in een ruimte, vol vol van mensen gelukkige mensen blij en vol van het leven geen smet te zien en dan kijkend naar zichzelf ongelukkig, niet vrolijk nooit geaccepteerd vriendeloos en eenzaam altijd maar veranderend omdat.... ja, waarom eigenlijk? opdat mensen hem wel zien zodat hij vrienden zou hebben geaccepteerd zou worden alles tevergeefs nooit zien ze hem nooit geaccepteerd nog steeds vriendeloos en eenzaam dit gedicht geschreven met zijn bloed druipend uit de polsen van een getergde en verguisde jongen ======== ======== jij mijn lach mijn liefde mijn verdriet en pijn mijn bestaan van dag tot dag nooit ontmoet en toch mijn alles ======== ======== Staand op de drempel langs razende treinen twijfelend, besluiteloos dood of leven ======== |
Citaat:
sarcast :o |
Het zijn geen slechte gedichten en het is goed dat je ze op DoP zet. Ik vind het alleen jammer - maar dat is iets persoonlijks - dat je niet wat meer van jezelf erin hebt gelegd.
|
Citaat:
|
quoten gaat bij mij altijd fout, dus doe ik het maar zo:
vol ongeloof kijken ze ze, die ooit je vrienden waren waar je mee kon praten nu kijken ze raar, met afschuw ik zou dat tweede ze vervangen door zij, dat vind ik veel mooier, maar dat is natuurlijk mijn mening :) |
Ik vind dat je te veel met herhalingen en opsommingen werkt, dat maakt het wat saai . Ook is het een beetje te beschrijvend, en te dramatisch, bvb
"dit gedicht geschreven met zijn bloed druipend uit de polsen van een getergde en verguisde jongen" Zoals James al zei, leg wat meer van jezelf erin. En zoek stijlfiguren, vraag je af waarom je een nieuwe regel neemt, zoek ritme,... Je hebt heus wel potentieel, je kan meer dan dit denk ik. |
Wat toevallig, een paar gedichten van "jouw hand" ken ik al. :nono:
|
Citaat:
|
Citaat:
er zijn er 1 of 2 bij die ik al eens eerder heb gepost ja + dit is niet het enige forum waar ik kom. Heb ze toch echt zelf geschreven. |
die 'jij' vind ik leuk (Y)
|
Hmm, dan zal dat het wel zijn. :rolleyes:
|
Citaat:
als je nou eens zegt waar je ze eerder hebt gezien? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25. |