![]() |
December 2002
December 2002:
jij was blauwe letters op een witte achtergrond en een foto van veraf, koud en vierkant digitaal. Ik geloof toch dat er tussen ons elektrische vonkjes door de telefoondraad golfden, denk je niet? Je omhelsde me. Vuur ontstak en weken later echt. |
Goed onderwerp, prima uitgewerkt. Ik ben trots op je.
|
Ik heb het al gezegd, maar ik zeg het nog maar eens: mooi, leuk gedaan! En je begint je eerste woord niet met een hoofdletter;)
Oké, het is misschien niet echt een origineel onderwerp, maar het is wel herkenbaar en zo:) |
Dank jullie wel. :) En Vogelvrij: daar staat geen hoofdletter omdat de titel met een dubbele punt eindigt. ;)
|
...en dan komt er weer zo iemand de ass uithangen... :mad:
ik weet t niet, maar het zegt mij niet meer dan de woorden die er staan. de blauwe letters beginnen goed, er zitten een paar aardige sfeerwoorden in (koud, digitaal, vonkjes), maar verder ontbreekt er naar mijn gevoel wat. er staat wat er staat, het gedicht vertelt niet meer dan het liefdesverhaal op zich. maar dat kan ook aan mij liggen... als je bijvoorbeeld neemt (tis wel wat extreem anders... :rolleyes: ) "we omhelste me, vuur onstak en - ons weken later echt", dan heb je iedere vrije zin een ontwikkeling van de relatie in het eerste woord, jij-ik-we-ons. en wat vind je van "vierkant, koud en - digitaal"? Die volgorde loopt voor mij beter op, en de en aan het eind maakt t wat krachtiger. de titel: ik heb niet echt het idee dat het als titel iets toevoegt. het gaat niet over december 2002, maar het is geschreven rond dat tijdstip. daarnaast vind ik het neigen naar clicé. is het niet mooier om het op een kassieke manier, met inspringing oid., onder aan het gedicht te plaatsen? begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit echt een aardig gedicht. Ik heb mijn best gedaan om er inhoudelijke kritiek op te geven omdat ik het niet zomaar wil afzijken. maar voor mij ontbreekt er gewoon iets aan, hetgeen net zo goed aan mij kan liggen. ik hoop dat je iets van waarde kunt vinden in mijn kritiek. |
Ik vind het een vrij goed gedicht, leuk gevonden en dat blauw/wit en telefoondraadjes geeft een helder beeld.
Één concreet puntje: 'jij was blauwe letters'; het klopt natuurlijk wel maar toch vind ik dit eigelijk nogal lelijk staan. Verder raakt het gedicht me niet echt, maar ik vind het wel goed geschreven. |
Hihi, ik vind deze ook wel leuk. Gewoon leuk om te lezen, maar niet héél erg bijzonder. Ik mis wat mooi woordgebruik van jou, maar dat past hier ook niet echt bij (of misschien juist wel).
Vooral de eerste strofe vind ik mooi :) Daarna struikel ik soms een beetje over het ritme? |
Bedankt voor jullie reacties. :)
YX: ik begrijp wel wat je bedoelt. Misschien is het iets te persoonlijk en heb ik dat ook zo verwoord, zodat jij er niets bij 'voelt'. Thoughtful: ik geloof niet dat ik echt bewust aan een ritme gewerkt heb, dus dat kan wel kloppen. :o |
Het gaat toch wel over December 2002? Of heb je het toen geschreven?
Ik vind een jaartal vaak wel mooi staan, dan 'zjoef' ik gelijk terug in de tijd (of verder). Leuk gedicht wel. Ik voel me even als Harry Potter die in Dumbledores kast kijkt en dan terecht komt in zijn herinneringen, als dat je wat zegt:). |
Citaat:
Dankjewel verder, het gedicht gaat inderdaad over december 2002. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33. |