![]() |
Schema met met engelse tijds vormen?
Ik probeer de engelse kennis van mijn vriendin wat omhoog te krijgen. Daarvoor ben ik op zoek naar een goed schema met alle tijds vormen. Heel belangrijk hierbij is een goede verklaring bij elke tijds vorm, wanneer je deze moet gebruiken.
Bijvoorbeeld: 'I have been' : Voor situaties die begonnen zijn en nog steeds gaande zijn. Ik hoop dat iemand een goede website kent met een schema of heel ijverig is en zelf zo'n schema uit zijn mouw kan schudden. Alvast bedankt! |
Het zal best een uitgebreid schema worden denk ik als je overal bij wilt zetten waneer je het gebruikt, omdat de regels daarvoor nogal frutserig zijn en het Engels een grote hoeveelheid tijden kent.
|
...........tijds?
Verbijsterend. |
Zelfs voor mensen met aardige kennis van Latijn hebben daar soms moeite mee, zie ik in mijn omgeving. Ik denk dat je het best een boekje kunt kopen met uitleg over de tijden en enkele tientallen oefeningen, want dat is eigenlijk de enige manier om het je eigen te maken.
De onregelmatige werkwoorden moet je even stampen, maar dat zijn er slechts enkele honderden en de meeste zul je waarschijnlijk al wel kennen. |
www.digischool.nl/en ->oefenen -> schrijfvaardigheid. Inhet onderdeel 'Grammatica' kun je een .pdf-bestand downloaden waarop de jou gevraagde informatie staat...
|
Citaat:
oefenen=>woordenschat=>woordgroepen=>wild animals. Bij die schildpad staat Turtle, terwijl het duidelijk een landschildpad is :o |
Met het klok kijken zitten er ook een aantal fouten in :o
|
Hm, ik heb t wel in een schoolboek staan, maar het is best veel tekst en ik heb geen scanner dus... :s
Ik vrees dat ik je niet verder kan helpen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar nu moet je mij toch eens iets uitleggen. Wat voor toevoeging heeft dit aan mijn vraag? Is het puur om even te laten zien dat jij wel weet hoe het moet? Héél knap hoor als je zelf Nederlands studeerd... |
ik studeer aan de lerarenopleiding engels, dus ik heb een schema wat je waarschijnlijk wel kan gebruiken als je het nog nodig hebt. als je wil kan ik het wel even mailen.
|
Citaat:
|
Ik denk dat G.T.C. vast weet dat het meervoud van tijd 'tijden' is. Maar als je hem dan toch iets wilt verwijten, verwijt hem dan iets wat hij 'fout' heeft gedaan. Zijn (Engelse!) spelling van het woord 'tijdsvormen', bijvoorbeeld. :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |