![]() |
Spullen tegen een verwarmingsbuis leggen
Bij gebrek aan beter subforum op de Kantine...
Is het gevaarlijk om spullen tegen een verwarmingsbuis (buis met heet water) aan te leggen? Ik heb namelijk in mijn inbouwkast een loze ruimte waar ik een slaapzak, een extra deken, een strandhanddoek etc. heb liggen. Net kom ik erachter dat die ruimte best warm wordt omdat er een warmwaterleiding loopt. Is dit gevaarlijk? Is de kans groot dat dit een keer gaat fikken? :D |
Dat is te zien hoe warm die buizen worden hé.
|
Nee, mijn zitzak ligt ook tegen een verwarmingsbuis aan en dat gaat goed.
|
Ik hou er niet van als dingen tegen een verwarmingsbuis aanliggen :p. Maar ik denk dat het niet zo heet wordt dat het gaat fikken.
|
Citaat:
|
De kans dat het gaat fikken is niet echt groot ;) Ga maar na: er stroomt water door die buizen en geen stoom, dus dat kan maximaal honderd graden worden. De buizen zelf kunnen nooit warmer worden dan het water dat erdoor loopt. Vliegt een trui in brand als jij er kokend water overheen giet?
|
Citaat:
|
Hehe weet ik veel, ik ben atechnisch, misschien kon het wel gaan schroeien als die buizen 100 graden werden :o
|
Citaat:
|
Nou ja, water van honderd graden over iets heen gooien is natuurlijk iets anders dat het op een andere manier tot honderd graden verhitten, aangezien water blust, hoe heet het ook is. Ik weet niet van wat voor troep die slaapzakken tegenwoordig allemaal gemaakt zijn, maar volgens mij is het niet altijd goed die tegen verwarmingsbuizen aan te leggen.
|
Plastiek kan verbuigen ...
|
Citaat:
|
ik heb ook een aantal stroomdraden erlangslopen.. lijkt me toch wel gevaarlijk :s
|
Citaat:
Maar de kans dat er brand ontstaat is nihil. Hooguit wordt de stof er minder mooi van als je die lange tijd tegen zo'n buis aan legt, denk aan verkleuringen of lelijke plekken. |
ach, er lopen hier ook netwerkkabels langs verwarmingsbuizen, nog nooit problemen mee gehad.
Maar ik denk dat er met die synthetische stoffen wel wat meer risico aan zit. |
Citaat:
|
Het kan wel gaan smelten (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn neef had syntetische dingen over zijn verwarming gehangen, dat is gaan smelten en vervolgens in de fik gevlogen, maar 't was geen CV, maar zo'n los ding op stroom (geen kachel, wel echt een verwarming), misschien dat dat het verschil is... ?
|
Citaat:
Citaat:
|
Je zou misschien die waterleiding kunnen isoleren door er van dat foam om heen te doen? Kan je gewoon bij Gamma halen voor 20 cent of zo en dan is dat ook weer verholpen.
|
Me pappie was thuis, en die is verwarming monteur. Water uit een cv ketel wordt nooit hoger dan 90 graden. dus lijkt me zeer stug dat normale spullen in de fik vliegen.
|
Oke bedankt voor de tips, nu slaapt mijn moeder een stuk lekkerder :D
|
Citaat:
|
Volgens mij maakt het niet zo veel uit, het mag wel heel heet zijn wil het gaan fikken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40. |