![]() |
halsbandje
Wij hebben 2 katjes en ze zijn nu ong 7 maanden en mogen sinds gisteren naar buiten. Mijn moeder wilt niet dat ze zo'n halsbandje om hebben. Ik wil het wel eigenlijk, niet voor de vlooien want daar hebben we een soort van spray voor maar voor de gegevens. Ze hebben we een chip, maar is het niet beter om ook zo'n plaatje te hebben? Ah ik ben echt zo overbezorgd.
:D |
Als je veel bomen en dergelijke in de buurt hebt kun je beter alleen een chip kopen, een chip is trouwens erg handig. (y)
|
bandjes als ze buiten lopen wil nog weleens risico's met zich meebrengen... denk IIG aan een bandje met elastiek, dat als ze zich los moeten trekken ze het ook werkelijk lukt. Chip is genoeg, maar volgens mij (weet ik niet zeker) is het wel (semi-)verplicht huiskatten een bandje om te doen als ze buiten lopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn kat had ik het begin ook altijd een halsbandje om maar ze bleef daar altijd mee in een boom hangen en dan bevrijdde ze zichzelf maar dan vonden we dat bandje nooit meer terug. Een stuk of vijf halsbandjes later hebben we het toen maar lekker laten zitten :)
|
mm ik weet niet of het verplicht is. Maar ik denk dat ik het zo maar laat. Onze katten durven de tuin nog niet uit :p en ze komen gelijk naar me toe als ik hun naam roep.
|
Halsbandjes zijn gevaarlijk zoals hierboven al staat beschreven want de katten kunnen zichzelf ermee ophangen, ook zijn ze het bandje weer vrij snel kwijt. De beste oplossing is een chip, als je kat wordt gevonden wordt dat ook vaak gecontroleerd.
|
Ik zou wel een bandje nemen... Ik vind (nogal vaak) dieren.. En het is altijd vreselijk onhandig als er bij die dieren GEEN naamplaatje staat, dan worden ze opgehaald met de dierenambulance namelijk....
Maarja.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben alleen bang dat gewone mensen mijn kat zouden vinden en als deze niet gewond is ofzo m niet naar de dierenarts brengen en er dus nooit achter komen dat hij een chip heeft en dat ik dan me kat nooit meer terugzie... :(
|
Bandjes zijn best wel gevaarlijk ivm klem komen te zitten of blijven hangen (letterlijk :| ). Een chip lijkt me beter.
|
Citaat:
Als zij hem niet willen houden, gaan ze wel naar de dierenarts om de chip te controleren en de eigenaar terug te vinden. |
Citaat:
|
Een chip is toch wel genoeg? Onze kat houdt niet van halsbandjes enzo, dus die draagt niks.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32. |