![]() |
[Vraagje] Stage lopen op een basisschool
Ik zit nu in het eerste jaar van de Pabo en maandag is het zo ver: ik mag stage lopen in groep 1/2!
Ik heb een hele lijst met opdrachten die ik in tien weken stage moet uitvoeren, maar waar ik nou echt mee zit is de introductie bij die stage. Wat is een leuke manier om jezelf voor te stellen? Of een leuke les/verhaal op de allereerste dag? Zijn er mensen die ook stage lopen/hebben gelopen op een basisschool? Hoe ging dat bij jullie? |
Het is groep 1 maar: daar hoef je je toch niet druk om te maken? Een spectaculaire manier om je te introduceren is echt niet nodig. Vertel gewoon wie je bent :)
|
Citaat:
|
Inderdaad, ik denk niet dat kleuters daar veel waarde aan hechten. Meer van "hallo" en ze spelen weer vrolijk verder. :)
Ik neem aan dat je voorgesteld wordt door de juffrouw, dus eigenlijk hoef je niet veel te zeggen. :) |
Ga krantenmeppertje met ze doen, dat werkt bij ELKE kennismaking :)
|
|
Ik zou ook gewoon rustig vertellen wie je bent enzo. Echt kennis maken met de kinderen komt daarna wel spelenderwijs ;)
|
ik zelf loop nou stage in groep 6. ik heb ter introductie toen iets over mijzelf verteld en ze mochten mij vragen stellen enzow. eigenlijk ging het allemaal wel vanzelf. het was meteen gezellig!
je kunt ook een zak meenemen met daarin een paar persoonlijke dingetjes. en dat een paar kinderen er iets uithalen en dat je dan verteld wat dat voorwerp met jou te maken heeft. |
Ik loop ook stage in groep 1, en ik heb me voorgesteld door de kinderen zelf vragen te laten stellen! Je krijgt hele gekke vragen naar je hoofd, maar wel heel erg leuk!!!
Succes |
Moet je aan die kleintjes vragen hoe oud ze je schatten .. krijg je echt leuke reacties .. Wat ik me nog kon herinneren van vorig jaar :
Hoe oud ben jij ?? Jaa ... wat denk je zelf? Uhh... 48?? ... :confused: :s :D |
Topic opgeschoond. Niet meer offtopic gaan aub.
|
Citaat:
|
Haha aah da's lief! Maar ging het verder goed?
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het was een topic van een ander forum over het onderwerp waar Stefanie een vraagje over had. Ik dacht dat het haar misschien wel zou kunnen helpen. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Edit: ik laat de smiley`s wel weg. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11. |