![]() |
Schaatsseizoen 2005-2006
Het officiële seizoen is nog maar een dikke week oud, maar er zijn al verschillende wereldrecords gesneuveld op de snelle banen van Calgary en Salt Lake City nadat er in het voorseizoen zowel bij de dames als heren de wereldrecords op de 3.000 meter zijn verboroken.
Bij de heren verbeterde Chad Hedrick vorig weekend in Calgary op de 5.000 meter het record tot 6:09.68 waar ook Carl Verheyen en Eskil Ervik met 6:11.79 en 6:12.19 onder de oude toptijd van Uytdegahe doken. Op de 3.000 meter bij de dames scherpte Cindy Klassen het wereldrecord aan tot 3:55.75 Dit weekend wordt er gereden op de snelle banen van Salt Lake City, waar op alles afstanden gereden wordt. Op vrijdagnacht werd bij de heren de 1.500 metere gereden en de dames kwamen uit op de 500, 1.000 en 3.000 meter. De uitslagen: Code:
1.500 meter heren,vrijdag: Code:
500 meter heren,zaterdag: Het verdere programma: 26-27 november: Milwaukee (USA) Wereldbeker Dames: 100m, 2x 500m, 2x 1.000m Heren: 100m, 2x 500m, 2x 1.000m 3-4 december: Heerenveen (Ned) Wereldbeker dames: 1.500m, 5.000m, Team-achtervolging Heren: 1.500m, 10.000m, Team-achtervolging 9-11 december: Turijn (Ita) Wereldbeker Dames: 2x 500m, 1000m, 1.500m, 3.000m, Team-achtervolging Heren: 2x 500m, 1000m, 1.500m, 5.000m, Team-achtervolging 17-18 december: Inzell (Dui) Wereldbeker Dames: 100m, 2x 500m, 2x 1.000m Heren: 100m, 2x 500m, 2x 1.000m 14-15 januari: Hamar (Noo) Europese kampioenschappen allround 21-22 januari: Heerenveen (Ned) Wereldkampioenschappen sprint 28-29 januari: Collalbo (Ita) Wereldbeker Dames: 2x 500m, 2x 1.000m Heren: 2x 500m, 2x 1.000m 10-26 februari: Turijn (Ita) OLYMPISCHE WINTERSPELEN 3-5 maart: Heerenveen (Ned) Wereldbeker Dames: 100m, 2 x 500m, 1.000m, 1.500m, 3.000m Heren: 100m, 2 x 500m, 1.000m, 1.500m, 5.000m 18-19 maart: Calgary (Can) Wereldkampioenschappen Allround 21-25 maart: Calgary (Can) Wereldbekerfinales |
verrassend goed gereden van die groothuis op de 1000 m, alleen shauni davis was onklopbaar. jammer dat wennemars viel op de 500, daardoor was zijn 1000 m ook niet optimaal hoewel hij dat niet slecht deed. en een wereldrecord van sven kramer! :cool: (y)
|
Heerlijk dat het weer begonnen is (y)
Altijd weer iets leuks om in het weekend te kijken in deze 2 koude seizoenen. Echt geweldig dat er nu al zoveel records zijn gesneuveld. Het ligt natuurlijk aan de omstandigheden zoals het ijs dit weekend maar vele schaatsers laten nu al veel zien van zichzelf. Ik ga het zeker volgen. (y) |
Vind het altijd wel leuk om schaatsen te kijken. Maar de NOS zendt wel erg veel uit. De B groep vrouwen 500 meter enzo hoeft bijvoorbeeld van mij niet echt. Het wordt wel spannend in Turijn straks, met die Amerikanen erbij.
|
Citaat:
|
Sven Kramer (y) :cool:
|
Ik hoop dat Annette Gerritsen een grote wordt! :)(y)
|
Citaat:
huhuhu |
Citaat:
|
schaatsbabes :bloos:
|
het regent wel ff wereldrecords nu :cool:
|
Tja was te verwachten in Salt Lake, Kramer (y)
Verder vielen de Nederlanders een beetje tegen dit weekend, hoewel we ook bijna op geen een afstand meer topfavorieten hebben zoals Davis, Hedrick, Friesinger en Klassen |
Goede actie van Kramer, vond de rest idd een beetje tegenvallen. Waar is de tijd dat de Nederlandse mannen standaard de 1e, 2e en 3e plek hadden? Kan me van "vroeger" herinneren dat het een en al rood-wit-blauw was, maar nu gaan de Amerikanen (als in Davis en Hedrick) ook lekker. Maargoed, er volgt ook nog een heel seizoen, is het in ieder geval spannend. :) (y)
En trouwens, heeft die Annette Gerritsen niet iets met Sven Kramer? :p |
sven kramer heeft wel iets met ene annette :p
Maar anders om weet ik het niet :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind schaatsen alleen leuk op zondag vroeg inde middag als ik net uit bed kom :o :)
|
Citaat:
Citaat:
|
Vroeger vond ik altijd de keizer shimizu sneller starten :cool:
Dat vond ik altijd zo mooi, de rest leek wel stil te staan :o |
Ik was vroeger bij de sprint naast de Nederlanders ook altijd voor Shimizu. Altijd cool als je dat kleine manneke over het ijs zag vliegen. :cool:
|
Weer geen echt denderende uitslagen bij de sprintafstanden voor de heren gisteren. Zelfs een volledige afwezigheid van Nederlanders bij de 500 meter in de A-divisie (n). Bij de 1.000 meter was van Velde (die niet bij de eerste 5 Nederlanders hoort en alleen bij afwezigheid van anderen mag rijden) met een 5e plaats de beste
Timmer wel 3e op de 1.000 meter, waar er 3 Nederlandse in de top 9 zaten, maar op de 500 meter geen dames in de top 15. Code:
500 meter heren,zaterdag: |
Vandaag weer dezelfde afstanden, op de 100 meter voor dames en heren na.
De Nederlanders doen het beter dan gisteren nu :) De eerste 3 afstanden zijn net verreden, alleen de 1.000 meter voor de heren nog. Code:
500 meter heren,zondag: |
die jurre trouw zou wel zijn gevallen :p
|
JAN SMEEKENS
JURRE TROUW STEFAN GROOTHUIS Wie? :o Het is te zien dat ik het schaatsen niet meer zo ontzettend goed volg, want deze jongens ken ik helemaal niet. :confused: |
Grappig om te zien hoe goed Sven Kramer schaatst, ik heb bij hem in de klas gezeten :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Vertel, hoe leuk is die jongen nou echt? :p En trouwens, goede actie van Simon Kuipers vandaag op de 1500m. (y) |
Er wordt voor de verandering weer eens belachelijk hard geschaatst :|
Nieuw wereldrecord op de 10.000 meter van Hedrick, nog één rit te gaan. |
Citaat:
|
Niets dan respect voor Carl, wat een magische race. Het niveau van de heren is echt belachelijk gestegen de afgelopen twee jaar.
|
En Carl Verheyen pakt het wereldrecord :cool:
De uitslagen van dit weekend tot nu toe: Code:
1.500 meter heren,zaterdag: |
Nummer 4 op de 10.000 m. heren is niet Grodum, maar Eskil Ervik :)
|
Wie is die schaatster die naast verheyen na de race op het bankje zat aan de linkerkant dus niet barbera de loor :bloos:
|
Ik denk degene die in het team voor de ploegenachtervolging zat met Barbara de Loor want dat kwam volgens mij na de 10 km. Mooi hoe die Hedrick steeds net naast het wereldrecord grijpt. Nou maar hopen dat de Nederlanders em in Turijn ook van goud af kunnen houden.
|
Ik had niet gedacht dat het een Nederlander zou lukken, maar toch wel dus (y) :o
|
Citaat:
Maar wel leuk al die concurrentie, al zal het zeker medailles gaan kosten in Turijn :o |
Dit wereldrecord sneuvelt vast wel weer, aangezien het is gebroken op een laagland baan. (y)
12 min. en 54 sec. ;) |
Maar toch, ik vind 't knap hoor. Elke keer weer een wereldrecord verbeteren. Je zou toch denken dat er op een gegeven moment een tijd is bereikt die gewoonweg niet sneller kan? Omdat dat niet mogelijk is? Ze zullen nooit de 10 km in vijf minuten rijden hoop ik :p Maar waar ligt dan de grens en hoe lang duurt het nog voordat we dat zien, of maken wij dat niet eens meer mee.
|
Citaat:
Ik denk dat ik voorspellende gaven heb... Ik droomde vannacht dat het wereldrecord op de 10 KM eraan ging door een vlakke race met allemaal rondjes 22.0 :eek: :bloos: |
nee man, ergens moet toch een grens liggen :D (n)
|
Was geweldig om te zien!
Ik hoop dat Wennemars nog mooie dingen kan gaan laten zien :) |
Ik zag het gister ook toevallig even. Prachtig wereldrecord van Verheyen. Dat je op zo'n lange afstand zo'n kleine verschillen toch nog hebt, echt spannend! :cool:
Wist trouwens niet dat Nuyt de vriendin van Verheyen was. Schaatst die trouwens niet meer of zo? :o |
Ze zijn zelfs verloofd. :)
Na wat research weet ik in ieder geval dat ze definitief gestopt is om zich volledig op haar studie binnenhuisarchitectuur te richten. Ik denk trouwens dat dat wereldrecord 10 km ook nog wel een keer naar Kramer gaat. Ik ben fan. :cool: (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar voor zijn sport heeft hij die arrogantie wel nodig natuurlijk. |
Citaat:
Citaat:
|
Was een mooi weekend (y). En die Hedrick, ik denk niet dat die snel vergeet waar Nederland ligt. Twee keer voor zijn neus zijn eerste plek/record weggekaapt, poor boy. :p
Ben echt benieuwd hoe dat in Turijn gaat, zal wel spannend worden. Hoop ook dat Kramer en Wust als jonkies wat moois kunnen laten zien.. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39. |