![]() |
Zwaluwvlucht
Zwaluwvlucht
Ik spring op, het touw komt neer Zeventien meisjes, zij aan zij Jij staat op en zegt: ‘Tot zo, Neem drie zwaluwen mee voor mij’ Ik vlieg en ontvouw, mijn paraplu Elke vogel fluistert zacht: ‘De zwaluw vangt haar schoonheid nu’ Jij rent en rent en rent en – lacht? Ik klem het dier strak onder mijn arm Mijn witte bloes plakt aan mijn lijf Ik pluk de veren voor in je haar Ik pluk en tel, ik tel er vijf. Ik ben nu bij de vierde den Waar is de trap? Omhoog, omhoog! Niet vallen nu, pas op het touw Ik zoek en roep en schreeuw je naam Ik hijg en zie het zolderraam Blaas hier mijn adem op de ruit In spin de bocht ging in Uit spuit de bocht gaat uit |
Een beetje ook over zwaluwen gaan dichten, hè :nono:
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, volgens mij vat ik de inhoud niet helemaal. Maar ergens vind ik het eigenlijk best geweldig.. Het gaat snel en het beeld van de springtouwende meisjes is erg duidelijk. Maar hoe dat nu precies met die zwaluw zit...? Zwaluwvlucht is trouwens een maf woord, die wv. Ik mis wat punten. |
Erg leuk! :) Hij loopt niet altijd even goed, maar ik word er vrolijk van.
Ik vlieg en ontvouw, mijn paraplu Elke vogel fluistert zacht: ‘De zwaluw vangt haar schoonheid nu’ Jij rent en rent en rent en – lacht? deze strofe vind ik het mooist. |
Citaat:
Dankjewel dat je het eigenlijk best wel geweldig vindt, maar ook weer niet zo goed weet. Met die zwaluw, dat weet ik ook niet zo, ik wilde de zwaluw loslaten door het zolderraam, maar het lukt niet. Ik hou geloof ik niet zo van punten op het einde in een gedicht... @Zepp; dankje :), waar vind jij het niet zo goed lopen? |
Oh geweldig, wát een cool gedicht :cool:. Op sommige punten is je interpunctie wat minder, dat zou beter kunnen, maar verder vind ik het vrij puntgaaf. (y)
|
Citaat:
Ik had nog een klein zeurpuntje, maar eigenlijk is het niet eens nodig het te noemen. het zit, wat mij betreft, helemaal goed. |
Citaat:
Bijvoorbeeld in de regel: Ik vlieg en ontvouw, mijn paraplu Na ontvouw moet naar mijn idee een rust. Maar het ziet er inderdaad vreemd uit. Weten jullie hoe ik dat op een andere manier duidelijk kan maken? @the YX: Jawel, jawel; zeur! :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31. |