![]() |
brigitte kaandorp
Ik ga zelf dit jaar nog 2x naar 1000&1 dag, de nieuwe show van Brigitte Kaandorp. Ben onwijs fan van haar en heb haar zelfs een keer backstage mogen spreken. Heb toen ook een gesigneerde foto gekregen, wara ik übertrots op ben!
Maar goed, wat vinden jullie van deze geweldige cabaretiere? |
ze is wel grappig, maar daar houdt mijn enthousiasme ook wel op
|
Geniaal. Ook meteen de enige vrouwelijke caberetiere die ik graag live zou zien.
|
Ja smaken verschillen. Ik vind Bert Visscher, Jochem Myer, Joep van 't Hek, Najib Amhali, en nog wel wat ook heel goed! Maar voor mij persoonlijk blijft Brigitte het best!
|
Ik ken haar werk niet, maar ik heb toevallig die show van haar gezien. Ik heb me wel vermaakt, moet ik zeggen. :)
|
ik vind haar vaak heel sterk. Heb een cd met stukjes van haar, en die zijn briljant. Ik zou haar best live willen zien.
|
Brigitte is absoluut mijn favoriete vrouwelijke caberatier. :D In maart ga ik er naar toe. (voor mensen die nog willen, in de Lievekamp in Oss zijn nog wat kaartjes!!!!) Ik ben erg benieuwd. Het laatste wat ik van haar gezien heb is 'Lustrum', een waarlijk hylarisch stuk!
|
Ik vind haar altijd onwijs lachen, maar ik vind andere cabaratiers beter.
|
Citaat:
|
Sinds ik in de brugklas een enorm confronterend en kwetsend stuk van haar heb gezien kan ik er niet om meer lachen. Misschien hypocriet, omdat ik wel om andere dingen kan lachen die ook bepaalde mensen bespotten en kunnen kwetsen, maar toch.
|
Citaat:
|
ik ga vanaaf naar 1000&1 dag in enschede en op 20 mei 2006 ga ik nog een keer, maar dan in hengelo!!!!
keb er vet zin in!!!! (y) :D |
Citaat:
Ik zat in de brugklas en heb in die tijd behoorlijk zware operaties aan mn blaas gehad tegen incontinentie die telkens mislukten. (na 5 keer wel gelukt uiteindelijk) Niet zo leuk om dit dan in de klas te moeten kijken/horen. |
Citaat:
je klas wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze is iemand die machtig goed kan zijn maar ze heeft ook van die momenten dat je denkt "dus dit is humor?"
|
Citaat:
Het leukste vond ik de toegift, wanneer ze "zichzelf" was. Kaandorp moet het niet hebben van typetjes. |
Citaat:
de typetjes die ze deed in chez marcanti plaza waren erg goed! en "de buurvrouw" die ze in 1 van haar stukken speelde, was ook lache! ik denk dus dat brigitte allebei goed kan -> typetjes en zichzelf! (y) |
Citaat:
|
Citaat:
ja ik heb lustrum ook gezien. vind het juist leuk die typetjes, vooral omdat sommige herkenbaar zijn. zoals de lerares engels. en mevrouw mansander vertolkt de probleemouder=P ik vind het juist goed hoe ze die typetjes neerzet. het paste goed bij het thema van de voorstelling. |
Typetjes zijn wel grappig, maar als 'zichzelf' is ze veruit het leukste en het meest uniek. Zat mensen die dat soort typetjes spelen, maar geen caberetier staat zo op het podium als Kaandorp.
Ik vond trouwens Els Geikema in Miss Kaandorp wel erg leuk. |
Citaat:
ik moet trouwens zeggen dat niet iedereen typetjes leuk kan neerzetten. Ik vind persoonlijk tineke schouten geen bal aan, simpele humor. mja smaken verschillen wat dat betreft. mevrouw geikema was inderdaad briljant. "writersblock" :p (y) |
Citaat:
|
Kut.
|
Citaat:
|
brigitte ftw
|
Ik vind haar super. Heb vorig jaar voor het eerst een show van haar echt in het theater gezien, maar vond die toch iets minder. (miss ook wel omdat ze heel mijn dorpje belachelijk maakte :nono: :D ) Maar ze is wel heel goed en kan ook echt alles.
|
Ik heb ze gisteren voor het eerst gezien op tv, en ik moet zeggen dat ik het bijzonder grappig vond.
|
Ik vond haar op tv banaal, ze moet maar eens een voorbeeld nemen aan ons aller vriend Hans Teeuwen.
|
Citaat:
|
Kaandorp heeft inderdaad meestal een wat simpele stijl, Teeuwen is gelaagder, doordachter. Kaandorp wekt ook meestal de indruk dat ze maar wat laat gebeuren, waar overigens ook niets mis mee is.
|
|
Citaat:
|
Brigitte doet het zelfde als wat ze altijd heeft gedaan.
Het is banaal, maar ook makkelijk mee te indentificeren. En ze kan het goed. Ze lijkt een beetje op Sara kroos, maar dan met een boodschap. Teeuwen praat meer over volkomen onzin waarvan hij een prachtig verhaal maakt, Brigitte heel een nog beetje normaal uitgangspunt. Haar typetjes vind ik iets minder, maar die kleding erbij heeft ze zeker niet nodig, ze speelt beeldend genoeg. en btw: YOUP ! (of leef je voor 1973?) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02. |